یش‌نویس قرارداد تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر منظریه شهرکرد تا هفته دیگر آماده شود

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن گفت: پیش‌نویس قرارداد اجرای مصوبه سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر منظریه شهرکرد باید حداکثر تا یک هفته دیگر تنظیم و اجرای آن از هفته ابتدایی مهرماه سال‌جاری آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، احمد راستینه شامگاه یکشنبه در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد در نشست مشترک شورای اسلامی و مجموعه مدیریت شهری در شهرداری شهرکرد با مدیران کل راه و شهرسازی و منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان گفت: جذب و هزینه اعتبار بودجه تا پایان سال ۱۴۰۲ فرصت دارد، گفت: به‌همین منظور باید برابر مبلغ این اعتبار، طرح و پروژه در حوزه‌های زیرساخت، معابر، آسفالت، فضای سبز، پارک و خدمات عمومی بین شهرداری شهرکرد و اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تعریف و اجرایی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن اظهار کرد: پیش‌نویس قرارداد اجرای مصوبه سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر منظریه شهرکرد باید حداکثر تا یک هفته دیگر تنظیم و اجرای آن از هفته ابتدایی مهرماه سال‌جاری آغاز شود.

وی یادآور شد: استمرار اختصاص سهمیه قیر رایگان، توسعه پارک بانوان و تحویل ماشین‌آلات تخصصی مانند نردبان هیدرولیکی آتش‌نشانی شهرکرد در کاهش مشکلات و افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان مرکز چهارمحال و بختیاری نقش دارد.

راستینه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شورای اسلامی شهرکرد اقدام لازم برای تعیین تکلیف شهردار مرکز چهارمحال و بختیاری به‌عنوان خواسته اصلی مردم را تسریع کند.

وی لحاظ انتظارات جدید در طرح جامع شهرکرد را ضروری دانست و گفت: حداکثر تا یک هفته دیگر کارگروه ویژه‌ای بین شهرداری، شورای اسلامی شهرکرد و اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تشکیل و در راستای تحقق خواسته‌های شهروندان مرکز استان فعال شود.

راه شهرسازی موظف تصویب طرح جامع شهری تا ۳ ماه آینده

راستینه اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری را حداکثر تا سه ماه آینده ملزم به پیگیری و تصویب طرح جامع شهرکرد اعلام و تاکید کرد: در این راستا مطالبات و جمع‌بندی نظرات اعضای کارگروه تخصصی گرفته و به مشاور ابلاغ شود.

وی تلاش برای بازگشایی ادامه کمربند ۱۵ خرداد در جنوب شهرکرد و سامان‌دهی وضعیت ترافیک خیابان‌های شهر را ضروری دانست و افزود: مسئولان برای تحقق این مهم تلاش و به‌منظور جلوگیری از هرگونه زمین‌خواری و سوداگری اقدام کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی به ناپایداری درآمدهای شهرداری‌ها اشاره و تصریح کرد: به‌دنبال راهکارهایی به‌منظور درآمدزایی پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستیم.

احیاء دشت شهرکرد ضروری است

وی تلاش برای به نتیجه رسیدن احیای دشت شهرکرد را ضروری دانست و یادآور شد: با توجه به شرایط نامطلوب این دشت باید نسبت به تسریع در اجرای طرح‌هایی علمی برای هدایت روان‌آب‌ها و تغذیه مصنوعی با همکاری شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب اقدام کرد.

فرصت ۳ ماهه برای انتقال سند زمین توقفگاه اتوبوس‌های شهری

راستینه اظهار داشت: اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تا یک هفته دیگر وضعیت واگذاری زمین توقف‌گاه اتوبوس روبروی آرامستان بهشت رحمت شهرکرد را به اداره‌کل راه و شهرسازی استان اعلام کند و پس از سپری شدن مراحل قانونی تا سه ماه دیگر سند آن به‌نام شهرداری منتقل شود.

وی گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با توجه به حکم قطعی دادگاه باید حداکثر تا سه ماه آینده زمین‌های روبه‌روی حسینیه اعظم شهرکرد را به شهرداری واگذار کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهرداری شهرکرد تا یک ماه دیگر کارگروه سامان‌دهی مشاغل شهری را تشکیل دهد.

وی افزود: شهرداری شهرکرد همچنین تا یک هفته آینده طرح پیشنهادی برای اجرای ادامه کمربند ۱۵ خرداد در جنوب شهر را به اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ارائه کند.

راستینه تصریح کرد: مدیران کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری و منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان نسبت به اجرای تمامی مصوبه‌های این نشست اهتمام و توجه جدی داشته باشند.

وی خدمات‌رسانی ویژه و بیشتر به شهرکرد به‌عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری را وظیفه تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان دانست و یادآور شد: شهروندان این شهر باید با نشاط، شادابی و رفاه بیشتری زندگی کنند.

راستینه همچنین اظهار داشت: تا ۱۰ شهریورماه جاری هنوز ۳ هزار و ۵۰ میلیارد ریال بودجه ۱۰ دستگاه اجرایی چهارمحال و بختیاری جذب نشده بود که باید تا پایان ماه جاری جذب و از برگشت آن جلوگیری شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1670206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =