نصب دوربین در اتاق عمل اجباری شد/ نظام پزشکی: گزارش‌های نگران‌کننده از حضور افراد غیرذی‌صلاح در اتاق‌عمل

نصب دوربین در اتاق عمل‌ بیمارستان‌های سراسر کشور اجباری می‌شود.

مستوره برادران نصیری: نامه‌ای به امضای سرپرست مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان با موضوع نصب دوربین در اتاق عمل مراکز درمانی در سراسر کشور منتشر شده است که چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد.

بر اساس این نامه در جلسه‌ای در تاریخ ۸ شهریور با حضور نمایندگان دادستانی کل کشور، سازمان تعزیزات حکومتی و سازمان نظام پزشکی برگزار و مصوب شده است که برای«کسب اطمینان از رعایت استانداردهای درمان در حیطه حضور نیروهای تخصصی، تجهیزات و ....و حمایت از حقوق‌ گیرندگان خدمت به‌جهت حضور مداوم و موثر پزشک معالج،‌در محل‌های عمومی موجود در بخش اتاق عمل دوربین‌های نظارتی نصب گردد.»

در این نامه تاکید شده که ظرف سه ماه آینده برای نصب دوربین در اتاق‌ عمل‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اقدام شود.

پدرام پاک‌آیین، سخنگوی وزارت بهداشت با تایید این دستورالعمل دلایل وزارت بهداشت برای نصب دوربین در اتاق‌های عمل را اعمال استانداردهای پروسه درمان و جراحی بیماران اعلام و تاکید می‌کند: «دوربین‌ها در راهروها و فضای عمومی اتاق عمل نصب و حریم خصوصی بیمار کاملا رعایت می‌شود.»

هرچند این دلایل کلی به‌نظر می‌رسد اما دو موضوع از سوی کارشناسان در این حوزه مطرح می‌شود که می‌تواند به‌عنوان بخشی از دلایل این کار بیان شود؛ اولی تخلف برخی از پزشکان است که به‌عنوان پزشک جراح معرفی می‌شوند و باید عمل جراحی بیمار از سوی او انجام شود اما کار را به رزیدنت‌ها و یا جراحانی با تجربه کمتر می‌سپارد،‌ و دومی آزارهای کلامی و غیراخلاقی در حین بیهوشی بیماران است که از سوی اعضا و کادر درمان حاضر در اتاق جراحی، ممکن است انجام و منجر به شکایت شود. چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی تجربه‌هایی از برخی کاربران در خصوص این آزارها نوشته و مورد قضاوت قرار گرفت.

نصب دوربین در اتاق عمل اجباری شد/ نظام پزشکی: گزارش‌های نگران‌کننده از حضور افراد غیرذی‌صلاح در اتاق‌عمل

دلایل سازمان نظام پزشکی چه بود؟

اما سازمان نظام پزشکی کشور که نماینده‌ای در این جلسه داشته است، توضیحانی برای ضروری شدن نصب دوربین‌ها دارد. توضیحاتی که دلیل اول یعنی حضور افرادی غیر از جراح اصلی را از دلایل اصلی می‌داند و دومی یعنی آزارهای غیراخلاقی را بسیار نادر.

علی سالاریان، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور دراین‌باره به خبرآنلاین می‌گوید: متاسفانه گزارش‌ها و شکایات از حضور افرادی غیر ذی‌صلاح با عناوینی مثل دستیار پزشک و امثال این بسیار زیاد شده است،‌ و به‌طور کل افرادی که نباید در اتاق عمل حضور داشته باشند،‌ چه برسد که در کار و پروسه عمل دخالت هم داشته باشند. براین اساس علی رغم اینکه می‌دانیم ممکن است این کار مضراتی هم داشته باشد، ترجیح دادیم فواید آن‌را در نظر بگیریم و چنین موضوعی را تصویب و ابلاغ کنیم.

او ادامه می‌دهد: همه تاکید ما این است که برای حفظ حریم بیمار دوربین‌ها طوری تنظیم شود که فقط روی چهره افرادی که در اتاق عمل حضور دارند و یا رفت‌وآمدها در اتاق عمل را ثبت و ضبط کند و ابدا از بیمار و بدن او تصویری ثبت نشود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور در پاسخ به این سوال که آیا آماری از شکایت‌ها از حضور افراد غیرذی‌صلاح در اتاق عمل دارد،‌ می‌گوید: متاسفانه عدد گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم، نگران کننده است.

این مقام مسئول با این توضیح که پزشکان زیادی در کشور مشغول به‌خدمت هستند، اظهار می‌کند: درباره آزارهای کلامی و غیراخلاقی نمی‌توانم کامل رد کنم و بگویم هیچ موردی نداشته‌ایم اما با اطمینان می‌گویم که این موارد خیلی نادر است.

نصب دوربین در اتاق عمل اجباری شد/ نظام پزشکی: گزارش‌های نگران‌کننده از حضور افراد غیرذی‌صلاح در اتاق‌عمل

این راهش نیست!

اما فارغ از این دلایل و یا دلایلی که مشخص نیست، امیراحمد شجاعی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران نصب دوربین در اتاق‌های عمل را نادرست می‌داند.

او می‌گوید: اینکه کیفیت کار در یک بخشی دچار مشکل است، توجیهی برای نظارت می‌تواند باشد؟ بیاییم فرض کنیم به‌دلایل اخلاقی و یا حقوقی کیفیت کاری که در اتاق عمل انجام می‌شود، کامل و دقیق نیست، اما نصب دوربین به‌عنوان ناظر چه کمکی می‌تواند بکند وقتی که نمی‌دانیم همین فیلمی که در حال ضبط است، چطور محافظت می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه می‌دهد: احتمالاً باید یک ناظر دیگر برای دوربین هم درنظر بگیریم تا از تصاویر ضبط شده از سوی این دوربین هم محافظت شود.

او معتقد است این نظارت فقط محیط جرم را جابه‌جا می‌کند و نمی‌تواند تاثیر چشم‌گیری در از بین بردن تخلفات و یا افزایش کیفیت خدمات ایجاد کند.

این متخصص با طرح این سوال که آیا هیچ‌کدام از کسانی که در اتاق عمل مشغول به کار هستند، حاضر هستند از کیف بیمار چیزی بردارند یا به وسایل شخصی بیمار دست‌اندازی کنند،‌ ادامه می‌دهد: چطور ممکن است بسیار بعید باشد خطایی مثل سرقت از سوی هرکدام از کسانی که در اتاق عمل مشغول به کار هستند اتفاق بیفتد، اما مسائلی دیگری که حقوق بیمار است، رعایت نمی‌شود. این نشان می‌دهد که ما مشکل در آموزش، در اخلاق و در رعایت حق‌الناس است.

او می‌گوید: ما دانش‌آموزان و دانشجویان را در زمینه رعایت حقوق انسانی حساس نکرده‌ایم و رعایت چنین حقوقی را به باور آنها تبدیل نکرده‌ایم درحالی که می‌خواهیم با یک دوربین از چنین چیزهایی جلوگیری کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1671287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 90
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    147 8
    برای سنگ شکن کلیه بیمارستان خصوصی بودم با بی حسی موضعی. همه جور اشخاصی رفت و آمد می کردن و گپ میزدن شوخی میکردن من داشتم یخ میکردم.
    • GB ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      2 0
      اگر اخلاق حرفه ای داشته باشند می فهمند که گپ زدنهاشو رو باید بذارن تو کافه انجام بدن، نه بالای سر مریض.
  • حسین IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    103 4
    خیلی خوب میشه...،
  • رضا IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    113 3
    پس جناب آقای شجاعی قبول دارن که اتفاقاتی در اتاقهای عمل ویا گوشه وکنارآن رخ میدهد که برای دیده نشدن آنها احتمال حذف یا دستکاری هارد دوربین هم وجود دارد،آقا چه ایرادی داره واقعا اگر بیمارستانها مشکلی ندارن ،دوربین نصب شود،اینجوری حداقل خدمت گیرنده بنده خدا یک مقدار باخیال راحت تر تن به درمان میدهد
  • ناشناس IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    121 3
    خیلی خوبه این قانون بشه...وهمه بیمارستانهاموظف به اجراباشن...لااقلش اینه که وقتی کسی دراثربی مسئولیتی کادربیمارستان ازدنیارفت خانواده ش متهم به تهمت ودروغ نمیشوند...ووقتی کادر بیمارستان کارشون زیرذره بین باشه بهترانجام وظیفه میکنن
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    101 5
    تصمیم کاملا بجایی هست لطفا اجرا بشه
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    97 11
    وقتی هر بی استعدادی بعنوان مکتبی بودن هر پستی می‌گیرد ولی افراد با استعداد چون وابسته نیستند به هیچ جا نمی توانند برسند انتظار هیچ چیز خوبی را نمیتوان داشت
  • بهار IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    125 1
    سلام، بنظرم عالیه کاش زودتر اجرا بشه مریضهای بیچاره همه بیهوشن چه‌گناهی کردن که هرتازه واردی بیاد روی مردم آزمایش کنه خطر مرگ ومیر هم کمتر میشه وقتی خود دکتر عمل رو انجام بده
    • ر IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      3 0
      ایرانی ها متاسفانه هر قانونی رو دور میزنند... اینم که راحته برا خلاف کاران... کی میخواد به این همه دوربین اتاق عمل ها نظارت کنه ؟ هر بیمارستان چندتا اتاق عمل داره ، ببین هر شهر و کل کشور چقدر میشه ؟ خود رییس بیمارستان هم نظارت کنه که میشه همون ... چون خودش هم عمل میکنه هم میدونه چه خبره... مگه اینکه بیمار بره شکایت کنه تا دوربین بررسی شه
  • معلم IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    37 3
    سلام نظام پزشکی باید دستورالعملهای لازم برای هر بیماری در بیاره البته این موجوده ولی کامل نیست مانند نظام مهندسی.نظام پزشکی باید نظام حقوقی و وکلای تخصصی برای دعاوی حقوقی را ایجاد کنه سوم نظارت پزشکان آنچه در نظام پزشکی اتفاق میفته شبیه نظام مهندسیه و وقایعی مانند ساختمان آبادان که تعدادی کشته شدن .ببینید شرح بیمار و معاینه کامله البته نه در همه جا نظام پزشکی از نظام صنفی باید بیرون بیاد
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    83 2
    حتما باید دوربین تو خود اتاق عمل نصب بشه و تصاویر محرمانه آرشیو بشه ، خیلی وقتها غفلت و سهل انگاری و اشتباهات فاحش تیم پزشکی موجب مرگ بیماران شده ، و این باعث میشه پزشکان دقت بیشتری کنند و بازماندگان بتونن مستند به اون فیلم شکایت کنند تا پزشک پاسخ گو باشد ...
  • من یک پزشک هستم IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    75 9
    اصلا این افراد غیر ذی صلاح نیان سر عمل نصف بیشتر عمل های زیبایی لنگ میمونه چون اینا انجام میدن و پزشک فقط ده درصد برمیداره و امضا می‌کنه ، کاری رو به جلو هست بحث اهانت به بیمار از فرعیات و نادر هست ،لطفا قانون نصب دوربین در کلانتری ها و لباس پلیس هم که در اغلب کشورها مرسوم و لازم هم هست عملیاتی شود
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    87 4
    بعضی از افراد غیر مسئول ممکن است حتی مرتکب انجام عمل غیر اخلاقی گردند
    • سید امین IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      3 0
      با نظر شما کاملاً موافقم ،اتفاقاً نمونه ای از این اتفاق وحشتناک را هم که در کشور خودمان اتفاق افتاده بود و فیلم آن در فضای مجازی منتشر گشته را دیدم و به نوبه ی خود خیلی وحشت کردم
  • خ احمدی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    83 7
    نصب دوربین بهتر بلکه باید الزامی شود چون من مشاوره آنلاین یکی از بزرگ ترین سایت های حقوقی کشور هستم چند مورد همین امسال مشاوره داشتم که در اتاق عمل مورد تجاوز پزشک مرد قرار گرفته بودند
    • یک پزشک IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      2 2
      تو اتاق عمل غیر از پزشک چند نفر دیگه هم هستن، تکنسین بیهوشی، تکنسین اتاق عمل، مسئول اتاق عمل، خدمه و .... که خیلی هاشون خانم هستن، حتما اون موقع اونها هم وایساده بودن و دست می زدن؟! حالت خوبه؟!
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    97 7
    ای کاش در زایشگاه هم نسب می کردند.چند سال پیش خانمم فرزند دوم بارداربود که می خواست سقط کند در بدترین شرایط دو روز قبل از عید مجبور شدم بیمارستان زینبیه مراجعه کنم تا دوسه روز طول کشید بعد که سقط کرد تعریف می کرد مورد بدترین رفتارها از سوی خانمها ی همان بخش قرار گرفته بود حتی دانشجوهای پزشکی مرد میگفت همانجا بودند و چندتاشون دور یک خانم دکتر که چشماش رنگی بود رو گرفته بودند. و مسخره بازی در آورده بودند و بیمار هم درد می‌کشیدند و از این بی خیالی کادر بیشتر ناراحت بودند و اگه اعتراض می کردیم مورد توهین قرار می گرفتیم همین شده که خیلی ها قید بچه دار شدن رو زدند. الان وقتی از کنار این بیمارستان می‌گذرم فحش کادر میدهم و رد می شوم. حتی خودم هم از مسولین زایشگاه احوال خانمم رو می پرسیدم جواب درست نمی‌دادند و بد برخورد می کردند
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      3 0
      بله واقعادربخش زنان به مریضهاهم بی توجهی میشه وهم توهین بنده شاهدبودم دربیمارستان دکترگنجویان وبیمارستان نبوی دزفول به خانمهاکه برای زایمان میرفتن خیلی بی احترامی میکردن وهرکس هم اعتراض میکردمیگفتن خب مریضت روببریجادیگه باهمین وقاحت
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    113 8
    یکی از فاجعه ترین آزار کلامی و جسمی توی بخش زایمانِ یعنی دلت میخواد خودت و بچه توی شکمت بمیری اما از دست پزشک و پرستارایی که انواع و اقسام توهین و آزار بهت میرسونن راحت بشید
  • محمدرضا IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    82 5
    موقع عمل فک کنم همه دانشجوهای پزشکم اونجا بودن و قبل بیهوشی آخرین چیزی که یادمه خاطرات مهمونی دیشبشون و قهقهه هاشون بود.
  • ناشناس IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    72 0
    اتفاقا کار بسیار خوبی است که وزارت بهداشت در دست اقدام دارد واز حق بیمار دفاع می کند
  • احمدی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    62 4
    فقط شانس منه بدبخت بود تو اتاق عمل بعد تزریق آمپول بی حسی بلافاصله شروع به عمل کردن اونقدر درد کشیدم و داد زدم. تو اتاق عمل 20دقیقه مرده بودم روحم از بدنم بیرون اومده بود به معنی واقعی کلمه سلاخیم کردن ولی چون نمی‌تونستم ثابت کنم شکایت نکردم
    • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      0 0
      وای چه وحشت ناک
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      0 0
      دقیقا منم وقتی شش سالم بود به خاطر تزریق کم داروی بی حسی تمام درد و رنج تیغ و پنس و نخ و سوزن بخیه رو کشیدم چقدر جیغ کشیدم و چقدر سیلی خوردم نمی‌دونم چطور پزشک کم عقل حاضر نشد بفهمه که بدنم بی حس نشده تا سالها دچار کابوس و شب ادراری بودم
    • مریم IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      1 0
      آره منم مثل توشدم...تواتاق عمل بی حس نشدم.بعد جیغ زدم چون لایه به لایه شکمم رو که پاره میکردن حس میکردم..جوری که بیهوشم کردن ‌‌‌..ای کاش شکایت میکردم
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    82 3
    اتفاقا خیلی لازمه !! حتی تو مطب ها هم باید اجباری بشه . من رفتم دندونپزشکی هرکاری که میخاست انجام بده به دانشجوها میگفت !! حتی کاری مثل عصب کشی یا جراحی دندان عقل رو وقتی هم اعتراض کردم گفتن میتونی بری . هرکاری هم کردم پولم رو پس ندادن کلی هم بی احترامی مجبور شدم تحمل کنم .
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      1 1
      شما ها خودتون تو خانواده هاتون دانشجو ندارین دیگه ؟
  • سارا IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    66 3
    نصب دوربین بسیار فکر عالی و خوبی هست و قطعا بی تاثیر نیست.
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      1 0
      خوب اینکار که دانشجو بخواهد کار دکتر دیگری که شما بابت آن دکتر پول دادهاید را انجام دهد غیر قانونی است بهتر است این مورد را به نظام پزشکی اطلاع دهید تا جلوی اینکار گرفته شود حتما پیگیر شوید
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    49 3
    کلا مطب پزشک ها هم چند نفر میشینن از بیماران دیگه حرف های بیمار راجع به مریضی خود را گوش میدن در حالی که باید فقط پزشک در جریان قرار بگیرد.
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    52 6
    تا 24ساعت بعد از عمل فیلمها مورد بازبینی قرار گیرد مواردی که مشکلی نداشته اما ممکن است مورد سو استفاده قرا گیرد راحذف نمایند موارد قابل پیگیری درارشیو حراستی نگهداری گردد
  • زهرا IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    79 3
    آفرین به این اقدام....دمتون گرم حتما انجام بدین.بهترین کاره...انشالله برقرار باشین
  • راحله IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 0
    من طی دو عملی که داشتم.یکی از شدت درد تقاضای مسکن داشتم و پرستار به راحتی گفت پرونده ات بسته شده تحمل کن بری در بخش و این پروسه ۲ ساعت طول کشید.در عمل بعدی تکنسین هوشبری دقیقا قبل تزریق گفت چون ۶ ساعت قبل عمل چیزی خوردی اگر بهوش نیای تقصیر خودته
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 1
    هم دوربین نصب بشه هم مکروفن تا معلوم بشه چه کلامی بین پرسنل بیهوشی رد و بدل میشه
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 1
    اگر به ضرورت نصب دوربین در چنین اماکنی رسیده اید، یعنی آموزش و پرورش و دانشگاه و ... ما مشکل دارد. اخلاق از جامعه پر کشیده است. فکری به حال آن کنید.
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 0
    احسنت به این انتخاب ای کاش تو رکاوری که مریض می خواد بهوش بیاد دکتر مرد به مریض خانم در حال بیهوش بگوید توچقدر قشنگی من قشنگ ترین عمل کردم یعنی چه این مریض وقتی بهوش آمد هزارتا فکر به سرش آمد وبا ناراحتی زیاد واسترس سر درد اجیب گرفته کاش دکتر ها از این قبیل حرفها نزنند
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    1 0
    آفرین بهترین ایدست خدا خیرشان بدهد خداراشکرررر
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 0
    واقعا دوربین همه جا لازم است مخصوصا درکار پزشکی و اتاق عمل
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 0
    کار بسیار عالیست ولی اول از بیمارستان ها ی دولتی شروع کنید.در ایام کرونا به یکی از بیمارستان ها ی دولتی میرفتم .حتی توی دستشویی ها مایع نبود چه برسد به مواد ضد عفونی کننده در بیمارستان. اگر اینطور بشه قطعا همه بیمارستان های دولتی که هزینه های در مانشان از بیمارستان های خصوصی بیشتر است با توجه به هزینه هایی که از افراد و از بیمه ها و از بودجه دولتی می‌گیرند حتما دست شون رو میشه
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 2
    بهتر بود قوانینی ایجاد میشد که بجای دوربین با کارت و اثر انگشت هر کس که تخصص آنرا دارد و باید در داخل اتاق عمل حضور داشته باشد کنترل میشد که داخل شود و جلوگیری میشد از ورود افراد دیگر وهم با اینکار حریم خصوصی بیمار هم با وجود گذاشتن دوربین خدشه دار نمی شد برای مشکل دوم هم قوانین و جریمه های سنگینی وضع میشد که افراد متخصص و ملزم به حضور در اتاق عمل ملزم میشدند قوانین اخلاقی بیمار را تحت هر شرایط هوشیاری یا بیهوشی بیمار حفظ کنند من هم با گذاشتن دوربین مخالفم چون ممکنه دراینده از این فیلم ها سوی استفاده غیر شرعی شود
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    جامعه ی پزشکی وضعیت چندان خوبی نداره،واقعا تو برخورد و رسیدگی اهمیتی نمی دهند و اصلا حال و روز بیمار و خانواده بیمار مهم نیست، کاش غیر از این برسی می کردند چی باعث شده که این وضع به وجود بیاد کاش .... ریشه را درمان کنید
  • ناصر IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    تمام کشکرهای پیشرفته و متمدن دراتاقهای عمل دوربین مداربسته دارن وحتی بدن بیمارهم قابل رویت هستش و فیلم این دوربین ها هم محرمانه هستش ودرصکرت شکایت بیمارازپزشک موردبررسی قرارمیگیرن وقصورات پزشکی رو هم مشخص میکنن.این کارنشانه پیشرفت فکری سیاسون هستش وخیلی هم خوبه وزنگ خطری برای پزشکان کم کار وبداخلاق هستش
  • فاضل IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    عالیه اگه نصب بشه تخلفات کمترمیشه دقت واحترامات بیشتری نسبت به بیماران میشه حتی اگه شده احترام ظاهری باشه
  • ناهید IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    بیرحم تر و جلاد تر از کادر درمان هم هست نمیدونم اینها خودشون خانواده ندارن البته همه نه حدود نود درصدشون
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    سلام خیلی ممنون از عوامل این دستور،چرا که از کادر خدماتی و دوست و رفیق (داخلی بیمارستان) در اتاق عمل رفت وامد می کنند،ایا ناموس شما هم باشه(اقایون دکترا) دوست دارین این طوری در اتاق عمل رفت امد باشه؟؟؟!!!
  • محمود IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    3 1
    حتما باید انجام بشه دکتر هایی هستن تو اتاق عمل که باید خودشون عمل رو انجام بدن ولی میسپرن به رزیدنت ها و این کار خلاف قانونه و حقوق بیمار ضایع و حتی یه موقعی هم بسیار خطرناک چون که جون بیمار بخ خطر میوفته
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    3 0
    داستان اینه پولدارها در بیمارستانهایه خصوصی توسط جراحهایه با سابقه و مجرب عمل میشن و فقرا در بیمارستانهایه دولتی مانند موش آزمایشگاهی به دست انترنهایه تازه وارد برایه بدست آوردن مهارت ....چیه این پول ....چرک کف دست .....خدایا حکومت که عین خیالش نیست خودت به دادمون برس
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    من دوساله که دعا می کنم کاش چنین اتفاقی بیفته و اتاق های عمل و کل قسمت هایی که بیمار بیهوش حضور داره و همراهی هم نداره، تحت نظارت دربیاد. خدا کنه چنین بشه. دو سال پیش به خاطر کنسر برست، در یکی از کلینیک های خصوصی اصفهان، جراحی شدم.فردا صبح که بیدار و هوشیار شدم، شرایطی داشتم که قابل توضیح نیست. دو ساله که با تردید و نگرانی از بی حرمتی به سر می برم.کاری و برخوردی هم جهت بررسی و پیگیری نمی توانستم انجام دهم. کاش نقطه به نقطه ی مراکز درمانی جهت امنیت اخلاقی بیمار، تحت نظر باشد.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    سال گدشته به دلیل ضرورت جراحی دریکی از بیمارستانهای خصوصی تهران بستری وبه اتاق عمل انتقال یافتم . نمی دونم چقدر از عمل گذشته بود فقط ان چیزی را که میفهیمیدم این بود که صداها را می شنوم منتهی قادر به حرکت هیچ یک اندامهای بدنم نبودم وقادر به تنفس هم نبودم احساس خفگی شدید داشتم منتهی قادر به هیچ حرکتی نبود که ازخدای خودم کمک خواستم که صدای پرستار شنیدم که می گفت نفس بکش چرا نفس نمی کشه دستگاه آکسیژن بیارین ودیگه چیزی نفهمیدم که از ساعت 2 عصر که برای عمل گرفت ساعت 11 شب چشم بازکردم که متوجه شدم عمل هم انجام نشده به دلایلی وبعد ازان هم هرقدر پیگیرشدم که چرا برای من این اتفاق وحشتاک افتاده کسی پاسخی نداد دراین موارد آیا تکریم وحقوق یک بیمارچه می شود با ان تابلو نوشته وتکریم کادر بیمارستان و چگونه پرستاران و.. تکریم بشود حقوق من بیمار چه می شود آیا جان انسانها این قدر بی ارزش است ؟؟؟
  • سمیه مقصودی IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    پارسال ۱۲ اسفند در بیمارستان بیستون کرمانشاه که خصوصی هست ۴ساعت عمل جراحی باز کلیه ام طول کشید روز بعد پزشک به اتاقم آمد کلی از کارش تعریف کرد و من پرسیدم همه ی سنگ ها درآوردین گفتن آره مگه چندتا خیلی ریز که اونم مشکلی نیست دوباره پرسیدم سنگ درشت نداشتم گفتن نه همینا بود در حالیکه بعدا متوجه شدم با وجود برش زیاد جای عمل سنگ های درشت رو برنداشتن،بعد تعطیلات عید هم رفتم فنر دبل جی رو درآوردن که اونم در اتاق عمل حین بی حسی پزشکا و افراد غیرمرتبط دیگه به اتاق عمل رفت و آمد میکردن و راحت حریم شخصی بیمار رو می شکستند منم از ترس تجربه ی رها کردن و توهین کادر درمان که در دو زایمانم در بیمارستان های امام حسین و حضرت معصومه را داشتم هیچی نگفتم ولی خیلی معذب بودم‌. وزات بهداشت عاقلانه و بهترین کاری که تصمیم گرفته انجام بده همین نصب دوربین در اتاق عمل هست.
  • ناشناس IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 3
    چی بی منطق هر روز یک کار الکی
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    نه تنها باید دوربین نصب شود بلکه استانداردهای ایمنی و فنی لازم نظیر میزان هارد و...و نیز مسئولیت اداری و کنترل برقرار بودن آن هم باید مشخص شود. قطعاً چنین نظارتی علاوه بر حمایت از بیماران موجب دلگرمی پزشکان و کادر پاک دست و زحمتکش درمانی می‌شود.
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    بسیار بسیار عالی ست ممنون از سازمان نظام پزشکی
  • درسا IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    با رضایت بیمار از عمل انجام شده فیلم بگیرن تا همه چی خوب پیش بره
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    یکی از دو قلوهای ما در بیمارستان رضوی مشهد بستری شد و چون حاضر نبودیم حتی برای استراحت و رسیدگی به قل دیگر به خانه برویم رئیس بخش گفت : کاملا خیالتان راحت باشد نگاه کنید الآن در اتاق نوزدان چندین دوربین از هر جهت نصب شده و دائم اتاق چک می شود و کوچکترین مشکلی یا کوتاهی از جانب پرسنل پیش بیاید خبردار می شویم و ما توانستیم با خیال راحت برای رسیدگی به آن فرزند بخانه برویم کار بسیار جالبی این بیمارستان در اتاق همه ی بیماران کرده است تکرار شود در همه ی بیمارستان ها
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    وای به روزی که بگندد نمک
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    من سه سال پیش بیمارستانی در جنت آباد عمل داشتم، قبل از عمل دو تا دستیار آومدند با شکم من تنبک می زدند!
  • احمدی IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    سلام واقعا هرکه این پیشنهاد راداده ممنونم
  • شکری IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    به والله که اصلا بیمار در اتاق عمل حق وحقوقی ندارد .بیمار توسط متخصص پذیرش میشود و قراره که توسط همون پزشک جراحی بشه ولی وقت جراح کار آموز پزشک علق عمل جراحی رو انجام میده که مطمئنم برای تک تک مریض های ما اتفاق افتاده مگر اینکه یا باید پول خوب داشته باشی یا پارتی کلفت .
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    به خدا اگه دوربین بزارن همه چیز بهتر میشه که عده ای از دکترها یا پرستارها بد اخلاق یا بی معسولیتی نکنن
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    مگر بیما ر کیفش را یا طلا به اتاق عمل می برد بیما فقط جسم جانش را می برد مگر او را بکشند یا کبد وکلیه و قرنیه بردارند. کیف کجا بوده یا ادم ربایی یا رفتارهای نا شایست در بیهوشیها صورت پذیرد که
  • علی IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    3 0
    کار بسیار خوبیست و باید کاملا بیمار و عمل جراحی در دید دوربین باشه تا اگر مریضی زیر یک عمل ساده فوت کرد بتوان فیلمها را بازبینی کرد تا قصور پزشک را تشخیص داد فیلمها هم میشه در یک هارد رمز دار ذخیره شود و تنها با اجازه قاضی هنگام شکایت مریض یا خانواده اش بازبینی شود شخص مریض که موقع عمل حریم خصوصیش توسط پزشک و بقیه اشخاص اتاق عمل نقض میشه توسط قاضی هم دیده بشه اشکالی نداره و اون موقع بعضی از پزشکان با مریض مثل حیوان رفتار نمیکنند که اگر فوت هم کند به خانواده مریض به راحتی بگن فوت کرد و خانواده هم چون تخصصی از علم پزشکی ندارن به راحتی حرف پزشک را باور میکنند علت مخالفت پزشکان هم همین هست که اون موقع نمیتونن قصور پزشکی خودشان در فوت مریض را به مرگ طبیعی مریض جلوه بدن هیچکس غیر از پزشکان مخالف نصب دوربین در اتاق عمل نیست
  • ناشناس IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    حتماااااا اینکارو زودتر اجرایی کنید لطفا فقط حرف نباشه ،خیلی زودتر از این باید اقدام به نصب دوربین میشد
  • تیامهر IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 1
    با سلام ودرودی بی پایان به تمام کادره درمان.بی احترامی به انسانها هرگز احترام به دنبال ندارد.اگر به حق ایمان راسخ داشتیم که همیشه و در هر شرایط با دیگران محبت به اشتراک خواهیم گداشت.در عیر این صورت در جنگ باید میدان را حفظ کنیم.میدانی که این روزها در دست همه است حتی برخی از تلفن همراه جدا نمیشند و متاسفانه از خوانواده میشند.☝♾✌🏁👌🎯♾☝
  • IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 1
    وای برما وداد برما /پس ماهنوز دکترامون نیاز به درمان سلامت عقل دارن چ انتظاری به موسسه های دیگر.خدایا این جامعه مریض وآلوده را هدایت فرما.آمین
  • IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    اینکار خیلی زودتر از اینا باید انحام میشد دقیقا از بدو تولد دوربینهای مدار بسته ..بودن دوربین در تمام قسمتهای بیمارستان که مهمترینش اتاق عمل هستش و در وهله بعد راهر واتاق پزشکان قسمت اورژانس در کل همه جای بیمارستان نیازه اینجوری از همه لححاظ عالی میشه امیدوارم بودی زود انجام بشه
  • آرش IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    اگه اینکار رو بکنن خوبه فساد اخلاقی تو بیمارستان ها زیاده جراح ها حکومت میکنند
  • حسن UA ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    دوربین نصب بشود و آنلاین به سرور مرکزی دانشکده ارسال شود دیگر نمیتوانند سرور را دستکاری کنند بیماری که داره عمل میشه تصویرش بدرد هیچکس نمیخوره جز دو نفر خودش و کسی که تخلف کرده تا اونو از بین ببره،هیچکس تصویر بیمارو پخش نمیکنه برای جنجالی شدن
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    الان علنی شده ۲۰سال پیش مااشنایی توبیمارستان داشتیم می گفت جراح میشینه به دانشجو میگه اون گرد دربیار یارو بجای طحال کلیه رو درمیاورد.
  • DE ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    5 0
    من سال ۸۰ در بیمارستان شریعتی تهران توسط یک آقای دکتری که رزیدنتها بهش میگفتن استاد طهماسبی معاینه شدم و بعد از اقدامات اولیه مثل MRI و غیره قرار شد که توسط خود ایشون زانوی پای چپم که مینیسکش پاره شده بود عمل بشم. صبح روز عمل متوجه شدم که نه تنها اثری از ایشون در اتاق عمل نبود بلکه یکی از دانشجوهاش (رزیدنت) به اسم کیانی منو عمل کرد. جالب اینه که روی برگه ی جراحی نوشته شده بود دکتر معالج و جراح: طهماسبی جالب‌تر اینکه درست چند ثانیه بسیار کوتاه بعد از تزریق ماده ی بیهوشی به من نگذشته بود که تازه همین آقای کیانی شروع به داد و هوار سر بقیه ی رزیدنتهای دیگه کرد و از من بلافاصله پرسید زانوی چپ یا راست؟ همین که گفتم "چپ" دیگه هیچی نفهمیدم و بیهوش شدم. از قرار معلوم فراموش کرده بودند قبل از بیهوش کردن زانوی چپ منو علامت گذاری کنن که با زانوی راست اشتباه نشه. سرتون رو در نیارم: از اون موقع تا حالا نه تنها زانوم خالی میکنه بلکه لنگ هم میزنم. موقع به هوش اومدن هم یه خانمه اینقدر کشیده به من زد که نگو. خدا ازشون نگذره که به ما شهرستانها میگن غربتی و مثل موش آزمایشگاهی باهامون برخورد میکنن.
  • محمد IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    سلام البته پزشکان دلسوزووظیفه شناس هم داریم اماجهت پیشگیری ازحوادث واتفاقات ناگواردراتاق عمل وفیلمبرداری ازعمل وجراحی خیلی کاربجاوخوبیست وکسانیکه درکارشون مهارت وتقیدووظیفه شناسی دارنداصلا نبایدازنصب دوربین نگران باشندالان برای بسته بندی پفک نمکی بالاسر کارگربیچاره دوربین هست حالابرای حفظ جان انسانهادرحین درمان جهت بهبود کیفیت درمان چطورمیتونه نیازنباشه ازمسئولین میخام که این خدمت بزرگ حتماانجام وعملی بشه.ممنون
  • ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 2
    تا حالا از این رفتارها در بیمارستان ها نبوده چرا به وجود آمده آیا به این دلیل نیست بیمارستان و سیستم نظم و ترتیب آن مورد دخالت دیگران قرار گرفته
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    عالی
  • فرشته IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    بسیاری از پزشکان به نام متاسفانه با وجود زیر میزی های کلانی که دریافت می کنند عمل های جراحی شانرا رزیدنت ها و دانشجویانشان با دستمزد بسیار اندک انجام می دن و متاسفانه هیچ نظارتی هم نیست.
  • رضا IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 3
    نصب دوربین در اتاق عمل حریم خصوصی بیمار رو از بین میبره . بیمار خانم برهنه و بی هوش است اگر تصاویر خدای ناکرده پخش شود ، چه کسی مسئولیت رو به عهده میگیرد؟
  • باران IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 1
    خیلی کار خوبیه. کاش زودتر انجامش بدن اینجوری بیمار با خیال راحتتر میره اتاق عمل و دکترها هم کارشون رو با دقت بیشتری انجام میدن
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    نصب دوربين در تمامي اتاق هاي عمل اجباري گردد
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    مجازاتی برای پزشکی که دست به کار غیراخلاقی یا خطای سهوی/ عمدی از سر بیخیالی می زند وجود ندارد. در کشورهای دیگر جوز طبابت باطل میشود
  • عبدالحسین هاشمی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    درسته که درمملکت ناهنجاریهازیادهست وترسی ازقانون وخداهم نیست،ولی درمجموع خیانتهاوکم کاریهابخصوص دربیمارستانهازیادشده،اکثرشون هم فقط پول رامی شناسند،خدمت فقط یک شعاراست‌،این راهمه میدونند.دخترمادوماه پیش دریکی ازبیمارستانهای اهواز زایمان نموده بودندکه علیرغم اینکه دکترش هم شخصی بود،بخاطرسهل انگاری یاتمیزنبودن اطاق عمل،دچارعفونت شدیدشدکه مجبورشدیم ده روزایشون رودربیمارستان بستری بکنیم و محل عمل شون روکه ازعفونت بازشده بودباخشک کننده های قوی درمان نمایند.براثرزیاداین داروهاهم شیرشون خشک شدونتوانست به نوزادش شیربده
  • ناشناس IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    این کاری بود که باید زودتر از اینها انجام میشد . حداقل جلوی جرایم بعدی را خواهد گرفت . وقتی پزشک حضور خدارا برای رعایت حق بیمار در نظر نمی گیرد حداقل از دوربین بترسد . وایکاش در تمام بیمارستانها خصوصی ودولتی بعنوان قانون پزشکی اعمال شود .
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    درود بر شرفتان با این تصمیم درست
  • محمود IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    بسیاری از اعمال جراحی زیبائی ظاهرا به اسم دکتر ولی در اصل توسط تکنسین ها یا حتی افراد غیرپزشک انجام میشه و مسئولین بیمارستان و پزشکان به خاطر منافع مالی در این تخلفات سهیم میشن
  • یه ایرانی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 1
    این کارها برای استخدام یه روحانی در اطاق عمل هست.مقدمه چینی میکنن.
  • محسن IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    پدر من و تو یه بیمارستان دولتی قرار بود دکتر بنامی عمل پروستات انجام بده که متاسفانه با وجود اینکه مشکل حادی نداشت رزیدنت عمل کرد و الان بعد یکسال و دو عمل دیگر دارای مشکل بسیار حادی شده و هیچکس هم جوابگو نیست
  • 5678794779 IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    خیلی عالی میشه من در اتاق عمل سزاریان حاملگی پر خطر دادن دست رزیدنت و مثل اینکه سبزی پاک میکنن بالای سرم گف میزدن.جای بخیهایم عفونت کرده بود از بس باز گذاشتن.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    الهی خیر ببینین خوب کاری کردین من موقع زایمان خیلی بد باهام برخورد کردن حتی کفش هامم دزدیدن موقع رفتن با دمپایی رفتم لطفاً حتما دوربین بزارین جلوی این کثیف کاری هاشون بگیرین
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 1
    عالیه واقعا بعضی‌ها هم سو استفاده ناحق نمیکنن
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    چه تجربه های وحشتناکی ،تا هم حرف بزنی میگن پزشکان نخبگان کشورند همه باید بدونند تو هر صنفی ادمهای نا به اهل وجود داره
  • GB ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    اینکه جراح همکار داشته باشه غیرقانونی نیست، به شرطی که مریض از اون خبر داشته باشه. مثلا بدونه که جراح اصلی عمل جراحی بینی رو انجام می ده و همکارش که اونم جراحه مثلا بخیه ها رو انجام می ده و با نشون دادن نمونه کارهاش این اجازه رو از مریض بگیرند. این کار نشون می ده جراح صداقت داره و همینطور باعث پایین اومدن هزینه جراحی می شه. مریض ها هم اعتمادشون رو به جراحشون از دست نمی دن. بلکه خیالشون راحت می شه که هیچ امری ازشون مخفی نیست و همه چی قانونی و طبق وعده به خوبی انجام می شه. خوبه دکترهای جوان بدونند که صداقت و پاکدستی براشون اعتبار میاره. اعتبار براشون سرمایه و خوشنامی میاره.
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    خیلی هم خوب گذاشتن دوربین چون کار شون با دقت انجام میدن سر سوزن افتاد پایین پرستار بدون توجه داشت دوباره داخل رگم میکرد من نیمه هوشیار بهش گفتم تراخدا اینکار نکن