کانادا مجوز مصرف اولین واکسنِ سازگار با اومیکرون را برای بزرگسالان صادر کرد

کانادا روز پنجشنبه تزریق و مصرف واکسن‌های دو ظرفیتی کووید-19، که توسط شرکت مدرنا تولیده شده‌اند، را برای بزرگسالان تأیید کرد.

الهه جعفرزاده: به نقل از رویترز، واکسن‌های کووید در ابتدا برای هدف قراردادن سویه اصلی کروناویروس تولید شدند که اولین بار در سال 2019 در چین شناسایی شد. با گذشت زمان، چندین واریانت مختلف از این ویروس شناسایی شده‌اند که اومیکرون یکی از مسری‌ترین آنها به شمار می‌آید. خبر خوب این است که واکسن‌ دوظرفیتی تولیدشده توسط شرکت مدرنا در برابر زیرسویه BA.۱ اومیکرون و گونه اصلی ویروس، ایمنی ایجاد می‌کند.

واکسن مذکور که به‌عنوان واکسن دوگانه یا دوظرفیتی شناخته می‌شود، نسخه اصلی ویروس کووید و زیرشاخه‌ی آن، یعنی اومیکرون BA.1، را هدف قرار می‌دهد. واریانت اومیکرون، زمستان گذشته باعث افزایش ناگهانی آمار ابتلا و مرگ و میر در کانادا شد.

سازمان بهداشت و سلامت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که واکسن دو ظرفیتی مدرنا ایمن و مؤثر است و در عین حال، ایمنی قابل‌قبولی را در برابر زیرشاخه‌های BA.4 و BA.5 اومیکرون ایجاد می‌کند.

مقامات بهداشت در اروپا و آمریکای شمالی نیز مصرف واکسن‌های دو ظرفیتی را تأیید و توصیه کرده‌اند.

کانادا مجوز مصرف اولین واکسنِ سازگار با اومیکرون را برای بزرگسالان صادر کرد

کانادا 12 میلیون دوز از این واکسن جدید را دریافت کرده است و مدرنا تحویل آنها را از جمعه آغاز خواهد کرد.

ایالات متحده، ضمن تأیید واکسن‌های تولیدشده توسط شرکت‌های فایزر-بیون‌تک و مدرنا، مجوز تزریق این دوز واکسنِ یادآور را برای افراد ۱۲ سال به بالا در روز چهارشنبه صادر کرد.

منبع: reuters

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1669774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =