ویدئو l ابرماشین ۱۸۰۰ اسب بخاری/ صفر تا ۱۰۰ در یک چشم به هم زدن

این هایپرخودروی برقی تنها به دلیل سرعت خود مشهور نشده است و به گفته خودروبازان صفر تا صد آن راننده را شگفت زده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین چیزی که در خودروی درخشان پینین فارینا باتیستا توجه را جلب می‌کند؛ صدای آن است؛ این هایپرکار خیره‌کننده به‌جای نت اگزوز گلویی یا صدای تلاطم فن‌های خنک‌کننده، صدای تپنده الکترونیکی عجیب و غریبی را منتشر می‌کند. این نویز "Suono Puro" به دنیا این سیگنال را می دهد که باتیستا از موتور کاملاً الکتریکی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ارتباط شگفت انگیز قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشتها

بختک چیست؟

در این خودرو ۴ موتور برقی، هر یک مسئول قدرت‌رسانی به یک چرخ هستند. چرخ‌های محور جلو مجموعا ۶۷۰ اسب بخار (۵۰۰ کیلووات) و چرخ‌های محور عقب نیز ۱۲۰۷ اسب بخار (۹۰۰ کیلووات) قدرت دارند و توسط جعبه‌دنده اختصاصی خود مدیریت می‌شوند. یک سیستم تورک-وکتورینگ نیز بر همه این مجموعه نظارت دارد.

این باتیستا با رنگ سبز مرواریدی با شکوه به نام Verde Paradiso که دارای پوسته های طلایی درخشان است، در زیر آفتاب مالیبو واقعاً متمایز است. شما مانند اکثر هایپرکارهای مدرن، ترکیب معمولی ورودی‌های بزرگ و بال‌های بزرگ را پیدا نمی‌کنید، اما باتیستا هنوز هم فریب‌های آیرودینامیکی جالب زیادی دارد، مانند دریچه‌های شانه‌ای که از بال عقب شناور عبور می‌کنند. نشانه های طراحی مورد علاقه اکثر خودروبازان چراغ های LED نازک عقب هستند که مانند تیغه ها در قسمت عقب قرار می گیرند.

ویدئو l غول خودروهای برقی به میدان آمد

ورود به باتیستا به طرز شگفت انگیزی آسان است. درهای پروانه ای سنگین آن بریدگی بزرگی در سقف دارند و رکاب کناری بسیار باریک تر از اکثر خودروهای میان رده است.

صفحه‌ای به اندازه یک آیفون اصلی در بالای ستون فرمان نصب شده است که اطلاعات حیاتی مانند سرعت، حالت رانندگی، برد و میزان شارژ باتری را نشان می‌دهد.

ویدئو l غول خودروهای برقی به میدان آمد

در کنار فرمان یک جفت صفحه نمایش لمسی بزرگتر قرار دارد که یک سیستم اطلاعات سرگرمی جذاب طراحی شده توسط Pininfarina را اجرا می کند. صفحه سمت چپ مواردی مانند صفحات عملکرد، اطلاعات حالت رانندگی و سایر تنظیمات خودرو را نشان می دهد، در حالی که صفحه سمت راست بیشتر برای ناوبری و رسانه است.

تنها ۱۵۰ عدد از این خودرو در کامبیانو و به‌صورت دستی مونتاژ می‌شوند که پیش از ورود به عرصه فروش و ثبت مبلغ مالیات روی آن، حدود ۱.۹۸ میلیون یورو قیمت دارند.

۵۸۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1669998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    5 0
    تا چند وقت آینده احتمالا به تکنولوژی پراید دسترسی پیدا میکنن. از الان فاطمی امین باید بفکر صنعت خودرو باشه
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    1 0
    اینکه چیزی نیست ماهم هر ماشینی رو وانت میکنیم