آیت​الله مهدوی​کنی که در انتخابات مجلس هشتم نقش محوریت در جبهه متحد اصولگرایان را به نیکی ایفا کردند، اکنون پس از سه سال به درخواست گروه​های اصولگرا، بار دیگر عهده​دار این نقش شده​اند.

سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت​​وگو با خبرآنلاین، با اشاره به اینکه این تشکل روحانی همواره هنگام انتخابات مقداری وارد فعالیت​های سیاسی و انتخاباتی می​شده است، افزود: البته این​بار با حضور و نقش پررنگ آیت​الله مهدوی​کنی دبیرکل جامعه روحانیت​مبارز منشور جامعی برای اصولگرایان تدوین شد که البته با همکاری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود.

وی در پاسخ به سوالی که به نقش محوری آیت​الله مهدوی​کنی پس از سه سال در جمع انتخاباتی اصولگرایان اشاره داشت، با بیان اینکه باید قدردان حضور ایشان باشیم، افزود: برای این منظور اصولگرایان باید پایبندی​شان به نظرات مشورتی آیت​الله  مهدوی​کنی و تصمیمات جامعتین و جبهه متحد اصولگرایی نشان دهند و متقابلا کارهای موازی با آن نکنند و خودشان را با منشور جامعتین تطبیق بدهند. هر نوع اقدام موازی و تشکیل جبهه و گروه جدید در موازات تلاش​های جامعتین، را قبول ندارم و شایسته نمی​دانم.

نماینده تهران ادامه داد: خوشبختانه آیت​الله مهدوی​کنی پس از انتخابات مجلس خبرگان، فعال​تر شده​اند و امیدواریم که با حضور ایشان در جلسات انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان و 8+7 ، به ثمره خوبی برای انتخابات مجلس نهم دست یابیم.

وی در واکنش به اینکه در انتخابات مجلس هشتم برخی حاضر به تمکین از توصیه​های آیت​الله مهدوی​کنی دال بر گسترده شدن چتر اصولگرایی و ارائه یک لیست واحد، نشدند، اظهار داشت: تا در جامعه ما سیستم تشویق و تنبیه و بازخواست و تکریم نباشد، همیشه گرفتار این مسائل هستیم. به نظر من هرکس یا گروهی که در این زمینه کار خوبی می​کند باید تشویق شود وآنها که مسامحه می​کنند باید بازخواست شوند. نمی​توان به همه آنها با یک چشم نگاه کرد.

اکرمی با تاکید بر لزوم افزایش میزان مشارکت عمومی در انتخابات آتی، ادامه داد: متاسفانه این طور که به نظر می​رسد، میزان مشارکت مردم در تهران در مقایسه با دیگر کلان شهرها پایین است. از آنجا که مشکل تحزب داریم، مادامی که احزاب فعال نشوند باز هم مشکلاتی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه هفت ماه تا زمان برگزاری انتخابات مجلس هفتم باقی​مانده است، گفت: از گوشه و کنار بحث نامزدی برخی افراد در این انتخابات مطرح است ولی هنوز برای تهیه لیست​های انتخاباتی زود است.

نماینده تهران در واکنش به انتشار اخباری دال بر حمایت مالی دولت از برخی فعالیت های انتخاباتی، گفت: در گوشه و کنار گفته می​شود که دولت در تدارک انتخاب افراد خاص برای مجلس است. اما دولت از نظر قانون، فقط برگزار کننده انتخابات است و باید بگذارد که مردم، نمایندگانشان را انتخاب کنند.

به گفته وی، دخالت​های دولت در امر انتخابات از طریق استانداری و فرمانداری​ها نیست. بلکه از طریق واسطه و افراد خاصی است که با چراغ خاموش جلو می​روند. البته من از جزئیات تلاش​های آنها بی خبرم ولی در نظر دارند که افراد را که با آنها سمپاتی دارند را وارد انتخابات کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در واکنش به اظهارات اخیر علی مطهری دال بر عدم برگزاری انحصاری انتخابات از سوی دولت، افزود: من حرف آقای مطهری را قبول ندارم. ما در قانون انتخابات مشکلی نداریم که اجرای انتخابات را به وزارت کشور و دولت داده است. مشکل در نوع اجرای قانون است.

وی در پاسخ به سوالی که نظر وی را برای حل مشکل در اجرای قانون انتخابات پرسید، گفت: به نظر من شورای نگهبان باید بیشتر دقت کند و مردم هم متوجه باشند و ببینند که برخی چرا یکباره تغییر مشی می​دهند و موضع دیروز و امروزشان چیست؟

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    چطور می شود برخی ستاد اصولگرایان حامی موسوی تشکیل می دهند و امروز در ستاد اصولگرایان دارند به بقیه خط می دهند؟؟
  • هموطن IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    انشااله..خداوند نگهدار ایت.... مهدوی کنی باشند که تعادل وارامش را به مجلس خبرگان باز گرداندند