"طرح ملی تلاوت قرآن کریم" در سند توسعه قرآنی میناب قرار می‌گیرد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب با بیان اینکه برای نخستین بار طرح ملی تلاوت قرآن کریم در سند توسعه قرآنی این شهرستان قرار می‌گیرد گفت: این طرح به تحول بنیادین در حوزه قرآنی میناب کمک می کند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب با بیان اینکه برای نخستین بار طرح ملی تلاوت قرآن کریم در سند توسعه قرآنی این شهرستان قرار می‌گیرد گفت: این طرح به تحول بنیادین در حوزه قرآنی میناب کمک می کند.

به گزارش خبرآنلاین,« مصطفی کریمی‌زاده »روز شنبه در حاشیه بررسی نحوه اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم در میناب افزود: برای اجرای موفق طرح ملی تلاوت در میناب، مجری توانمندی از موسسه قرآنی انتخاب شده است.
وی ادامه داد: به منظور شناسایی و کشف استعدادهای قرآنی به زودی تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش میناب منعقد می‌شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب تصریح کرد: این تفاهم نامه میناب را در مسیر قرار گرفتن به عنوان شهر قرآنی قرار خواهد داد.
کریمی زاده اظهار داشت: مدارس از ظرفیت خوبی برای اجرای طرح ملی تلاوت برخوردار بوده و علاقمندیم تا دانش آموزان مستعد قرآنی را شناسایی و هدایت و حمایت کنیم.
حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور هم گفت: میناب از شهرستان های ویژه هرمزگان برای نخستین بار به این طرح پیوسته است.
وی افزود: از همه ظرفیت های شهرستان برای شناسایی و کشف دانش آموزان متعهد قرآنی باید بهره گرفته شود و با روند فعلی امیدواریم در مراحل نیمه نهایی و نهایی شاهد حضور نوجوانان و جوانان میناب در یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) که برای نخستین بار در میناب برگزار می‌شود باشیم .
یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع) امسال نیز، طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و علاقه مندان برای ثبت نام می توانند از طریق تارنمای melitelavat.ir اقدام کنند.
طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌شود، پس از ثبت نام، تا پایان شهریور ماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد برگزار می شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس ها و اتمام دوره، در آزمون های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می کند.
هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن آموز در آزمون ها، به عنوان فراگیر "سطح یک" در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می شود.
اکنون که طرح به صورت مجازی نیز برگزار می شود، نگاه به اجرای طرح ،نگاهی استانی باشد و حتی می‌طلبد روستاها هم در نظر گرفته شود.
همچنین می توان برای جذب نوجوانان، از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان ها و ائمه جماعات بهره گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1664124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =