یک چهارم واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی راکد هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۵ درصد واحد های تولیدی آذربایجان‌غربی نیمه فعال و راکد هستند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، عبدالحمید سرتیپی با اشاره به اینکه استان دارای ۲۰۳۰ واحد تولیدی و صنعتی است که ۷۵ درصد از این واحدها فعال و ۲۵ درصد نیمه فعال و راکد هستند، افزود: در چهار ماهه سال جاری ۵۴ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شد که ۵۴۷ مصوبه جهت حل مشکلات و رفع موانع موجود در واحدهای صنعتی به تصویب اعضاء کارگروه رسیده است و دستگاه های ذیربط ملزم به اجرای مصوبات این کارگروه هستند.

وی گفت: در یک سال گذشته در آذربایجان‌غربی ۲۴۱ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد ریال و ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای سه هزار و ۸۵۲ نفر صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بازه زمانی یاد شده ۲ هزار و ۲۲۵ فقره جواز تأسیس برای واحدهای جدیدالاحداث و جواز توسعه ای برای واحدهای صنعتی فعال که در صدد توسعه واحد خود بودند صادر شده است که با سرمایه گذاری بالغ بر ۹۹۱ هزار میلیارد در این واحدها زمینه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۲ هزار و ۲۰۰ نفر در این واحدها پیش بینی می شود.

وی به عملکرد حوزه معادن و صنایع معدنی استان اشاره کرد و گفت: ۴۷ فقره پروانه بهره برداری با حجم سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۵۹نفر صادر شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1668003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =