وزیر جدید نفت تصریح کرد:من سرباز کوچکی از پاسداران هستم و خواهم بود زیرا همه زندگی و وجود من از سپاه است.

 با حکم فرمانده سپاه پاسداران، ابوالقاسم مظفری شمس که جزء مسئولان سابق مجموعه قرب سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بود به عنوان جانشین رستم قاسمی سکان هدایت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) را در دست گرفت. برهمین اساس امروز با حضور سردار محمد علی جعفری مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برگزار شد.

براساس این گزارش، شمس پیش از این ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و همچنین ریاست انجمن تونل ایران را برعهده داشته است.

براین اساس رستم قاسمی فرمانده پیشین این قرارگاه در این مراسم با اشاره بر حضورش در وزارت نفت بر وفاداریش به سپاه تاکید کرد.

وزیر جدید نفت تصریح کرد:من سرباز کوچکی از پاسداران هستم و خواهم بود زیرا همه زندگی و وجود من از سپاه است.

قاسمی در این مراسم ضمن تاکید بر همکاری صمیمانه کارکنان این قرارگاه با فرمانده جدید خواستار خط ومش جدید در این قرارگاه شد.به گفته او، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) باید کارهای کوچک و متوسط را به بخش خصوصی بسپارد و در جایگاه بالاتری قرار گیرد به طوری که جایگزین شرکت های بزرگ خارجی شود.

در این بین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در این مراسم علت حضور قاسمی در نفت و اصرار رئیس جمهور بر این مساله را عملکرد مناسب این فرمانده پیشین دانست و تاکید کرد: به اقرار آقای رئیس جمهور در وزارت نفت علیرغم تلاش‌های زیادی که صورت گرفته، کارهای بسیاری زمین مانده است که امیدواریم قاسمی بتواند این مسئولیت را به خوبی به سرانجام برساند.

به گفته سردار جعفری، سپاه اصولا وارد زمینه‌هایی می‌شود که بخش‌های دیگر توان انجام آن را نداشته باشند، مانند جنگ تحملیلی که به خاطر گسترش جبهه و توان آن روز ارتش، سپاه وظیفه داشت با تمام وجود وارد صحنه نبرد شود و امروز نیز در موضوعات اقتصادی همین روال را داریم.

براساس اظهارات فرمانده کل سپاه پاسداران ،خیلی‌ها فکر می‌کند سپاه تنها مسئول دفاع مسلحانه در مقابل بیگانگان یا ناامنی‌های داخلی است اما وظیفه سپاه به عنوان نگهبان انقلاب و دستاوردهای آن تنها به دفاع فیزیکی محدود نمی‌شود ‌چرا‌که تهدیدات سخت مربوط به دهه اول انقلاب بود و در دهه‌های بعد با هوشمندی مسئولین به خصوص رهبر انقلاب تغییر ماهیت تجهیزات دشمن بررسی و زمینه‌های دفاعی برابر آن فراهم شد که رهبری در این خصوص انتظارات فراوانی از سپاه داشتند./221/39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    درود بر تودلاور
  • بدون نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    همه وجود من هم مسلمان ايرانيست
  • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    افرین سردار خوب
  • دانشجوي شهيد رجايي IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    اگر ايران هنوز ايران مانده و تكه تكه نشده از خون همين پاسداران سرافراز ميهن است الله معكم
  • امير IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    وزارت نفت نياز به يک مدير نظاممند دارد که بتواند با استراتژی علم؛ قدرت ؛ تدبير و نظم کارهای زمين مانده را با سرعت پيش ببرد ... پيروز باشی سردار .