ماجرای حجازی و قلعه‌نویی به روایت فتح‌الله‌زاده

فتح الله زاده می‌گوید در یک مقطع امیر قلعه‌نویی ناصر حجازی را به عنوان سرمربی پیشنهاد داده و در مقطعی دیگر امیر قلعه‌نویی انتخاب مرحوم حجازی بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شب گذشته امیر قلعه‌نویی در برنامه زنده شبکه ورزش در مورد اختلافش با مرحوم ناصر حجازی توضیح داد و آن را تنها اختلاف سلیقه فنی خواند. قلعه‌نویی در مورد صحبت‌هایی که از اختلافش با مرحوم حجازی وجود داشت گفت: چیزی که می‌خواهم بگویم را آقای فتح الله زاده و آقای اصغر حاجیلو شاهد هستند؛ واقعا جای تاسف دارد ایشان با یک پیراهن شروع کرده و جوانی‌اش را گذاشته ولی ایشان الان کجاست؟ برای پیشکسوتان‌مان ارزش قائل شویم. یک روزی آقای فتح الله زاده مدیرعامل شد و گفت شما کمک کن. ایشان گفت آقای پورحیدری خسته است و تیم هشتم بود. من به آقای فتح الله زاده پیشنهاد کردم که آقای پورحیدری تا آخر فصل بماند ولی نتوانست او را قانع کند. با این حال هرکاری آقای فتح الله زاده کرد من پیشنهاد سرمربیگری را قبول نکردم. ایشان گفت چه کار کنیم و من پنج نفر را به ایشان معرفی کردم که یکی‌اش آقای حجازی بود. ایشان گفت من ارتباط ندارم؛ من و آقای خاوری فردایش زنگ زدیم و قضیه را به آقای حجازی گفتیم؛ رفتیم خانه‌شان و باهم صحبت کردیم و به آقای فتح الله زاده هم زنگ زدیم. صحبت کرد و برای پنج بعدازظهر قرار گذاشتیم. آقای حجازی سرمربی شد و عمو اصغر عزیز هم شد همکارش.

او ادامه داد: من ۳۳ سالم بود و رباط پایم پاره شد و فوتبال را کنار گذاشتم. من دو ماه به لورکوزن رفتم و دوره دیدم. استقلال به بهمن در جام حذفی باخت و رفتیم کنار آقای حجازی و کمک کردیم. ما یک مقطعی هم با آقای کخ اختلاف سلیقه یدا کردیم. این بد است که در یک مجموعه باشی، دلت با آن مجموعه نباشد و زیرآب آن آدم‌ها را بزنی. ما با آقای حجازی فقط اختلاف سلیقه فنی داشتیم.

در میان گفت‌وگوی مفصل امیرقلعه‌نویی با برنامه شبهای فوتبالی، علی فتح الله زاده نیز برای دقایقی روی خط برنامه آمد. او در خصوص ابتدای کار مدیریتش در استقلال گفت: روزی که من مدیریت باشگاه را برعهده گرفتم آقای قلعه‌نویی را می‌شناختم و می‌دانستم که کاپیتان تیم است. ناصرخان و سایر دوستان در تیم نبودند و ارتباط آنچنانی نداشتیم. به دلیل اینکه آن زمان من سردبیر روزنامه استقلال جوان بودم با بازیکنانی که حاضر بودند ارتباط داشتم. ما با آقای پورحیدری خیلی صحبت کردیم ولی الانِ من بود قطعا آقای پورحیدری مجاب می‌شد و می‌ماند ولی چون من تازه آمده بودم، ایشان خیلی با من آشنا نبود. ما خیلی اصرار کردیم و ایشان گفتند من می‌روم.

مدیرعامل اسبق استقلال در مورد پیشنهاد مربی-بازیکن شدن به قلعه‌نویی گفت: چهار، پنج بازی مانده بود و باید آن را تمام می‌کردیم و برای فصل بعد تصمیم می‌گرفتیم. من آقای قلعه‌نویی را صدا کردم و گفتم شما چون کاپیتان تیم هستید، سرمربیگری هم بر عهده بگیرید تا فصل را تمام کنیم. آقای قلعه‌نویی قبول نکرد و فرصت هم خیلی کم بود. امیرخان، ناصرخان را پیشنهاد داد و آقای حجازی در ماشین سازی بودند. من گفتم چون با ناصرخان درارتباط نیستم، امیرخان شما رحمتش را بکشید و ایشان را دعوت کنید. امیرخان با آقای خاوری رفتند و با ناصرخان هماهنگ کردند و ایشان آمد.

فتح الله زاده همچنین در مورد اینکه قلعه‌نویی انتخاب ناصر حجازی بوده برای سرمربیگری بوده گفت: هرکس آرزوی سرمربیگری تیم را دارد ولی آقای قلعه‌نویی نپذیرفت و ناصرخان را پیشنهاد داد. ما باید یاد بگیریم‌که مدیر باشگاه مثل پدر خانواده است. ما فقط یک نفر را می‌توانیم سرمربی کنیم. آقای قلعه‌نویی برای تیم ما بارها قهرمانی آورده و درست نیست وقتی از تیم می‌رود به ایشان توهین کنیم. امروز فوتبال حرفه‌ای است و به دلایلی به تیم دیگری می‌رود. در آخرین روزهایی که ناصرخان زنده بودند قرار بود سال بعد آقای حجازی به عنوان مدیرسازمان تیم‌های فوتبال استقلال منصوب شود و سرمربی را پیشنهاد بدهد. شهادت می‌دهم که آقای حجازی قرار بود امیرقلعه‌نویی را به عنوان سرمربی پیشنهاد دهد. ما بین خودمان همبستگی داشتیم.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1665686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =