نماینده مجلس : عبدالملکی از وزرایی بود که بعد از ۴۰ سال توانست در رفاه کشور تغییر ایجاد کند / او  مقتدرانه عمل کرد و هزینه‌اش را داد

ایلنا نوشت: بابایی کارنامی گفت: آقای عبدالملکی روزی  که می‌خواست رأی اعتماد بگیرد در کمیسیون‌ها گفت که وزیر رفاه برای ارتقاء رفاه و مالی اقشار آسیب‌پذیر باید کت بکند و سینه چاک بزند که این کار را انجام داد و هزینه‌اش را هم پرداخت کرد.

علی بابایی کارنامی، درباره احتمال معرفی سرپرست موقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان‌ وزیر پیشنهادی این وزارتخانه گفت: هر سیاست‌مدار و هر عضوی از کابینه که نگاهش به سمت فقرا، اقشار آسیب‌پذیر جامعه، کارگران و مزدبگیران باشد و در جهت ارتقای رفاه کشور کار کند و سهم اندکی در رفاه مردم داشته با او موافقم.

این نماینده مجلس یادآور شد: امروز به صراحت می‌گویم آقای عبدالملکی یکی از وزرایی بود که بعد از ۴۰ سال توانست در رفاه کشور تغییر ایجاد کند. بله شاید او در بسیاری از نقاط ضعف داشت اما در حوزه تغییر شاخصه‌های رفاه واقعا مقتدرانه عمل کرد و هزینه‌اش را داده است، همه به او تاختند.

وی با بیان این‌که بسیاری از این وزرا شجاعت وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ندارند، بیان کرد: وزرای این دولت و دولت قبل که در مجلس شاهد حضورشان بودم، حرف‌هایی که در صحن می‌زنند یا می‌زدند با حرف‌هایی که در مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و سفرهای استانی می‌گویند بسیار متفاوت است و میلی برای اجرا ندارند.

بابایی کارنامی ادامه داد: آقای عبدالملکی روزی که می‌خواست رأی اعتماد بگیرد در کمیسیون‌ها گفت که وزیر رفاه برای ارتقاء رفاه و مالی اقشار آسیب‌پذیر باید کت بکند و سینه چاک بزند که این کار را انجام داد و هزینه‌اش را هم پرداخت کرد؛ نمی‌خواهم بگویم آقای زاهدی وفا و یا زاهدی وفاها ، عبدالملکی شوند اما باید کسانی باشند که این دیدگاه را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت رفاه تنظیم‌گر رفاه در کشور است، درست است که متولی تعاون است و بخشی از اقتصاد مردم را هم شامل می‌شود اما قالب مسئولیت وزیر رفاه، مسئولیت تنظیم رفاه است.

وی با بیان این‌که رفاه یک شاخصه عام است و شاخص عام یعنی ۸۴ میلیون ایرانی که از این وزارتخانه توقع دارند، تاکید کرد: وزیر باید عرضه چنین کاری را داشته باشد این عرضه را آدم‌های بزرگ دارند. این کت برای آدم‌های بزرگ است. آدم‌های بزرگ باید آنقدر شجاعت داشته باشند که یک جایی اگر نتوانستند به مردم مظلوم گروه هدف سازمان بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام، فقرا، افراد زیر خط فقر رسیدگی کنند، خودشان استعفا دهند. به شخصه من جای وزیر باشم اگر چنین اتفاقی بیفتد، فردا صبح باید استعفا دهم و پاسخگو باشم اگر چنین توانایی در زاهدی‌وفا و هر فرد دیگری وجود داشته باشد، مجلس که مچ‌گیر نیست، نمایندگان همکاری می‌کنند و این روحیه در مجلس وجود دارد که بتواند چنین وزرایی را شکار کند و به آن رای دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره تفکیک وزارت صنعت و تجارت از یکدیگر و تشکیل وزارت بازرگانی و بحثی که مطرح است و دولت می‌گوید مجلس باید تعیین تکلیف کند و مجلس هم بیان می‌کند این دولت است که باید لایحه دهد، عنوان کرد: من ندیدم چنین بحثی محل اختلاف مجلس و دولت باشد البته من اعتقادی به تفکیک ندارم.

وی یادآور شد: من خودم جزء ۱۷ نفر استیضاح‌کنندگان وزیر صمت بودم و امضا را هم تا روز آخر پس نگرفتم و پای استیضاح هم ایستادم. آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس از ما خواهش و درخواست کردند که تا تعیین تکلیف این وزارتخانه صبر کنیم که ما تازه امضای‌مان را پس نگرفتیم.

نماینده مجلس : عبدالملکی از وزرایی بود که بعد از ۴۰ سال توانست در رفاه کشور تغییر ایجاد کند / او  مقتدرانه عمل کرد و هزینه‌اش را داد

بیشتر بخوانید :

بابایی کارنامی با بیان این‌که آقای فاطمی امین جزء وزرای بد نیست، اظهار داشت: متاسفانه با هر استیضاح در کشور این معنا را قلمداد می‌کنند که استیضاح برای مجرم و متهم است درصورتی که استیضاح شاخص اتهام نیست، استیضاح شاخص نظم بخشیدن به وضعیت موجود است. یعنی شما باید رو به جلو حرکت کنید. استیضاح ابزاری است که می‌تواند یک وزیر را از کندی به تندی حرکت دهد، چرخ‌ها و روندها را اصلاح کند و ما با این دید وارد استیضاح آقای وزیر صمت شدیم.

وی تاکید کرد: استیضاح برای اصلاح امور است و اِلا ما که با شخص آقای فاطمی امین مشکلی نداریم اتفاقاً آقای فاطمی‌امین در برخی از جاها از بعضی از وزرا بهتر عمل کرده است. از این منظر توقع داشتیم آن زمان که ما به معاون پارلمانی درخواست دادیم استیضاح‌کنندگان با آقای وزیر و بزرگی از دولت جلسه بگذارند تا نگرانی‌های ما را رفع کنند و منصرف شویم، این کار را انجام می‌دادند این اقدام صورت نگرفت و فضا احساسی شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: متاسفانه فضای گفت‌وگو شکل نگرفت و فضا احساسی شد، هنگامی که احساسات که وسط آمد برای این‌که جبران پاسخ ما را بدهند آمدند استیضاح را برداشتند، زیرا می‌دانستند آن روز رای می‌آورد به خاطر اینکه استیضاح رای نیاورد آمدند صورت مسئله را پاک و چرخه کشور را مختل کردند.

وی تاکید کرد: به نظر من تفکیک ۲ وزارتخانه اصلاً به صلاح کشور نیست و معتقدم بسیاری از وزارتخانه‌ها امروز باید ادغام شوند. معتقدم این همه وزارتخانه در کشور وجود دارد تنها به ۷ الی ۸ وزارتخانه بیشتر نیازی نداریم تفکیک وزارتخانه‌ها باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود و موجب می‌شود ساختارها توسعه پیدا کند و دولت دیگر چابک نمی‌شود و پاسخگویی کم می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما ۳ الی ۴ شاخص که بیشتر نداریم این‌ها را همه باید ترسیم کنیم، به نظر من اگر این را مبنا قرار دهیم آقای رئیسی باید زودتر تصمیم بگیرد. زیرا امروز قول آقای رئیسی و آقای قالیباف این است که لایحه تفکیک وزارت‌خانه‌های صمت و بازرگانی به مجلس بیاید اما من مطمئن هستم مجلس با سختی به این موضوع رأی می‌دهد.

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1664806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =