۲ نفر
۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
واکنش سرمربی مشهور به اخراج اسکوچیچ

ورزش سه نوشت: وحید هلیلهوژیچ، سرمربی سابق مراکش، معتقد است اخراج دراگان اسکوچیچ از تیم ملی ایران باعث تعجب بوده است.

هلیلهوژیچ که در سه سال گذشته هدایت تیم ملی مراکش را برعهده داشته است، در حال حاضر روی نیمکت هیچ تیمی حضور ندارد و در حال استراحت است.
او در گفتگو با سایت خبری Sportske اظهار داشت:« من در حال حاضر مشغول استراحت هستم. پیشنهادهای زیادی داشتم که رد کردم. اما روز گذشته یک باشگاه بزرگ اروپایی با من تماس گرفت. در حال حاضر قصد شروع کار جدیدی را ندارم و تصمیمی برای آینده نگرفتم. اخیرا پیشنهادی از یک تیم ملی که در قطر حضور دارد هم دریافت کردم اما آن را نپذیرفتم.»

این مربی سابق مراکش در پاسخ به سوالی درباره اخراج اسکوچیچ از هدایت ایران گفت:« داستان جام جهانی برای من به پایان رسیده است. این پاسخ من به تمام تیم‌‎های ملی است. در بعضی از کشورها و فدراسیون‌ها، بعضی از مدیران مسیر درست را نمی‌دانند. این تصمیم‌ها برای برکناری مربیان عجیب و غیرقابل باور است. ین سومین بار است که پیش از جام جهانی اخراج می‌شوم، شاید این موضوع تقصیر من نیست. به عنوان بازیکن هم در جام جهانی موفق نبودم.»
هلیلهوژیچ درباره دلیل برکناری‌اش از تیم‌های ملی اضافه کرد:« شاید بخشی از این دلایل شخصی و بخشی سیاسی است. اگر اولتیماتوم‌ها را می‌پذیرفتم و بازیکنانی خاصی را دعوت می‌کردم شاید اخراج نمی‌شدم. اما چنین چیزی را نپذیرفتم. می‌توانستم متفاوت رفتار کنم اما این اتفاق را به خاطر بازیکنان خوبی که داشتم نپذیرفتم. تحمل چنین چیزی آسان نیست.»

او درباره درگیری با حکیم زیاش و خط زدن این بازیکن از تیم ملی گفت:« من نمی‌خواهم در این باره حرف بزنم. من هدایت بازیکنانی را برعهده داشتم که نتایج بسیار خوبی گرفتند. باید درباره آنها حرف بزنیم. آنها مهم‌تر هستند. این که بازیکنانی که بازی نمی‌کنند مهم‌تر هستند برای من غیرقابل قبول است. در جام جهانی می‌بینیم که حق با چه کسی بود. اگر جو خوبی در تیم نباشد، مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.»

هلیلهوژیچ با اشاره به تصمیمات مهمی که در کادر فنی مراکش گرفت ادامه داد:« من همیشه چنین مربی‌ای بودم. تصمیمات ورزشی برعهده مربی است. من در تمام طول زندگی‌ام به عنوان مربی همینطور رفتار کردم. به همین دلیل موفقیت زیادی کسب کردم. رساندن چهار تیم به جام جهانی آسان نیست، این دستاورد کمی نیست. نتایج مراکش بهترین نتایج در تاریخ فوتبال این کشور است. مردم بسیاری واکنش نشان دادند. بازیکنان با من تماس گرفتند و گفتند چه اتفاقی رخ داده است؟ ما می‌خواهیم تو مربی ما باشی. این اتفاقاتی است که همیشه در ذهن من می‌ماند.»

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1672014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =