هشدار نخست وزیر ایتالیا؛ برنده بزرگ نبرد در اوکراین کیست؟

فارس نوشت: نخست وزیر جدید ایتالیا گفت، جنگ در اوکراین ظاهر قضیه است و هدف اصلی تغییر نظم جهانی است.

نخست‌وزیر جدید ایتالیا که تا چندی دیگر عهده‌دار این سمت خواهد بود، روز یکشنبه درباره خطر حمله روسیه به اوکراین برای غرب و پیامدهای آن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «جورجیا ملونی» رهبر حزب ملی‌گرای «برادران ایتالیا» گفت: «اگر اوکراین سقوط کند و غرب نابود شود، برنده بزرگ روسیه و "ولادیمیرپوتین" نیست، بلکه چین و "شی‌جین پینگ" رئیس جمهور این کشور است.»

وی افزود، کسانی که در غرب ضعیف‌ترین هستند، به عبارت دیگر اروپا، در معرض خطر قرار گرفتن تحت نفوذ چین هستند. بنابراین ما باید در این نبرد بجنگیم.»

ملونی به اولین نخست وزیر زن ایتالیاست و بارها از اوکراین حمایت کرده است. او روز یکشنبه گفت: «جنگ در اوکراین ظاهر قضیه است و هدف اصلی آن تغییر نظم جهانی است.»

ایتالیا بعد از حمله به اوکراین به سراغ انعقاد چند توافق در راستای کاستن از اتکا به گاز روسیه گرفت و هم کنون الجزایر منبع نخست این کشور اروپایی برای واردات گاز است.

این گزارش حاکیست، سنای ایتالیا اخیرا رأی عدم اعتماد به دولت «ماریو دراگی» نخست وزیر سابق را تایید نکرد اما دراگی در پارلمان اعلام استعفا کرد.

ماریو دراگی یال ۲۰۲۱ به عنوان ششمین نخست‌وزیر ایتالیا طی ۱۰ سال گذشته قدرت را در دست گرفت. اعلام استعفای ماریو دراگی در شرایطی انجام شد که به دنبال فشارهای آمریکا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تشدید فشارها علیه روسیه، دولت ایتالیا مواضع تندی در پیش گرفت و نفت و گاز روسیه را تحریم کرد

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1670105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =