فیلم | شنا با لباس فضایی ، تمرین سخت ناسا برای ماه !

ایسنا نوشت: مرکز فضایی جانسون ناسا به تازگی فیلمی از تمرینات سخت فضانوردان ماموریت آرتمیس در زیر آب منتشر کرده است.

ناسا در توضیح این ویدئو جالب که نشان‌ دهنده عملیات‌های گوناگون فضانوردان بر روی ماه است نوشت: تصاویر واقعی از آمادگی برای ماموریت آرتمیس!

در آزمایشگاه شناوری خنثی(NBL) در هیوستون، مهندسان در حال تطابق دادن شرایط زیر آب با مواردی هستند که فضانوردان ممکن است در ماه تجربه کنند.

این شرایط شامل انجام فعالیت‌های اساسی از جمله حرکت دادن یک گاری که حاوی ابزار و نشانگرهای نمونه‌برداری از ماه است و همچنین کارهای ساده مانند بلند کردن سنگ، گودبرداری، راه رفتن بر روی سراشیبی‌ها، زانو زدن، ایستادن و بلند شدن پس از زمین خوردن می‌شود.

منطقه قمری این آزمایشگاه هنوز در حال آماده‌سازی است. به زودی سنگ‌های بیشتری به همراه صفحاتی بزرگی که شبیه‌ساز شیب‌ها برای پیاده‌روی هستند، درون این استخر قرار می‌گیرد و همچنین مناطقی برای نمونه‌برداری به آن اضافه می‌شود. همچنین یک پوشش سیاه که نور را بازتاب نمی‌کند برای جلوگیری از انعکاس نور و شبیه‌سازی بهتر شرایط قطب جنوبی قمر زمین وجود خواهد داشت.

در این ویدئو می‌توان غواصان را در آزمایشگاه شناوری خنثی در نور کم زیر آب مشاهده کرد. آن‌ها در کنار نمونه سنگ‌های ساختگی ماه شنا می‌کنند و از چراغ قوه و ابزار دیگر برای انجام وظایف ضروری خود در محیطی با گرانش ۱.۶ استفاده می‌کنند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1669033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =