۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲

علی الحبحاب می گوید: سوریه طی سالهای متمادی در زمان های سخت در کنار لبنان بوده و امروز ما نیز در کنار این کشوریم.

علی الحبحاب، سفیر لبنان در ایران و میهمان هفتۀ پیش کافه خبر در پاسخ به سوالی پیرامون مواضع دولت لبنان در قبال تحولات سوریه گفت: سوریه کشور دوست و همسایه و برادر ماست که در مرزهای شمالی و شرقی ما قرار دارد در تمام دوره ها، سوریه در کنار ما بوده و از لبنان در بحرانهای مختلف حمایت کرده است از جمله در زمان جنگ اعراب و اسراییل و همچنین در برابر تجاوزات اسراییل به لبنان. سوریه اولین کشوری است که در جنگ 33 روزه سال 2006 لبنان در مقابل اسراییل، در کنار ما ایستاد. ما معتقدیم که ثبات سوریه به ثبات لبنان بستگی دارد و امنیت سوریه و لبنان به هم مرتبط است و هر چالش و هر آشوبی که در سوریه پیش بیایید بر لبنان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

سفیر لبنان افزود: از آنجایی که سوریه تنها محدودۀ خشکی است که لبنان را به محیط کشورهای عربی و اسلامی مرتبط می کند، عدم استقرار و ثبات در این کشور می تواند در تمام ابعاد سیاسی و اقتصادی تأثیر منفی بر لبنان داشته باشد.

الحبحاب گفت: 60 درصد از تبادلات تجاری و توریستی لبنان از سوریه می گذرد. روابط اجتماعی سوریه و لبنان شامل طبقۀ وسیعی می شود. مراکز دینی مشترکی نیز میان دو کشور وجود دارد. از مهمترین مراکز دینی مسیحیان مارونی در شهر حلب سوریه واقع شده است، بنابراین طبیعی است که اوضاع ناآرام سوریه بر لبنان نیز تأثیر منفی بگذارد. 51263

مشروح گفتگو را اینجا بخوانید

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    دیکتاتورها هوای همدیگر رادارند