تجمع شبانه مردم معترض به کمبود آب در همدان/ خبرگزاری فارس:100نفر بودند؛ خبرگزاری دولت:200 نفر بودند

فارس نوشت:«شامگاه چهارشنبه، دوم شهریورماه حدود ۱۰۰ نفر از مردم همدان در اعتراض به کمبود آب این شهر مقابل آرامگاه بوعلی سینا تجمع کردند.

معترضان شعارهایی همچون «مسوول بی‌کفایت استعفا استعفا»، «همشهری همشهری غیرتت رو نشون بده» و «استاندار استعفا استعفا» سر دادند.

یکی از معترضان با دست‌نوشته با عنوان «خواسته مردم خوب همدان رسیدگی به مشکل بی‌آبی است» در کنار یک بطری خالی جلب توجه‌ می‌کرد.

این تجمع که حدود ۴۰ دقیقه به طول انجامید با حضور پلیس پایان یافت. شامگاه سه شنبه نیز تجمع مشابهی در مقابل فرمانداری همدان برگزار شد.

همدان از هشت روز پیش با قطعی گسترده آب در برخی مناطق مواجه شد. پیش‌بینی می‌شود سد اکباتان هم از هفته آینده از مدار خارج شود.

همدان دو سال است با کمبود بارندگی مواجه شده و مصرف آب شرب در تابستان امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.


ایرنا، خبرگزاری دولت، نیز در گزارشی در همین ارتباط نوشت:

«گروهی از شهروندان همدانی امشب(چهارشنبه شب) برای دومین شب متوالی و در اعتراض به مشکل کم آبی و قطعی شبکه آب شهری در محوطه میدان آرامگاه ابن سینا و محدوده ساختمان فرمانداری تجمع کردند.

تجمع کنندگان که تعداد آنها حدود ۲۰۰ نفر بود بطری های خالی آب در دست داشتند و شعارهایی را علیه مسوولان در رابطه با بروز این مشکل سر داده و خواستار اقدام عاجل برای تامین آب شرب شهر شدند.

در همین ارتباط گروهی از شهروندان حاضر در محوطه میدان و رهگذران نیز در پی تجمع معترضین برای تماشا و برخی نیز برای همراهی در محل جمع شدند که این حضور تعداد معترضین را به چند صد نفر افزایش داد.

نیروهای پلیس هم در محل تجمع مستقر شده و سعی در برقراری نظم و متفرق کردن‌ مردم داشتند، نیروهای پلیس به صورتی محترمانه و بدون هرگونه برخورد و درگیری، از معترضین درخواست می کردند که متفرق شده و محل را ترک کنند.

همچنین در ادامه فرماندار شهرستان همدان نیز در جمع گروهی از معترضین حاضر شد و مطالبی را در خصوص کمبود و قطعی آب پیش آمده، دلایل آن و اقدامات گسترده درحال انجام برای رفع سریع این مشکل بیان کرد».

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1665886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =