ایرنا نوشت:

سخنگوی رسمی تجمع علمای مسلمین لبنان پس از دیدار اخیر خود با شیخ الازهر گفت: شیخ الازهر تأکید کرد که برای رژیم صهیونیستی مهم است که ملت های اسلامی به وحدت دست نیابند و به همین دلیل نباید اجازه دهیم تا میان جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای اسلامی جدایی ایجاد شود.


شیخ 'حسان عبد الله' سخنگوی رسمی تجمع علمای مسلمین لبنان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بیروت گفت: دیدار اخیر هیاتی از تجمع علمای مسلمین با 'احمد الطیب' شیخ الازهر با هدف بهره مند شدن از مواضع وی در قبال شیعیان بود که این امر در راستای وحدت اسلامی و یکی از مهم ترین اهداف ما در حمایت از مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی است.
وی افزود: تجمع علمای مسلمین چند بار برای این دیدار قبل از سقوط دولت 'حسنی مبارک' رییس جمهور مخلوع مصر اقدام کرده بود ولی نظام این کشور به بهانه های مختلفی این تلاش ها را به شکست کشاند.
شیخ عبد الله تأکید کرد: تجمع علمای مسلمین در دیدار با احمد الطیب پیشنهاد برگزاری کنفرانس مشترک علمای اهل سنت و شیعه را در قاهره تحت نظارت شیخ الازهر بمنظور بحث و بررسی مسایل وحدت اسلامی و تعیین اصول و ثوابت اسلامی مشترک میان مسلمانان، ارایه داد.
وی گفت احمد الطیب با اعلام موافقت با این پیشنهاد تاکید کرد که برگزاری چنین کنفرانسی نقش مهمی در کاهش میزان سوء تفاهم های موجود ایفا می کند.
شیخ عبد الله در پاسخ به سؤالی گفت: شیخ الازهر عملا از مصداقیت زیاد و از دیدگاه صاف و شفافی برخوردار است و به شدت خواهان وحدت ملت های مسلمان است و تمام امید وی برای تحقق یافتن این امر مهم است.
شیخ عبد الله با اشاره به تلاش برخی افراد برای ایجاد فتنه میان شیعیان و اهل تسنن گفت شیخ الازهر با صراحت تأکید کرد که رژیم صهیونیستی برای ملت مسلمان خواهان خیر و خوبی نیست و مهم برای دشمنان این ملت این است که ملت های اسلامی به قدرتی دست نیابند که خطری علیه رژیم صهیونیستی باشد.
وی ادامه داد: بر اساس اعتقاد شیخ الازهر، ما باید از این دیدگاه به ایران نگاه کنیم که این کشور به افزایش قدرت و توان کشورهای اسلامی کمک می کند؛ حتی ایران نیز اعلام کرده که توانایی ها و قدرت های این کشور همان قدرت تمامی مسلمانان است.
شیخ عبد الله تصریح کرد: شیخ الازهر تاکید داشت که مشکل اینجاست که برخی ها که با امریکا در ارتباط هستند اینگونه وانمود می کنند که قدرت ایران تهدیدی علیه آنها است وبا این اقدام سعی می کنند که ترس وهراس ایجاد کنند.
در ماه گذشته میلادی هیات هایی از ایران،حزب الله و همچنین گروهی از علمای مسلمین لبنان با شیخ الازهر دیدار و گفت وگو کردند.

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =