مروری بر اخبار بعد از ظهر یکشنبه ایران مورخه 16 مرداد 1390

ناپدری هانیه همه اتهامات را پذیرفت/تفهیم اتهام به مسوول یکی از واحد‌های بهزیستی

اولین جلسه رسیدگی به پرونده هانیه، کودک آزار دیده‌ای که توسط ناپدری‌اش مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود، در شعبه 1184 مجتمع قضایی شهید فهمیده برگزار شد.

این دادگاه به ریاست قاضی زندی‌پور و با حضور ناپدری هانیه به عنوان متهم اصلی و یکی از مسوولان سازمان بهزیستی برگزار شد و علی‌رغم حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی، محاکمه در پشت در‌های بسته و بدون حضور رسانه‌ها انجام شد. هاله‌السادات سری، وکیل هانیه بعد از اتمام اولین جلسه رسیدگی درباره‌ی اتفاقات پیرامون این پرونده گفت: این دادگاه اولین جلسه رسیدگی به پرونده هانیه بود که علاوه بر ناپدری هانیه، فرد دیگری که یکی از مسوولان واحدهای سازمان بهزیستی بود به عنوان متهم در جلسه دادگاه حضور داشت. وی در ادامه افزود: در دادگاه بعد از رسیدگی‌های مختلف، آخرین دفاعیات متهمان اخذ شد و ناپدری هانیه، متهم ردیف اول به تمامی اعمال خود از جمله شکستن دست‌های هانیه اعتراف کرد. اتهام این متهم، کودک‌آزاری، ضرب و جرح عمدی و ایجاد سوختگی بر بدن هانیه که تنها 8 هشت سال سن دارد، است.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه متاسفانه نظریه تکمیلی پزشکی قانونی در جلسه دادگاه موجود نبود، عنوان کرد: دادگاه بعد از اخذ نظریه تکمیلی پزشکی قانونی رای خود را قطعا صادر خواهد کرد. وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه یکی از مسوولان سازمان بهزیستی با اتهام عدم اطلاع فوری کودک‌آزاری در دادگاه حضور داشت اما متاسفانه در این جلسه نماینده حقوقی‌ از سازمان بهزیستی برای دفاع از این متهم حضور نداشت، اما نباید این موضوع را قصور تلقی کنیم زیرا عدم اطلاع افرادی که در بهزیستی کار می‌کنند، باعث به تاخیر افتادن رسیدگی به این پرونده شده است.

سری گفت: طبق قانون مجازات اسلامی، مسوولان سازمان بهزیستی باید به محض اطلاع از کودک‌آزاری، آن را به مراجع قضایی اعلام کنند و درخواست ما در خصوص متهم ردیف اول اعمال ماده 614 قانون مجازات اسلامی و تعیین دیه است.

وی با اشاره به اینکه هانیه فقط در ابتدای جلسه حضور داشت، خاطر نشان کرد: هانیه به دلیل عدم شرایط روحی، فقط دقایقی در جلسه دادگاه حضور داشت که در آن زمان ناپدری وی بیرون از جلسه دادگاه بود و او در خصوص ناپدری خود صحبتی نکرد، فقط به چندین سوال ساده قاضی پاسخ داد.ها‌له‌السادات سری عنوان کرد: مادر هانیه طبق رای قبلی در دادسرا حکم منع تعقیب برایش صادر شده بود و در جلسه دادگاه حضور نداشت.این وکیل دادگستری در پایان گفت: معاون دادستان تهران در امور کودکان و زنان نیز در این جلسه حضور داشت.

کشف بی سابقه‌ترین محموله مواد مخدر/ بیش از 8.5 تن تریاک در تور پلیس

خبرگزاری مهر نوشت: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: ماموران انتظامی استان کرمان موفق شدند هشت هزار و 600 کیلوگرم تریاک را در یک عملیات ویژه کشف و ضبط کنند.
سردار حمیدرضا حسین آبادی اظهار داشت: این محموله که به طور ماهرانه ای جاسازی شده بود بامداد امروز در محور زاهدان - کرمان توسط ماموران ایست و بازرسی کرمان کشف و ضبط شد.
این محموله ترانزیتی تریاک که در یک کانتینر جاسازی شده بود با انجام اقدامات اطلاعاتی - عملیاتی ویژه پلیس و با ردیابی این باند کشف شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همچنین از کشف و انهدام دو باند بزرگ ترانزیت مواد مخدر خبر داد.  

 

 

17 دخترو پسر بازداشت شده در بندرعباس آزاد شدند

ایسنا نوشت: رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بازداشت 17 نفر در جریان آب‌بازی در پارکی ساحلی واقع در بندرعباس را تایید و اعلام کرد که همگی بازداشت‌شدگان آزاد شده‌اند.
علی علیا در این زمینه تصریح کرد: تعدادی دختر و پسر جوان روز جمعه ـ 14 مردادماه ـ در یکی از پارک‌های ساحلی شهر بندرعباس مشغول پاشیدن آب‌ به یکدیگر بودند که با حضور ماموران نیروی انتظامی در محل، 17 نفر دستگیر شدند که از این تعداد، پنج نفر به دلیل عدم توجه اتهام به آنان بدون قید و شرط آزاد شدند.
وی با بیان اینکه 12 متهم روز یکشنبه با قرار کفالت آزاد شده‌اند، افزود: عنوان اتهامی متهمان، ارتکاب فعل حرام در ملاءعام و توهین به ماموران در حین انجام وظیفه بوده است که پس از انجام تحقیقات در صورت تشخیص قاضی، قرار مجرمیت برای آنان صادر خواهد شد.  

 

 

جان باختن سه نفر در سانحه رانندگی/ کامیون از روی مادر و دختر عبور کرد 

 واحد مرکزی خبر نوشت: سه نفر از اعضای یک خانواده در سانحه رانندگی در بزرگراه شهید خرازی اصفهان جان باختند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: موتورسیکلت به سبب عدم توانایی راکب در کنترل آن با برخورد با جدول واژگون شد در این حال کامیونی که از عقب در حرکت بود از روی مادر و دختر این خانواده عبور کرد و هر 2 سرنشین در دم جان باختند.
سرهنگ غلامی افزود: راکب موتورسیکلت نیز که پسری 17 ساله بود هنگام انتقال به بیمارستان جان باخت.
او گفت : امسال 50 موتورسوار در تصادفات جاده ای شهر اصفهان جان باخته اند. بیش از 50 درصد جان باختگان تصادفات شهر اصفهان راکبان موتور هستند.

 

 

کشف 800 گرم تریاک از معده یک سوداگر مرگ

سایت پلیس نوشت: ماموران انتظامی شهرستان "تویسرکان" همدان 800گرم تریاک را از داخل معده یک قاچاقچی مواد مخدر کشف کردند.
سرهنگ "رضا کمالوند" فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان در تشریح این خبر گفت: روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان هنگام گشت‎زنی و کنترل حوزه استحفاظی خود به حرکات و رفتار فردی مشکوک شدند و پس از دستگیری وی را به این پلیس منتقل کردند. 
ماموران این پلیس در هنگام بازجویی از متهم متوجه وخامت حال این فرد شده و بلافاصله وی را به مراکز درمانی انتقال دادند که در بررسی های به عمل آمده توسط تیم پزشکی مشخص شد مقداری مواد در داخل معده او می باشد. 
فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان بیان داشت: متهم تحت درمان قرار گرفت و 800 گرم تریاک به صورت 62 بسته آبندی شده از داخل معده وی کشف شد که در نهایت متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی منتقل شد.  

 

 

عملیات خروج دومین چاهکن در منطقه شیان ادامه دارد

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: تلاش گروه های نجات 10 و 12 آتش نشانی تهران در صحنه گرفتار شدن دو کارگر چاهکن در منطقه شیان برای دستیابی به چاهکن دوم همچنان ادامه دارد.
علی بهرامیان مدیر منطقه 3 عملیات آتش نشانی تهران امروز با بیان این مطلب افزود: به منظور پیشگیری از حرکت خاک نرم و ریزش خاک دیواره های چاه، جلسات متعدد کارشناسی تشکیل شد و مقاوم سازی چاه با استفاده از بتون در دستور کار قرار گرفت.
با اجرای عملیات مقاوم سازی دیواره های چاه با بتون، در حال حاضر ایمنی نسبی برقرار شده اما احتمال ریزش خاک به کلی برطرف نشده است.
مدیر منطقه 3 عملیات آتش نشانی تهران همچنین با اعلام اینکه پس از مقاوم سازی چاه، عملیات خاکبرداری بار دیگر از ساعت 4:30 دقیقه بامداد امروز آغاز شده است ابراز امیدواری کرد در صورت قطع ریزش خاک، عملیات جستجو برای دستیابی به چاهکن دیگری که سرنوشت او همچنان در ابهام است با سرعت بیشتری انجام گیرد. 
در حال حاضر همزمان با تلاش نجاتگران آتش نشانی برای تخلیه خاک از انباری چاه، برنامه ریزی های لازم به منظور ادامه روند عملیات جستجو انجام شده است.
علی بهرامیان با بیان اینکه از هر امکانی برای رسیدن به نتیجه و دستیابی به چاهکن دوم استفاده می شود، افزود: در این راستا برای حفر یک حلقه چاه فرعی نیز برنامه ریزی شده است.
دو کارگر چاهکن شامگاه سه شنبه یازدهم مرداد ماه هنگامی که در پارکنیگ یک ساختمان در منطقه شیان در عمق 12 متری چاه مشغول کار بودند با ریزش دیواره های چاه، زیر خرواری خاک گرفتار شدند که جسم بی جان یکی از آنها شامگاه روز جمعه چهاردهم مرداد ماه از زیر خاک درون چاه بیرون آورده شد و عملیات جستجو برای یافتن چاهکن دوم همچنان ادامه دارد.

 

 

انهدام باند شرکت های هرمی در خوزستان 

سایت پلیس نوشت: رئیس پلیس آگاهی "خوزستان" گفت: ماموران پلیس آگاهی ضمن انهدام دو باند گسترده شرکت های هرمی تعداد 23 نفر را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.   
سرهنگ" مهدی محسنی "در یک مصاحبه اختصاصی بیان داشت: ماموران پلیس در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت شرکت های هرمی در سطح گسترده موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.  
ماموران پلیس پس از تلاش های شبانه روزی محل فعالیت یک باند هرمی با نام اختصاری vi را شناسایی کردند.
این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: ماموران پلیس پس از هماهنگی با مقام قضایی ضمن دستگیری یکی از سرشاخه های اصلی باند 12 نفر از اعضا را دستگیر و مقادیر زیادی اسناد و مدارک مربوطه را کشف کردند.
سرهنگ محسنی همچنین در خصوص فعالیت کارکنان یکی از ادارات دولتی خوزستان در شرکت هرمی با نام فاینشنال گفت: ماموران پلیس پس از انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی تعداد 10 نفر از اعضای این باند را دستیکر کردند.  

 

 

حمله به کمپ ترک اعتیاد برای آزادی یک معتاد در شهریار   

سایت پلیس نوشت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان شهریار استان تهران افرادی که به قصد آزادی شخص معتادی که تحویل کمپ ترک اعتیاد شده بود به آنجا حمله کرده بودند در کمتر از 48 ساعت مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند. 
سرهنگ «عبدالرضا خیرخواهان» فرمانده انتظامی شهرستان شهریار در تکمیل این خبر افزود: در پی دریافت گزارشی از مرکز فوریتهای پلیس 110 مبنی بر یک مورد درگیری در یک کمپ ترک اعتیاد در خادم آباد شهریار در ساعت 10 شب گذشته بلافاصله اکیپی از مامورین کلانتری 18 باغستان جهت پیگیری موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.  
ماموران پس از حضور در محل کمپ ترک اعتیاد موفق به دستگیری یکی از عوامل اصلی درگیری و حمله به کمپ به نام «مجید-ج» شده و وی را جهت تحقیقات تکمیلی به کلانتری منتقل کردند.  
سرهنگ خیرخواهان در ادامه اظهار داشت: مسئول کمپ ترک اعتیاد در تشریح ماجرا اذعان داشت که حدود 2 ساعت پیش فردی به نام «شاهین-ب» به علت داشتن اعتیاد از سوی ماموران انتظامی دستگیر و تحویل کمپ ترک اعتیاد می شود که پدر فرد معتاد  به همراه 5 نفر دیگر با دو دستگاه موتور سیکلت و یک دستگاه خودروی پراید به قصد آزاد کردن وی به کمپ ترک اعتیاد حمله ور شده و پس از ضرب و شتم نگهبان و خسارت به چهار دستگاه خودروی پارک شده در محل و درب کمپ از محل متواری می شوند.  
ماموران انتظامی کلانتری 18 باغستان با توجه به اظهارات مسئول کمپ و در بازرسی از محل درگیری یک قبضه قمه ، یک عدد شوکر و یک عدد باتوم دستی فنری کشف کردند و دستگیری عاملان حمله به کمپ ترک اعتیاد را در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان شهریار در پایان افزود: در بازجویی فنی پلیس از متهم دستگیر شده، محل سکونت عاملان درگیری در تهران شناسایی و در کمتر از 48 ساعت دستگیر و به کلانتری شهریار منتقل شدند. 
متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شدند که برابر احکام صادره متهم ردیف اول با قرار 500 میلیون ریالی و 5 نفر دیگر با قرارهای 200 میلیون و 100 میلیون ریالی روانه زندان شدند.   

 

 

دستگیری باند 5 نفره زنان سارق در کرج 

سایت پلیس نوشت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان کرج 5 زن سارق که با تشکیل باند سرقت در مناطق پر تردد مانند ترمینال، ایستگاه های مترو و فروشگاه های بزرگ اقدام به سرقت از شهروندان می کردند شناسایی و دستگیر شدند. 
سرهنگ «ناصر اصلانی» فرمانده انتظامی شهرستان کرج در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع سرقتهای متعدد در مناطق پر تردد شهر کرج مانند پایانه های مسافر بری ، ایستگاه مترو و مراکز خرید و شکایت شهروندان در این خصوص ، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.   
با توجه به اینکه سارقان به صورت بسیار ماهرانه و بدون اینکه مالباختگان متوجه شوند اقدام به سرقت می کردند و هیچگونه نشانه و ردی از آنها وجود نداشت بنابراین وجود این امر کار ماموران پلیس را بسیار مشکل می کرد.  
با توجه به این موضوع ماموران کلانتری 23 فردیس با مراجعه به بانک اطلاعاتی، تصویر احتمالی سارقان را در اختیار گشت های انتظامی و گشت های نامحسوس قرار دادند و با کنترل ایستگاههای مترو و مراکز پرتردد در نهایت روز گذشته به 3 نفر خانم که ساعتهای طولانی در ایستگاه مترو در حال رفت و آمد بودند مشکوک شده و با مطابقت دادن چهره آنها با تصاویر سارقان برای آنها محرز شد که سارقان مورد نظر همین 3 نفر باشند. 
ماموران انتظامی با زیر نظر قرار دادن این 3 زن آنها را در حالیکه به همین شیوه در حال سرقت بودند را در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و جهت ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل کردند. 
فرمانده انتظامی شهرستان کرج اظهار داشت: در ادامه تحقیقات از سارقان مشخص شد که همگی آنها سابقه دار بوده و با تشکیل باندسرقت و تردد در معابر عمومی، ترمینالها، ایستگاه های مترو و اتوبوس رانی به صورت گسترده در امر کیف زنی و جیب بری فعالیت دارند. 
سارقان دستگیر شده در بازجویی های بعدی پلیس اذعان داشتند که به همراه دو نفر دیگر از همدستانشان که آنها نیز همگی زن بودند اقدام به سرقت می کردند که با راهنمایی های متهمان دستگیر شده محل اختفای آنها شناسایی و در یک عملیات ضربتی آن دو سارق دیگر دستگیر و از آنها تعدادی مدارک و عابر بانک سرقتی کشف و ضبط و در این رابطه تعداد 4 نفر از مالباختگان نیز شناسایی شدند.  
گفتنی است، متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آنجا روانه زندان شدند.    

 

 

تهران، فارس و خراسان رضوی رکوردار قتل‌های خانوادگی پارسال

ایسنا نوشت: پلیس با اعلام این که تقریبا از هر سه فقره قتل در کشور یک مورد آن توسط بستگان نزدیک مقتول به وقوع پیوسته است، اعلام کرد: در سال گذشته حدود 30‌ درصد از قتل‌های کشور توسط بستگان بوده است.  
تحلیل آمارهای ارایه شده نشان می‌دهد قتل توسط بستگان در کشور در سال 89 نسبت به 88 حدود 6/2 درصد افزایش یافته است. همچنین همین مقایسه آماری حاکیست میزان قتل توسط بستگان طی یک دهه گذشته با رشدی معادل 65 درصد مواجه بوده است.  
از سوی دیگر هرچند نسبت قتل توسط بستگان به کل قتل‌های کشور از سال 86 تا کنون روند نزولی نشان می‌دهد اما بیشترین آمار قتل توسط بستگان در کشور طی یک دهه گذشته با 713 مورد متعلق به سال 87 بوده است.  
آمارها نشان می دهد از مجموع دو هزار و 277 قتل به وقوع پیوسته در سال 89 ،667 فقره قتل توسط بستگان رخ داده که نشان دهنده سهم 3/29 درصدی این جرم است.   
بر اساس همین گزارش، انگیزه اختلافات خانوادگی در وقوع قتل با افزایش 8/4 درصدی از سال 80 به رقم 8/12 درصد در سال 89 رسیده است که نشان دهنده رشد قتل با این انگیزه است.  
بنابراین آمار در سال 89 تهران بزرگ با 28 فقره (6/9 درصد)، فارس با 24 فقره (2/8 درصد) و خراسان رضوی با 22 فقره (6/7 درصد) بیشترین قتل‌های خانوادگی را در بین استان‌ها داشته‌اند. همچنین در سال 89 حدود 2/86 درصد از قتل‌های خانوادگی توسط بستگان و آشنایان نزدیک مقتول به وقوع پیوسته است. 
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =