اجرای طرح بیمه ناباروری در ۳ مرکز در استان اصفهان

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان از اجرای طرح بیمه ناباروری در سه مرکز در استان اصفهان برای کمک به زوج های نابارور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، کامران منتظری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صدور مجوز فعالیت مطب پزشکان و رسیدگی به تخلفات پزشکان از جمله وظایف این سازمان است، اظهار کرد: صیانت از سلامت نیاز به زیرساخت‌های زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به نیروی انسانی و تجهیزات اشاره کرد.

وی با اشاره به چالش‌ در بخش نیروی انسانی افزود: دانشجویان پزشکی اصفهان به دنبال روند تحصیل در کشورهای خارجی هستند به نوعی که برخی حاضرند از ابتدا در کشور دیگری شروع تحصیل کنند که جلوگیری از این روند نیازمند توجه ویژه است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه اگر پزشکی در تامین هزینه زندگی دچار مشکل شود، به خلاف روی می آورد، ابراز کرد: البته ما با تخلفات با شدت برخورد می کنیم اما باید با دید باز به مشکلات پزشکان رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در همین راستا تعرفه دریافتی پزشکان از ۱۰ سال پیش واقعی شد و زیرمیزی به صفر رسید اما با توجه به مصوبه مجلس یک بار دیگر به شرایط قبلی بازگشت شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان تاکید کرد: نباید شرایط پزشکان را به نوعی سخت کنیم که بیماران بدحال را به سختی پذیرش کنند چراکه با دستمزد اندکی که دارند نمی توانند دیه چند صد میلیونی احتمالی بیمار را جبران کنند.

وی از اجرای بیمه ناباروری در سه مرکز استان اصفهان برای کمک به زوج های نابارور خبر داد.

در این جلسه قائم مقام سازمان پزشکی قانونی استان اصفهان نیز با بیان اینکه طرح تحول سلامت در کشور ۱۸۰ هزار میلیارد تومان هزینه به همراه داشت، گفت: البته در این راستا خروجی خوبی را شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: این روند به نفع مردم نیست چرا که رفته رفته نیروی انسانی در زمینه درمان را از دست می‌دهیم و دچار مشکلات جدی در زمینه کیفیت و کمیت خدمات خواهیم شد.

در ادامه فرشته دانشمند، رئیس انجمن زنان و زایمان استان اصفهان با بیان اینکه اختیار غربالگری از سیستم بهداشت گرفته شده است، تاکید کرد: البته مادران باردار و همسرانشان امکان درج درخواست غربالگری را دارند که در این زمینه راه‌اندازی پایگاهی را در دستور کار داریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1665006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =