ایسنا نوشت:

رییس کل بانک مرکزی گفت: انحصار طلا و ارز در دست بانک مرکزی است و ورود آن به کشور بدون هماهنگی با ما قاچاق محسوب شده و با آن برخورد می‌شود.

محمود بهمنی اظهار کرد: بانک مرکزی با قاچاقچیان شمش طلا در کشور به شدت برخورد می‌کند و هیچ شخص، سازمان یا نهادی حق ندارد بدون آگاهی و اطلاع بانک مرکزی طلا و ارز از کشور خارج یا وارد کند.

وی درباره اقدام بانک مرکزی برای مقابله با دلالان بازار اظهار کرد: عده‌ای تلاش می کنند تا اقدامات بانک مرکزی را زیر سوال ببرند اما اقدامات و تلاش‌هایی که در طول چند سال اخیر برای جلوگیری از فعالیت دلالان در بازار صورت دادیم بر کسی پوشیده نیست. در تمام کشورها دزد هست و اگر نبود پلیس هم نبود بنابراین تخلف همیشه یک قدم جلوتر از پلیس است و تا تخلفی نشود نمی توان به سراغش رفت.

وی ادامه داد: ما نمی‌گوییم که تخلف نیست بلکه هست و حتما هم با آن برخورد می‌کنیم اما برنامه ما همواره جلوگیری و برخورد با قانون شکنان بوده و اگر این کار را نمی‌کردیم اکنون نرخ ارز به هزار و 120 تومان نمی‌رسید چنانچه بستن چندین هزار موسسه مالی و اعتباری کار ساده و آسانی نبود.

رییس کل بانک مرکزی همچنین در مورد نصب نرم‌افزارهای کنترل عملیات صرافی‌ها گفت: با نصب نرم‌افزارهای مذکور هر عملیاتی که در صرافی‌ها انجام گیرد، ثبت می‌شود، همان‌طور که 30 صرافی را بستیم نیاز باشد صرافی‌های بیشتری را می‌بندیم حتی اگر ایجاب کند 600 صرافی از 700 صرافی را هم می‌بنیدیم.

بهمنی افزود: در حال حاضر با نصب نرم‌افزار در صرافی‌ها هرگونه عملیات در صرافی‌ها را رصد می کنیم هرچند منکر فعالیت‌های پنهانی نیستیم ولی اطمینان می‌دهیم که واحدهای متخلف را به مرور شناسایی و با آنها برخورد می‌کنیم.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =