ببینید| جدیدترین تصاویر و ویدئوهای خودروی ارزان جایگزین پراید + مشخصات فنی

گجت نیوز نوشت:‌ پروژه K۱۱۲ به عنوان ارزانترین خودروی داخلی و جایگزین پراید در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شد. در ادامه با مشخصات محصول مشترک ایران خودرو و سایپا آشنا خواهیم شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مدتی قبل به ایران خودرو و سایپا دستور داد تا طی همکاری با یکدیگر یک خودرو اقتصادی را برای بازار ایران طراحی کنند. در همین راستا این دو خودروساز بزرگ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از محصول مشترک خود با نام پروژه K۱۱۲ پرده برداشتند که می‌توان آن را ارزانترین خودروی داخلی و جایگزین مناسبی برای پراید دانست.

مشخصات فنی

ارزانترین خودروی داخلی که در قالب یک مدل پروتوتایپ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به معرض نمایش درآمده در دو نسخه گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد.

ارزانترین خودروی داخلی

این خودرو قرار است به یک موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر مجهز شود که می‌تواند قدرتی برابر با ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر را به تولید برساند. این موتور که توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید شده به ازای هر ۱۰۰ لیتر مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر را به همراه خواهد داشت.

ارزانترین خودروی داخلی

بخش طراحی

خودرو مشترک ایران خودرو و سایپا بر پایه رنو کویید توسعه پیدا کرده و حتی می‌توان آن را نسخه ایرانیزه شده کویید دانست. این خودرو قرار است در قالب یک خودروی هاچ بک جمع و جور شهری روانه بازار ایران شود. پروژه K۱۱۲ دارای ۳۸۰۰ میلی‌متر طول، ۱۵۹۰ میلی‌متر عرض و ۱۴۹۰ میلی‌متر ارتفاع است.

k112

فاصله محوری این خودرو به ۲۴۳۰ میلی‌متر و وزن آن نیز به ۸۰۰ کیلوگرم می‌رسد. این خودرو در بخش کابین نیز به تریم مشکی و قرمز، شیشه بالابر برقی و نمایشگر بزرگ روی داشبورد مجهز شده است.

ارزانترین خودروی داخلی

گفتنی است خودرو مشترک سایپا و ایران خودرو برای عرضه به بازار باید مراحل زیادی را طی کند و در حال حاضر فرایند توسعه آن همچنان ادامه دارد. ایران خودرو و سایپا با دستور وزیر صنعت این محصول را در قالب یک محصول اقتصادی طراحی کردند تا بتواند به جایگزین مناسبی برای پراید تبدیل شود.

۲۲۷

کد خبر 1666608

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    3 0
    ضربه گیر بغل داره؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    3 2
    از کی تا حالا کپی کاری شده تحول ؟ واقعأ فکر کردید ایران صنعت خودروسازی داره ؟
  • مهدی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 2
    این خودرو با این انحناهای موجود در بدنه زیر 300 میلیون امکانش نیست فروش بره. خودروی اقتصادی باید تا حد امکان ساده طراحی بشه. نیازی به این همه اسپورت کردن نیست.
  • علیرضا کاظمی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 2
    از همین حالا با اطمینان میگم که این خودرو فقط و فقط برای داخل شهری مناسب است و بیرون از شهر نمیشه ازش استفاده کرد وزن کم خودرو و فاصله کم چرخ های جلو و عقب تعادل مناسبی به آن نخواهد داد به جای آن می توانستند شاسی پراید و بخش های از آن را حسابی تقویت کنند و هم فاصله بین چرخ ها را هم عرضی و هم طولی افزایش میدادند و موتور تیبا روی آن بگذارند ....من نمیدانم در این دو شرکت خودرو سازی چه میگذرد که اتوموبیل های قیمت متوسط آنها هم دارای ایراد هستند ...کلا فکر پول هستند بدون محصول با کیفیت
  • علیرضا کاظمی IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 0
    وزن هشتصد کیلو گرمی نشان دهنده خیلی چیزهاست ارابه مرگی جدیدی در راه است
  • علیرضا کاظمی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 0
    چیزی شبیه پی کی پانزده سال پیش

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین