علائم غیرمعمولی که نشان می‌دهد دچار مشکل قلبی هستید!

مورد رایجی که ما نگران آن هستیم، ناراحتی قفسه سینه است، اما حقیقت این است که مشکلات قلبی عروقی را می‌توان با علائم دیگری نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از هافینگتون پست؛ اگرچه درد قفسه سینه علامتی است که بیشتر با مشکلات قلبی عروقی همراه است، اما طیف وسیعی از علائم غیر معمول دیگر وجود دارد که ممکن است نشان دهنده مشکلی در قلب باشد. فشار خون بالا، لخته شدن خون، آریتمی و مشکلات دریچه می تواند باعث سبکی سر، سرگیجه، تنگی نفس و درد فک شود.

از آنجایی که این علائم به وضوح با قلب مرتبط نیستند و با سایر بیماری‌های سلامتی مرتبط هستند اغلب نادیده گرفته می‌شوند و باعث می‌شوند افراد مراقبت‌های فوری و نجات‌بخش را به تأخیر بیندازند.

دکتر ریگود تدوالکار، متخصص قلب و عروق در مرکز بهداشت پراویدنس سنت جان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، گفت: مورد رایجی که ما نگران آن هستیم، ناراحتی قفسه سینه است، اما حقیقت این است که مشکلات قلبی عروقی را می‌توان با علائم دیگری نشان داد.

علائمی که نشان می دهد مشکل قلبی دارید

درد پا

به گفته تدوالکار، درد در ساق پا به ویژه زمانی که با تورم همراه باشد می تواند به دلیل لخته شدن خون در وریدهای عمیق بدن باشد. تورم پا همچنین می تواند زمانی اتفاق بیفتد که قلب مشکلاتی در پمپاژ خون در سراسر بدن داشته باشد که باعث کاهش جریان خون به پاها می شود.

تدوالکار می‌گوید: درد در پاها، حتی اگر به نظر می‌رسد خیلی دور از قلب است، در واقع می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که چیزی غیر متعارف در سیستم قلبی عروقی در حال رخ دادن است.

گیجی یا سبکی سر

دکتر جویس اون هسیائو، متخصص قلب و استادیار پزشکی بالینی در دانشکده پزشکی یل، بسیاری از بیمارانی را که با سرگیجه و سبکی سر مراجعه می کنند، درمان کرده است.

اما معمولاً برای تعیین اینکه دقیقاً چه چیزی باعث این علائم شده است آگاهی بیشتر نیاز است. ناهنجاری های فشار خون از جمله فشار خون خیلی بالا یا خیلی پایین می تواند باعث سرگیجه شود.

اون هسیائو گفت که برخی از افراد تپش قلب یا ضربان قلب اضافی را تجربه می کنند که می تواند باعث سبکی سر شود.

به گفته او اگرچه بسیاری از آریتمی‌ها خوش‌خیم هستند و توسط عواملی مانند کافئین یا یائسگی ایجاد می‌شوند، برخی از ضربان‌های نامنظم قلب از جمله ضربان‌هایی که در انتهای اتاقک قلب رخ می‌دهند می‌توانند نشانه‌ای از بیماری قلبی یا انسداد در شریان‌های قلب باشند.

سردرد بد

سردرد شدید ممکن است نشانگر این باشد که چیزی در قلب اشتباه است. به گفته اون هسیائو سردرد پیشانی همراه با دردی که در سرتاسر پیشانی و پشت چشم ها ایجاد می شود، می تواند نشان دهنده فشار خون بالا باشد.

او می گوید: بعضی از افراد فشار خون خود را احساس نمی کنند، اما در یک نقطه، فشار خون کمی بیش از حدی است که مغزشان نمی تواند آن را کنترل کند و سپس سردرد پیشانی و درد پشت چشم را تجربه می کنند.

تنگی نفس

تنگی نفس یکی از علائم مرتبط با بسیاری از بیماری های قلبی است.

تدوالکار می‌گوید: بیماری‌های زیادی وجود دارد که ما آن‌ها را ارزیابی و درمان می‌کنیم که دارای تنگی نفس به عنوان یک ویژگی اولیه است، که از دیدگاه ما به عنوان متخصص قلب این یک علامت کاملاً غیر اختصاصی اما مهم است. تنگی نفس، می تواند نشانه ای از فشار خون بالا باشد.

درد فک

برخی از افراد مبتلا به مشکلات قلبی عروقی درد و سنگینی فک را تجربه خواهند کرد که از گردن، به فک و پایین به بازوی چپ ادامه پیدا می کند. زمانی که بیماران در حال انجام فعالیت های خود هستند این امر بیشتر دیده می شود.

این علائم می تواند نشانه ای از حمله قلبی باشد، اما ممکن است نشانه ای از آنژین صدری (انسدادهای قابل توجه) نیز باشد. افرادی که درد گردن و فک را تجربه می کنند باید بلافاصله توسط پزشک معاینه شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1669074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =