باوجود اختلاف شدید پدران رخ داد / احمد منتظری ، شنونده حضوری سخنان سید حسن خمینی

عصر ایران نوشت : هر چند احمد منتظری و حسن خمینی به صفت شخصی خود مشکلی با هم ندارند ولی نام این دو یادآور پدران‌شان است: آیت‌الله حسینعلی منتظری و حاج سید احمد خمینی و بی شک اگر روابط آن دو تیره نشده بود داستان قائم مقام رهبری هم شاید به شکل دیگری رقم می‌خورد.

حضور حجت‌الاسلام احمد منتظری در مراسم پنج شنبه «نشست مبانی فقهی و کلامی آیت‌الله‌ العظمی صانعی» از این حیث جالب بود که یکی از سخنرانان و میهانان ویژه سید حسن خمینی بود.

هر چند احمد منتظری و حسن خمینی به صفت شخصی خود مشکلی با هم ندارند ولی نام این دو یادآور پدران‌شان است: آیت‌الله حسینعلی منتظری و حاج سید احمد خمینی و بی شک اگر روابط آن دو تیره نشده بود داستان قائم مقام رهبری هم شاید به شکل دیگری رقم می‌خورد.

نکتۀ متفاوت و متمایز دربارۀ سید حسن خمینی البته این است که بیش از آن که یادآور پدر مرحوم خود باشد و مواضعی چون او را در قبال آیت‌الله منتظری اتخاذ کند به عنوان یادگار امام شناخته می‌شود. اصوال‌گرایان البته عنوان یادگارِ یادگار امام را بیشتر می‌پسندند حال آن که مراد از یادگار، الزاماً فرزند نیست، می تواند فرزند فرزند یا هر کسی یا موضوعی باشد که به یاد دیگری - فرد اصلی و مشهور- بیندازد و اکنون حسن خمینی به اعتبار "خمینی" بودن یاد خود امام خمینی را بیشتر تازه می‌کند تا حاج احمد خمینی را.

باوجود اختلاف شدید پدران رخ داد / احمد منتظری ، شنونده حضوری سخنان سید حسن خمینی

بیشتر بخوانید :

چون نشست در دفتر مرجع فقید برگزار شد این اشاره هم جا دارد که اختلاف شدید و علنی شدۀ سیاسی بین امام خمینی و قائم مقام وقت رهبری بر کسانی چون مرحوم آیت‌الله صانعی بسیار گران افتاد چون از یک سو شیفته و ذوب در امام بودند و از جانب دیگر به آقای منتظری هم علاقۀ فراوان داشتند. پس از امام البته آقای صانعی روابط نزدیکی با آقای منتظری داشت و بعد از حصر گفت و گوهای فقهی بین آنان در جریان بود.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1671754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =