از سوپرکاپ سه امتیازی تا تلاش برای قرمز ماندن صدر

هفته ششم لیگ برتر فوتبال امروز در حالی برگزار می شود که همه مسابقات زیر سایه بازگشت کی روش به تیم ملی است. امروز استقلال میزبان نساجی است و پرسپولیس در مسجدسلیمان به مصاف نفت می رود.

ایمان گودرزی؛ تمامی مسابقات هفته ششم لیگ برتر فوتبال امروز برگزار می شود تا بعد از آن بازیکنان ملی پوش در اختیار کادرفنی تیم ملی قرار بگیرند. البته این برنامه ای بود که اسکوچیچ به سازمان لیگ فوتبال داده بود اما او حالا دیگر سرمربی تیم ملی نیست و کارلوس کی روش برای سومین جام جهانی متوالی به ایران بازمی گردد. کی روش که گفته می‌شود از روز دوشنبه به ایران می‌آید قطعا نگاه ویژه‌ای به بازی های این هفته خواهد داشت تا برای فیفا دی پیش رو بهترین ها را به تیم ملی دعوت کند.

تراکتور تبریز- صنعت نفت آبادان؛ قرمزپوشان به دنبال دومین برد

ساعت ۱۷:۰۰

ورزشگاه یادگار امام تبریز

تراکتوری ها هفته گذشته خارج از خانه آتش بازی به راه انداختن و در نهایت به اولین برد فصل خود رسیدند تا تیم از شرایط بحرانی خارج شود. اکنون قرمزپوشان تبریزی میزبان نفت آبادانی هستند که فقط یک برد دارد و برخی از هواداران این تیم هم از عملکرد رضا پرکاس راضی نیستند. شاید اگر نفت در این بازی هم مثل مسابقه هفته گذشته بازنده شود وضعیت سرمربی این تیم برای ادامه همکاری به خطر بیفتد. نفت آبادان دو شکست متوالی داشته و قطعا سومین باخت پیاپی خوشایند هیچکس در آبادان نیست. البته پرکاس می گوید یک شبه نمی توان تاکتیک را به بازیکنان یاد داد ولی هواداران وقتی دیدند برد در دربی نفتی هفته گذشته تبدیل به شکست شد خیلی ناراحت شدند. فصل گذشته رویا رویی دو تیم حاصلش یک برد برای هر کدام بود. تراکتور در صورت برد در این بازی امکان صعود چند پله ای از رده نهم جدول لیگ را دارد.نفت آبادان هم ۴ امتیاز دارد و اگر بتواند روند نتیجه گیری اش را تغییر بدهد ممکن است خیلی زود از رتبه چهاردهم جدول لیگ جدا شود. تراکتور در نظر داشت این بازی را رایگان برگزار کند که باتوجه به ضرورت خرید بلیط به صورت اینترنتی و محدودیت‌های درگاه پرداخت اینترنتی، حداقل قیمت (پنج هزار تومان) را به عنوان نرخ بلیت بازی دو تیم تراکتور و صنعت نفت در نظر گرفته‌اند.

خلاصه بازی تراکتور 3 صنعت نفت 0/ فیلم | پایگاه خبری افکارنیوز

سپاهان - آلومینیوم اراک؛ بازگشت به مسیر موفقیت؟

ساعت ۱۷:۳۰

ورزشگاه نقش جهان اصفهان

سپاهان لیگ را مقتدرانه شروع کرد و با دو برد بالاتر از همه تیم ها ایستاد اما این روند ناگهان دچار نزول شد و در سه هفته اخیر فقط ۲ امتیاز کسب کرد تا هوادارانش را شوکه کند. آنها مقابل فولاد خوزستان شکست خانگی را متحمل شدند، در دربی اصفهان هم نتوانستند پیروز شوند و به تقسیم امتیازها با ذوب آهن رضایت دادند. اکنون مورایس سرمربی پرتغالی تیم می داند که برای بازگشت به مسیر موفقیت اولین اقدام باید رسیدن به پیروزی باشد و گرنه تیمش دچار حاشیه خواهد شد زیرا هواداران سپاهان به هیچ عنوان قرار گرفتن روی پله چهارم جدول را رتبه ای قابل قبول برای تیم شان نمی دانند. در آن سوی میدان هم آلومینیوم اراک تیمی است که این فصل با سیدمهدی رحمتی بدترین نتایج خود را در شروع فصل گرفته است، سه شکست خانگی به هیچ عنوان برای هوادران آلومینیوم قابل قبول نیست. برخی رسانه ها حتی از صندلی لرزان رحمتی در آلومینیوم خبر داده اند و اینکه اگر او نتواند تیمش را از قعر جدول لیگ جدا کند و همچنان روی پله چهاردهم جدول لیگ بایستد ممکن است حتی نیم فصل لیگ را نبیند اما اگر آلومینیوم بتواند سپاهان پرمهره را متوقف کند قطعا این تیم از بحران نتیجه گیری فاصله خواهد گرفت. فصل گذشته رقابت دو تیم در لیگ برتر برنده ای نداشت اما در جام حذفی تیم آلومینیوم توانست در ضربات پنالتی سپاهان را حذف کند.

آیا در دیدار سپاهان و آلومینیوم طلسم می شکند؟- اخبار اصفهان - اخبار استانها  تسنیم | Tasnim

پیکان تهران - گل گهرسیرجان؛ انتقام بایناما؟!

ساعت ۱۷:۳۰

ورزشگاه پاس قوامین تهران

پیکان با وجود بازیکنان جوان و هزینه کم توانسته در رتبه هفتم جدول لیگ بایستد و هفته گذشته هم ترمز استقلال را کشید و یک امتیاز از این تیم مقابل هوادارانش کسب کرد. گل گهرسیرجان هم این فصل تاکنون به لطف گل به خودی های حریفان هنوز شکست نخورده اما سه مساوی پیاپی داشته و هفته گذشته هم تیم ملوان را شکست داد تا به رده دوم جدول لیگ صعود کند. فصل گذشته پیکان به لطف استفاده گل گهر از بایناما بازیکن گابنی با رای انضباطی سه بر صفر در یک بازی برنده شد و مسابقه دیگر دو تیم با نتیجه تساوی رسید. فردا بایناما شاید درترکیب گل گهر قرار بگیرد تا انتقام شکست انضباطی فصل قبل را بگیرد! پیکانی ها هم معمولا با آنالیز دقیق حریفان تلاش می کنند با توجه به سبک بازی حریف تیمشان را روانه مسابقه کنند و معمولا هم به دنبال بازی تهاجمی نیستند و بیشتر روی دفاع و ضدحمله تاکید دارند. گل گهر در رویای این است که با پیکان به صدر جدول برسد و جای پرسپولیس را در صدر جدول بگیرد اما پیکانی ها حریف سختکوشی هستند. ضمن اینکه گل گهر باید امیدوار باشد که پرسپولیس در مسجدسلیمان پیروز نشود.

ویدئو: خلاصه بازی پیکان تهران صفر- گل گهر سیرجان ۲ | خبرگزاری ایلنا

استقلال - نساجی؛ سوپرجام سه امتیازی با طعم انتقام!

ساعت: ۱۷:۳۰

ورزشگاه آزادی تهران

این بازی یک ماه قبل باید در قالب سوپرجام فوتبال ایران برگزار می شد اما به دلیل فشردگی برنامه ها این مسابقه به بعد از جام جهانی و آغاز نیم فصل دوم موکول شد تا دو تیم در هفته سوم لیگ برتر مقابل هم قرار بگیرند و سوپرجام غیر رسمی را شاهد باشیم. استقلال هفته گذشته مقابل پیکان نمایش مطلوبی نداشت تا هواداران با شعار « بی غیرت» بازیکنان و کادرفنی استقلال را بدرقه کنند اکنون استقلالی ها می دانند برای راضی نگه داشتن هواداران شان باید با تمام وجود به میدان بروند و به پیروزی برسند. نساجی هم در ورزشگاه آزاد غریبه نخواهد بود قطعا هواداران این تیم برای حمایت به تهران خواهند آمد و از سویی دیگر نساجی دراین ورزشگاه قهرمان جام حذفی هم شده و این ورزشگاه را خوش یمن می داند. حمید مطهری مربی سابق پرسپولیس که هفته گذشته اولین برد تیمش را به دست آورد خیلی دوست دارد به عنوان سرمربی بتواند استقلال را متوقف کند.استقلال با وجود بازیکنان تهاجمی زیادی چون قائدی، شهباززاده و یامگا و... را در اختیار دارد در ۵ مسابقه فقط سه گل زده است.بنابراین ساپینتو باید راهکاری برای برون رفت از این شرایط در پیش بگیرد و دیگر نمی تواند بگوید که حریف دفاعی بازی کرد و ما نتوانستیم گلزنی کنیم! فصل گذشته نساجی تنها تیمی بود که توانست استقلال فرهاد مجیدی را در جام حذفی شکست بدهد و تنها باخت فصل آبی پوشان را رقم زد اما اکنون سرمربیان هر دو تیم تغییر کرده اند.

استقلال - نساجی؛ طلسم گل نزدن آبی ها شکسته می شود؟ / پیش بازی | طرفداری

مس کرمان - ذوب آهن اصفهان؛نبرد در کویر

ساعت ۱۹:۰۰

ورزشگاه امام علی(ع) کرمان

مس کرمان در این فصل فقط تیم پیکان را شکست داده و با ۴ امتیاز در رده سیزدهم جدول لیگ قرار گرفته است اما ذوب آهن هنوز نه برد داشته نه باخت و با ۵ مساوی پیاپی در رده دهم جدول است. مس کرمان که بعد از سال ها به لیگ برتر بازگشته و دوست ندارد خیلی سریع با این رقابت ها وداع کند بنابراین مقابل هواداران می خواهد دومین برد فصل خود را به دست بیاورد. ذوب آهن هم شاید در کویر نمی خواهد شکست بخورد و ششمین تساوی هم نتیجه بدی برای شاگردان تارتار محسوب نشود.مسی ها هفته گذشته در قائمشهر اولین برد تیم نساجی را رقم زدند و این هفته دوست ندارند دوباره نخستین برد حریف به نام آنها ثبت شود.

ذوب - مس؛ از ACL و لیگ برتر تا جام حذفی - ورزش سه

ملوان انزلی- فولاد خوزستان؛ تقابل با مربی تیم ملی

ساعت ۱۹:۰۰

ورزشگاه تختی انزلی

ملوان در این فصل هنوز به برد نرسیده و این هفته هم مقابل یکی از مدعیان قرار می گیرد. فولادی که پرسپولیس را متوقف کرده و سپاهان را هم شکست داده بنابراین خیلی بعید است که مقابل ملوان بازنده شود. از سویی دیگر گفته می شود شاید این بازی اخرین مسابقه ای باشد که جواد نکونام به عنوان سرمربی در فولاد حضور دارد و بعد از آن راهی تیم ملی خواهد شد تا در کنار کی روش حضور در جام جهانی را تجربه کند. به همین دلیل او دوست دارد با یک برد از فولاد خداحافظی کند هرچند باشگاه فولاد مدعی است توافقی برای جدایی نکونام نداشته است. ملوان اگر در این بازی هم برنده نشود باید فکری برای بقا در لیگ برتر بکند و ادامه این روند باعث مرگ سریع قوی سپیدخزر در لیگ برتر خواهد شد به همین دلیل از مازیار زارع هم به عنوان یکی از مربیانی یاد می شود که در خطر برکناری است. هرچند هفته گذشته با یک گل به خودی مقابل گل گهرسیرجان شکست خورد.

جام حذفی فوتبال/ فولاد خوزستان ۲ - ملوان بندر انزلی ۰

نفت مسجدسلیمان - پرسپولیس؛ تلاش برای حفظ صدر مقابل حریف چغر

ساعت ۲۰:۰۰

ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

نفتی ها هفته گذشته دربی خوزستان را بردند تا در رده پنجم جدول لیگ بایستند. پرسپولیس هم با یک برد پرگل مقابل هوادار همچنان در صدر جدول ایستاده است. نفت همیشه حریف چغری برای پرسپولیس محسوب می شده البته فصل گذشته این تیم در هر دو بازی رفت و برگشت نفت را برد ولی این مرتبه نفتی ها فصل را فراتر از انتظار شروع کردند. انها حتی یک گل بیشتر از پرسپولیس صدرنشین زده اند البته سرخپوشان فقط یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرده اند. پرسپولیس شاید فصل آینده هم به دلیل مشکلات حرفه ای سازی در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشته باشد با این حال پرسپولیسی ها دوست دارند تیم محبوب شان قهرمان شود. بازیکنان نفت می گویند روز سختی را برای پرسپولیس رقم خواهند زد. سرخپوشان برای حفظ صدرنشینی بازی می کنند اما می دانند کارشان برای برد راحت نیست.

دیدار پرسپولیس – آلومینیوم اراک لغو شد | خبرگزاری بین المللی شفقنا

مس رفسنجان - هوادار؛ پایان سریال تساوی ها؟

ساعت ۲۰:۰۰

ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

مس رفسنجان با ۵ مساوی یکی از سه تیمی است که در حسرت برد باقی مانده و این هفته می خواهند در خانه نخستین پیروزی خود را جشن بگیرد. هوادار هم با ساکت الهامی سه گل از پرسپولیس خورد تا شرایط این تیم در جدول لیگ بغرنج شود و در رده دوازدهم جا خوش کند. مسی ها اگر این هفته بخت یارشان باشد شاید سه امتیاز اول را دشت کنند اما هوادار در خارج از تهران هم خوب بازی کرده و نتیجه می گیرد.

هوادار ۱ -مس رفسنجان ۱؛ هوادار قصد باختن ندارد - ورزش سه

بیشتر بخوانید:

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1672041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =