۱۰۰ سال سابقه بازیکنان ایرانی در فوتبال بلژیک!

شاید باورنکردنی باشد اما حضور بازیکنان ایرانی در فوتبال بلژیک، سابقه‌ای ۱۰۰ ساله دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرحوم حسین صدقیانی، بنیانگذار تیم ملی ایران، در سال ۱۳۰۰ راهی شارلوا شد و مسیری را آغاز کرد که بعد از ۷۷ سال، توسط رضا ترابیان دنبال شد. در دو دهه اخیر، رفت‌وآمد فوتبالی‌ها، به خصوص استقلالی‌ها، به فوتبال بلژیک به اتفاقی عادی بدل شده و حالا علی‌ قلی‌زاده، آخرین پرچم‌دار ایرانی ژوپیلرلیگ در فصل ۲۲-۲۰۲۱ لقب گرفته‌ است.

فوتبال ایران سابقه حضور بیشترین لژیونر را در بلژیک دارد قبلا نیز شاهد حضور بازیکنان ایرانی در این لیگ درجه دوی اروپایی بوده ایم. رامین رضاییان مدتی برای اوستنده بازی می کرد. محمد نادری عضوی از تیم کورتریک به حساب می‌آمد.

رضا قوچان نژاد سابقه عضویت در استانداردلیژ را دارد. داریوش یزدانی، علیرضا امامی فر و محمدرضا مهدوی نیز در سالیان دورتر مدتی در لیگ بلژیک بازی کردند و در لباس تیم شارلروا به میدان رفتند.

در آخرین مورد امیر حسین حسین زاده پدیده فصل گذشته استقلال با ۲۵۰ هزار دلار به شارلروا رفت و استقلال رضایت‌نامه قطعی برای او صادر کرد. پیش از حسین زاده، حسین صدقیانی، داریوش یزدانی، علیرضا امامی فر، محمدرضا مهدوی، مهرداد میناوند، کاوه رضایی، یونس دلفی، امید نورافکن و علی قلی زاده در تیم شارلوا توپ زده و حسین زاده دهمین بازیکن ایرانی تاریخ این باشگاه بلژیکی به حساب می آید. در میان این ۹ بازیکن که سابقه بازی در شارلوا را داشتند.

تا این لحظه فقط علی قلی زاده بازیکن مقاوم این لیگ بوده و هنوز در تیم شارلوا توپ می‌زند بقیه بازیکنان با گذراندن یکی دو فصل ناموفق در این تیم و لیگ بلژیک به لیگ ایران یا لیگ های ضعیف تر اروپایی و عربی پیوستند. البته کاوه رضایی در شارلوا بلژیک عملکرد خوبی داشت ولی در دو فصل آخر حضور در این کشور به دلیل مصدومیت‌های متوالی نتوانست بدرخشد و پس از چندین فصل جا به جا شدن بین سه تیم در نهایت این فصل به استقلال برگشته است.

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1668908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فربود IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    0 0
    خیلی آمار جالبی بود . مرسی