خواص فوق‌العاده این میوه انرژی‌زا برای قلب و روده

ایسنا نوشت: موز میوه‌ای سرشار از کربوهیدرات‌های انرژی‌بخش و پتاسیم، عنصر مفید برای قلب است.

به گفته متخصصان، موز یکی از بهترین منابع خوراکی غنی از پتاسیم است. پتاسیم یکی از مواد معدنی ضروری برای حفظ فشار خون طبیعی بدن و فعالیت قلب است.

همچنین بر اساس آمارهای رسمی، هر فرد به طور متوسط هر ساله ۱۰ کیلوگرم موز (حدود ۱۰۰ موز) می خورد.

در ادامه به نقل از "بی بی سی گود فود"، به چند مورد از فواید این میوه خواهیم پرداخت:

* سلامت روده

موز به دلیل محتوای بالای پکتین، یک فیبر محلول که دارد، نه تنها به کاهش کلسترول کمک می کند بلکه عملکرد روده را نیز عادی می کند. همچنین مصرف موز موجب کاهش نفخ هم می شود.

* سلامت قلب

موز سرشار از ریزمغذی‌های ارزشمند به‌ویژه پتاسیم است که یکی از مهم‌ترین الکترولیت‌های بدن محسوب می شود. پتاسیم به تنظیم عملکرد قلب و همچنین تعادل مایعات کمک می کند که یک عامل کلیدی در کنترل فشار خون است.

* کاهش سوزش سر دل

موز نارس به خنثی کردن اسید معده کمک می کند و به نظر می رسد یک ترکیب گیاهی موجود در آن نیز ضخامت غشای مخاطی معده را افزایش می دهد.

* انرژی بخش

از آنجایی که موز آب کمی دارد، معمولا کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها و همچنین قند بیشتری دارد. موز حاوی قند به شکل ساکارز، فروکتوز و گلوکز در ترکیب با فیبر است که این حالت باعث می شود تا مصرف آن ها منجر به افزایش فوری و در عین حال پایدار انرژی در بدن شود.

* بهبود خلق و خو

موز حاوی تریپتوفان، اسید آمینه ای است که بدن آن را به ماده شیمیایی سروتونین در مغز تبدیل می کند. وجود مقدار کافی از این ماده شیمیایی در مغز برای کمک به آرامش، بهبود خلق و خو و کاهش اضطراب مفید بوده و به طور کلی باعث می‌شود که احساس شادی بیشتری داشته باشید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1670602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =