جمع آوری ۳۲ تن پسماند روغن خوراکی در جزیره کیش

معاون خدمات شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب وخدمات کیش از جمع آوری ۳۲ تن پسماند روغن خوراکی در جزیره خبر داد و گفت: در سال جاری در راستای حفظ محیط زیست ۳۲ تن پسماند روغن خوراکی از هتل ها و رستوران های سطح جزیره جمع آوری و بازیافت شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کیش ، غفارآقازاده معاون خدمات شهری و محیط زیست این شرکت با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت پسماند روغن های خوراکی گفت : شرکت عمران، آب و خدمات در راستای حفظ محیط زیست با ایجاد واحد ویژه تصفیه روغن های خوراکی در سایت بازیافت در ۵ ماه نخست امسال بیش از ۳۲ تن پسماند روغن خوراکی را جمع آوری و پس از طی مراحل اولیه تصفیه ، بسته بندی و از جزیره خارج کرده است.

آقازاده اظهار داشت: پیش از ایجاد این واحد ، پسماند روغن های خوراکی که توسط هتل ها و رستوران ها مصرف می شد در فاضلاب شهری رها شده و یا در نقاطی از سطح شهر تخلیه می شد که این امر علاوه بر آسیب به محیط زیست ، در روند تصفیه فاضلاب اخلال ایجاد کرده و موجب گرفتگی مجاری در شبکه فاضلاب شهری می شد .

وی افزود: به همین دلیل شرکت عمران، آب و خدمات با استقرار تجهیزات لازم و توزیع مخازن ۲۰ لیتری به صورت منظم و مداوم بین تولید کنندگان پسماند روغن های خوراکی، زمینه جمع آوری و تصفیه اولیه این مواد را ایجاد کرد.

به گفته معاون خدمات شهری شرکت عمران، آب و خدمات کیش ، فرایند تصفیه روغن های خوراکی به صورت یک سیستم بسته و بدون دخالت نیروی انسانی طراحی شده است . در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد از روغن های جمع آوری شده پس از طی مراحل اولیه تصفیه، در سایت بازیافت کیش بسته بندی شده و به خارج از جزیره انتقال می یابد.

وی از ساکنان به ویژه هتلداران و صاحبان مراکز پذیرایی و اقامتی خواست چنانچه تاکنون درطرح جمع آوری پسماند روغن های خوراکی مشارکت نداشته اند با مراجعه به معاونت خدمات شهری و دریافت مخازن ویژه ، نسبت به جمع آوری پسماندهای روغن خوراکی مصرفی خود اقدام نمایند. پس از جمع آوری نیز از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ همکاران شرکت عمران برای تحویل گرفتن این مخازن به آدرس اعلام شده توسط متقاضیان مراجعه خواهند کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1667902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =