۰ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱

تنها 8 درصد از یهودیان آمریکا از خط سیاسی این حزب حمایت می‌کنند و بقیه به این باور رسیده‌اند که آیپک تنها به منافع جمع قلیلی از یهودیان ثروتمند در جهان فکر می کند و برای رسیدن به منابع اقتصادی جهان از هر کاری مضایقه نخواهد کرد.

«جی استریت» یک سازمان یهودی است که جرمی بن امی و دیگر فعالان یهودی عضو آن و یا از موسسان آن محسوب می شوند. هدف اصلی تشکیل و تاسیس این سازمان، مبارزه با نفوذ و تاثیر آیپک لابی صهیونیستی در سیاست خارجی آمریکا بود که هرچند خود این سازمان نیز از موجودیت اسرائیل حمایت می کند ولی اعتقاد دارد آیپک، اسرائیل را بیشتر به یک رژیم تروریستی تبدیل کرده است که حتی به فکر منافع یهودیان شهرک نشین نیز نیست.

به گزارش خبرآنلاین، بن امی یکی از موسسان جی استریت در کتاب جدید خود با عنوان «صدای جدید برای اسرائیل» با حمایت خود از جمعیت یهودیان آمریکا اعتقاد دارد هرچند موجودیت اسرائیل از همان ابتدا با اشغالگری بنا نهاده شد ولی یهودیان نباید به آیپک و اسرائیل به عنوان حامی منافع خود در جهان اعتماد کنند و می نویسد: «تشکیل دو دولت مستقل اسرائیل و فلسطین در سرزمین های اشغالی یکی از سراب هایی است که آیپک در کویر خوش خیالی یهودیان و حتی اعراب ایجاد کرده است که تنها کاری که در برنامه های خود انجام نخواهد داد همین تشکیل دو دولت مستقل است زیرا ایجاد صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه به طور کلی منافع آنها را به خطر می اندازد.»

وی در کتابش اعلام می کند تنها 8 درصد از یهودیان آمریکا از خط سیاسی این حزب حمایت می کنند و بقیه به این باور رسیده اند که این سازمان تنها به منافع جمع قلیلی از یهودیان ثروتمند در جهان فکر می کند و برای رسیدن به منابع اقتصادی جهان از هر کاری مضایقه نخواهد کرد.

بن امی برخی مباحث سیاسی اقتصادی را در کتابش مطرح می کند و سعی دارد این مطلب را با زبان تاریخ بیان کند که وجود آیپک و اسرائیل کنونی نه تنها رویای یهودیان برای رسیدن به ارض موعود را تحقق نمی بخشد بلکه هر روز بیشتر ارزشهای واقعی دین یهود را تخریب می کند. رژیم اسرائیل کنونی در حال حاضر به یک رژیم آپارتاید تبدیل شده است که ابزار اصلی ترور و ایجاد ترس و وحشت آمریکا و ثروتمندان یهودی محسوب می شود و بر خلاف شعارهای کاخ سفید به هیچ وجه به دین، مساوات نژادی و حقوق مردم توجهی ندارد.

به اعتقاد نویسنده کتاب، آیپک و پدر معنوی اش فردی به نام اسحاق را باید بزرگترین تروریست خطاب کرد که نمی توان آن را یهودی صدا زد. از طرفی رئیس های جمهورهای آمریکا در تمام طول این سالها نه طرف مردم یهودی مهاجرت کرده به سرزمین های اشغالی بودند و نه به خواسته های فلسطینی ها توجه کردهآند و همیشه در آخر همه مذاکرات تنها نتیجه ای که از کنفرانس ها گرفته می شود تاکید بر عقب نشینی از مرزهای 1967 بوده که تا حالا به آن عمل نشده است.

واشنگتن پست/5 آگوست/ ترجمه محمد حسنلو

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید GB ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    جالب بود