شناسایی دو بیمار مبتلا به «وبای بومی» در خوزستان

فارس نوشت: رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت:با حساسیت و هوشیاری مدافعان سلامت در بخش بهداشت،دو مورد بیمار مبتلا به اسهال حاد آبکی (التور) شناسایی شد.

سید محمد رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان امروز در اهواز اظهار کرد: با حساسیت و هوشیاری مدافعان سلامت در بخش بهداشت دو مورد بیمار مبتلا به اسهال حاد آبکی (التور) شناسایی شد.

وی افزود: بیماری التور بومی استان خوزستان بوده و بروز آن در این فصل قابل انتظار بود، اما با توجه به بروز مواردی از بیماری در همسایه غربی و احتمال ابتلای مسافرینی که به آنجا و استان‌های نوار غربی کشور تردد دارند، از چند ماه قبل موجب افزایش هوشیاری و حسایت سیستم مراقبت سندرمیک بهداشت شد و نهایتا دو مورد ابتلا به بیماری رصد و از طریق آزمایش نمونه‌های اخذ شده شناسایی شد.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: از دو بیمار مذکور یکی به خارج از استان مسافرت داشته و دیگری با شخصی که به خارج از استان مسافرت داشته در تماس بوده است.

علوی اظهار کرد: علامت اصلی بیماری التور اسهال حاد آبکی است که البته ۷۵ درصد از افراد آلوده به میکروب بدون علامت، ۲۰ درصد اسهال خفیف و فقط پنج درصد با اسهال شدید به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که از آنها نمونه گرفته شده و در صورت مراجعه به موقع و سریع، با جایگزینی آب و املاح مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.

وی راه‌های انتقال میکروب را از طریق آب و مواد غذایی آلوده و عدم رعایت بهداشت دست‌ها عنوان کرد و گفت: در مسافرت‌ها از آب سالم و بهداشتی استفاده شود، غذاهای گرم را به صورت تازه و داغ مصرف نموده و غذاهای اضافه و شب مانده را در یخچال نگهداری و حتماً قبل از مصرف خوب داغ نمایید؛ ضمنا سالم‌سازی سبزیجات به صورت بهداشتی و رعایت بهداشت دست با شست‌وشوی مداوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۶۵ ابتلا به وبا در کشور

طغیان وبا در این کشورها با اعلام سازمان بهداشت جهانی؛ وضعیت ایران چگونه است؟

۲۳۳۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1666836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =