رییس جمهور عصر دیروز در جمع استادان دانشگاه ها گفت: "ایران هسته ای تثبیت شده است، اکنون ایران در مسیر فضایی شدن حرکت می کند."

محمود احمدی نژاد، گفت: "دولت نهم و دهم اولین دولتی است که فردی از دانشگاه در راس آن قرار گرفته است. بی‌تردید فعالیت‌ها و دستاوردهای گسترده‌ای که در سال‌های اخیر به دست آمده بدون اندیشه، علم و برنامه‌ریزی کارشناسی امکان‌پذیر نبود اما با این وجود عده‌ای که نتوانستند ضعف قابل توجهی از دولت پیدا کنند به طرح برخی مسایل سطح پایین روی آوردند که البته هیچ‌گونه اهمیتی ندارد."

او به مهمترین اقدامات دولت در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: "یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت این بود که ایران هسته‌ای شد اگر چه هنوز بعضاً هیاهویی انجام می‌دهند، اما دیگر موضوع هسته‌یی‌ شدن ایران تثبیت شده است و این اقدام بزرگی بود که در سال‌های اخیر به سرانجام رسید چه بسا اگر چندین دولت روی کار می‌آمدند و تنها این هدف را محقق می‌کردند همگان آن دولت‌ها را دولت‌هایی موفق و با کفایت ارزیابی می‌کردند."

احمدی‌نژاد فضایی شدن ایران و حضور در عرصه‌های فضایی را یکی دیگر از دستاوردهای دولت عنوان کرد و گفت: "ایران با همت دانشمندان و متخصصین خود به سرعت در مسیر فضایی شدن حرکت می‌کند و بی‌تردید در سال‌های آینده ماهواره‌های کشورمان در مدار بالای 34 هزار متری قرار خواهد گرفت."

مسیر حقیقی علم کجاست؟

احمدی‌نژاد فعالیت‌های علمی را از بالاترین کارهای دینی توصیف کرد: "حوزه دین همه شئون زندگی انسان را در بر می‌گیرد و هر عمل صالحی که با نیت الهی انجام شود کار دینی به شمار می‌رود و به تعبیر دیگر می‌توان گفت که تقابل و فاصله‌ای بین علم و دین وجود ندارد و علم و معرفت نوری است که راه رسیدن به کمال و مقام خلیفه اللهی را به انسان نشان می‌دهد."

رییس جمهور دانشگاه را از مراکز اصلی انسان‌سازی دانست و گفت: "دانشگاه‌ها باید موانع و حجاب‌هایی که در برابر دریافت انسان از حقیقت و کمال انسانی و از همه آنچه که انسان را از حقیقت خدا غافل می‌کند، دور کرده و انسان را با حقیقت وجودی خود آشنا سازد. اگر عدالت حاکم نشود علم و معرفت حقیقی هم ایجاد نخواهد شد و استعدادها و ظرفیت‌های انسانی شکوفا نمی‌شود به همین دلیل است که ماموریت اصلی انبیاء الهی برپایی و تاکید بر برقراری عدالت بوده است."

رییس‌جمهور محبت و مهرورزی را از دیگر عوامل حرکت در مسیر علم حقیقی دانست و گفت: خمیرمایه خلق انسان محبت است و جامعه متعالی جامعه‌ای است که در آن آحاد جامعه به شدت به همدیگر علاقمند باشند در چنین جامعه‌ای است که تبعیض، ظلم، تجاوز و تهمت جایی نخواهد داشت. هر سخن و رفتاری که از عشق و محبت نشأت گرفته باشد، ماندگار و اثرگذار خواهد بود و مشکل امروز جامعه بشری این است که دل‌ها از محبت خالی شده است.

احمدی نژاد احترام به شخصیت افراد و حفظ کرامت انسان‌ها را عامل دیگر حرکت در مسیر علم و معرفت حقیقی دانست و گفت: "خدا برای انسان کرامت قائل شده است و محال است کرامت شخصی مخدوش شود و او از ما پیام درستی دریافت کند. باید تلاش کرد تا هر انسانی در درون خود احساس کرامت کند و در چنین صورتی مردم آن جامعه هم تن به پستی نخواهند داد." 

ریس‌جمهور همچنین با اشاره به تأسیس صندوق توسعه ملی گفت: "سال گذشته برای اولین بار در تاریخ کشور، 20 درصد از درآمد نفت بلوکه شد و با این وجود کشور بدون کوچکترین مشکلی به خوبی اداره شد و امروز صندوق توسعه ملی تأسیس شده و با سرمایه مناسب آماده سرمایه‌گذاری و پشتیبانی از عمران و آبادانی کشور است."

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که جهان در آستانه تحول و نیازمند الگوی جدیدی است، گفت: "الگوهای اومانیستی شکست خورده و بشریت نیازمند الگوی تازه‌ای است و ملت ایران تنها ملتی است که می‌تواند الگوی زندگی متعالی و سعادتمند را به بشریت عرضه کند و دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور از پایگاه‌های اصلی تدوین، تبیین و ترویج این الگو هستند."

وعده همسان شدن حقوق کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی با وزارت علوم

رییس‌جمهور به اظهارات یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ارتقاء دریافتی‌های کارکنان زحمت کش دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت و هم سطح شدن آن با حقوق کارکنان وزارت علوم اشاره کرد و نسبت به حل آن قول مساعد داد و گفت: "درآمد کارکنان خدوم وزارت بهداشت و مراکز دانشگاهی آن باید افزایش پیدا کند."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    خوبه كه درس خونده ها در راس امور دولت هستند وگرنه چي ميخواست بشه؟ خدا رحم كرد
  • بدون نام US ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    فارغ از خوب و بد اشخاص: بازرگان سالها استاد و رئیس دانشکده بود. شاید او را بتوان قبل از سیاستمدار بودن، دانشگاهی دانست. بی شک او دانشگاهی ترین رئیس دولت (حداقل از لحاظ کمی) بود بنی صدر هم یک دانشگاهی به تمام عیار بود موسوی هم همچنین شهید عزیز دکتر باهنر نیز یک دانشگاهی واقعی و بدون استفاده از مقام و موقعیت در کسب مدرک، استخدام و تدریس بود خاتمی هم استاد اندیشه های سیاسی در دوره فوق لیسانس بود حالا درست که بسیاری از اینها منحرف شدند اما این دلیل نشد که واقعیات را کتمان کنیم.
  • علیـــــــــرضا IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    خوش به حالشون . ما کارگرها همیشه بدبختیم . روز کارگر 1 قرون هم به حقوق کارگران اضافه نکردند
  • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    عزیزم امروزه تو هر خونه ای رو بگردن 4-5 تا دکتر مهندس پیدا میشه. همچین دانشگاهی دانشگاهی راه انداخته یکی ندونه فکر میکنه هاروارد تحصیل کرده!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    آقای احمدی نژاد، نیروگاه بوشهر کی افتتاح می شود؟
  • ... IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    راستي تو دانشگاه گفتن كه با تزريق پول نقد ميان مردم ميشه تورم رو مهار كرد؟ يعني با نقدينگي كه عامل تورمه خود تورم رو مهار كرد؟ اينها كه جمع ضدين است! البته در اين دولت همه چيز ممكنه! از طلا بودن پشيمان گشته ايم/مرحمت فرموده ما را مس كنيد
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    کاش می شد از خود تعریف کردن رو به دیگران واگذاریم. روسای قبلی دولت اگر هم دانشگاهی نبودند باز بهتر عمل کردند
  • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    در دوره ارشد استادی داشتیم که می گفت حکومت نخبه های دانشگاهی، لزوماً بهترین حکومت نیست....
  • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    مگر همین چند روز قبل نبود که مقام معظم رهبری فرمودند که کارهای بزرگی انجام شده است و از منفی بافی پرهیز شود. تبریک می گویم که با نشر نظراتی منتخب تلاش بی حد و حصری را برای التزام به سخنان معظم له نشان داده اید
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    خوب شد یکی یادش افتاد که حقوق وزارت بهداشتی ها رو هم درست کنه... یک کارمند فوق لیسانس وزارت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ 480 تومان حقوق می گیره و یک کارمند لیسانس وزارت علومی توی دانشگاه تهران، 850 تومان؟ اینه نظام هماهنگ؟
  • بدون نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    ای خدا یعنی میشه با چندین سال سابقه و با مدرک کارشناسی ارشد 480000تومان وعده همسان شدن حقوق کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی با وزارت علوم رییس‌جمهور به اظهارات یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ارتقاء دریافتی‌های کارکنان زحمت کش دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت و هم سطح شدن آن با حقوق کارکنان وزارت علوم اشاره کرد و نسبت به حل آن قول مساعد داد و گفت: "درآمد کارکنان خدوم وزارت بهداشت و مراکز دانشگاهی آن باید افزایش پیدا کند."
  • جليل IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    چي شد كه حقوق بهداشتي ها اضافه ميشه اما حقوق معلمها كه اضافه كاري هم ندارند زياد نميشه من ماهي 420000تومان حقوقمه اما كارمنهدهاي ديگه با احتساب اضافه كاري ماهي يك ميليون تومان هم دريافت ميكنند
  • بهزاد CA ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    خیلی روشنه که این بزرگوار هیچ اعتقادی به حضور روحانیون و فقها در عرصه مدیریت اجتماعی ندارد و گرنه دانشگاهی بودن رئیس دولت را افتخار نمی‌دانست!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    با نظام فعلی کنکور و اموزش در دانشگاه نمره دادنها و گرفتنهای نامتناسب با افزایش دانش ،ایا واقعا معیار نخبگی داشتن مدرک دانشگاهی است؟
  • بدون نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    معلمها هول نکنند فعلا از تعطیلاتشان استفاده کنند
  • موضوع اصل چیست؟ IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    آره این دولت تو خیلی چیزا اول بود! باعث شد تو خیلی از شاخص ها هم اول شه!
  • کارمند IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    از صد وعده یکی وفا نکنند این عزیزان وعده افزایش حقوق علوم پزشکی ها بازم میره تو جیب هیئت علمی ها نه کارمند بیچاره