بهبود خود به خودی آبله میمون در افراد عادی بین ۲ تا ۴ هفته/ آبله میمون درمان اختصاصی دارد؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که جزء گروه های پرخطر محسوب می شوند یا گرفتار نوع شدید بیماری هستند؛ از برخی داروها تاثیر مثبتی گرفته اند.

بهزاد امیری مطرح کرد: بیماری آبله میمون درمان اختصاصی ندارد؛ اما جهت مصرف بیماران داروهایی در دنیا موجود هستند که توسط سازمان جهانی بهداشت برای مواقع طغیان بیماری آبله میمون توصیه شده اند.

به گفته وی به طور کلی در افرادی که هیچ گونه ریز فاکتور نداشته و جزء گروه های پر خطر نیستند، بیماری آبله میمون بین دو تا چهار هفته خود به خود بهبود پیدا کرده و نیاری به درمان های علامتی ندارند.

او افزود: با توجه به الگوی شیوع و راه انتقال، این بیماری متفاوت با کرونا است و سرایت پذیری کووید ۱۹ را ندارد. سازمان جهانی بهداشت ریسک ابتلا به بیماری آبله میمون را متوسط اعلام کرده است. بررسی ها نشان می دهند که این بیماری سبب ایجاد پاندمی مانند کرونا نخواهد شد.

او ادامه داد: برای افرادی که جزء گروه های پرخطر محسوب می شوند یا گرفتار نوع شدید بیماری هستند، از برخی داروها که اثرات مثبتی دارند برای درمان بیماری آبله میمون استفاده می شود؛ اما به طور کلی درمان اختصاصی وجود ندارد.

او گفت: دستورالعمل های بهداشتی باید در خصوص جلوگیری از ابتلا به بیماری آبله میمون رعایت شود. این بیماری قبلا در کشورهای آفریقای مرکزی و غربی وجود داشت و در تماس فرد با انسان یا حیوان بروز پیدا می کرد. به نظر می رسد این ویروس قدرت انتقال بیشتری به انسان پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

آبله میمون به مازندران رسیده است؟

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1665527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =