انوشیروانی: وزنه‌برداری ما افت محسوسی داشته است

سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ما در دو ماه اخیر، تمام تلاشمان را کردیم که در اردوهای تیم ملی یک آرامش نسبی خوبی ایجاد شود.

ایمان گودرزی؛ با سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری در مورد آخرین وضعیت تیم ملی وزنه برداری و عملکرد تیم در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی پرداختیم. انوشیروانی در مورد شرایط تیم در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی گفت: واقعیت این است که در مجموع هم در مسابقات ازبکستان و هم مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی، انصافا بچه‌ها همه تلاش خودشان را کردند، من ایمان دارم که تک تکشان در همه میادین بین‌المللی تام غیرت خود را می‌گذارند.

او در ادامه گفت: وزنه‌برداری ما افت محسوسی داشته است و در اکثر اوزان این نزول کاملا مشخص است. ما باید برنامه‌ریزی های بلند مدت داشته باشیم. کار را هم شروع کردیم و می‌خواهیم بلافاصله بعد از بازگشت بچه‌ها، بعد از مدت کمی استراحت، اردو های مستمر تیم‌ملی را آغاز کنیم. به نظر وزنه‌برداری ایران تا المپیک ۲۰۲۴ می تواند خودش را جمع و جور کند به آن درجه شایستگی و آن شناسنامه ارزشمند خود دست یابد. اما با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در زیرساخت‌ها، سخت‌افزار و تجهیزات ورزشی در همه سطوح وجود دارد کار بسیار سخت است. افت محسوس شرایط کمی وزنه‌برداری در تمام کشور، باعث شده ما این مشکلات را داشته باشیم که البته با برنامه‌ریزی ها و دلسوزی‌های همراهان این رشته در تلاش برای برطرف کردن این مشکلات هستیم.

وی افزود: من فکر می‌کنم نقطه امید این مسابقات در این بود که ما جوانان را دیدیم و ثابت شد وقتی همه چیز از نظر برنامه‌ریزی، انگیزه و جنبه روانی مهیا باشد، این جوانان می‌توانند قهرمان‌های بزرگی باشند. آن‌ها نشان دادند که می‌توانند علی‌رغم این شرایط سخت درخشان باشند.بچه‌ها واقعا خیلی خوب کار کردند و این نشان می‌دهد اگر ما شرایط را درست کنیم رفته رفته و مسابقه به مسابقه، بهتر هم می‌شوند.تصمیم داریم برای تیم ملی یک تیم پشتوانه هم در نظر بگیریم. این ماجرا را یک ماه است که پیگیری کردیم و می‌خواهیم تیم بزرگسالان ما تیم دوم داشته باشند چون این در همه جای دنیا مرسوم است.

انوشیروانی در آخر گفت: ما باید قدر هر ورزشکاری که از جوانان وارد بزرگسالان می‌شود را بدانیم چون، برایشان از سمت، خانواده، مربی و هیئت‌ها و پیشکسوتان استان‌ها، زحمات زیادی کشیده شده. این سرمایه‌ها به‌وجود آمدند و ما بیاد برایشان برنامه‌ریزی کنیم و ظرفیت‌ ها را هدر ندهیم.در این مسابقات نظر مدالی، بچه‌ها کار بزرگی کردند با اینکه تیم های قوی و قدری مثل ازبکستان، اندونزی، قزاقستان و حتی عربستان با تمام قوا وارد شده بودند. عربستان یک مربی خارجی از لتونی آورده و آن عربستانی که قبلا می شناختیم نیست. در این مساقبات دیدیم که عربستان از خوب ها است. ما خوب کار کردیم اما هنوز جای پیشرفت هست. ما می‌خواهیم، از همه ظرفیت‌ها و کسانی که می‌توانند کمک کنند استفاده کنیم. خواهشی که از جامعه وزنه‌برداری دارم این است که خودشان بضاعت مالی و شرایط فدراسیون را درک کنند، ما در تلاش هستیم یک اسپانسر خوب اخذ کنیم.

بیشتر بخوانید:

257 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1666961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =