۱ نفر
۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
پسر مارکوس: پدرم دیکتاتور نبود

رئیس جمهور فیلیپین گفت که توصیف پدرش به عنوان یک دیکتاتور اشتباه است و هدف از حکومت نظامی وحشیانه او در دهه ۱۹۷۰ طولانی کردن قدرت نبود.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فردیناند مارکوس جونیور، پسر همنام با رئیس جمهور دیکتاتور اسبق فیلیپین که در یک قیام دموکراسی‌خواهانه در سال ۱۹۸۶ برکنار شد، در یک مصاحبه تلویزیونی این را که او سوابق خود و خانواده‌اش را تطهیر می‌کند رد کرد.

این اولین بار بود که مارکوس جونیور که در ژوئن به قدرت رسید، به برخی از موضوعات بحث برانگیزی که او و خانواده‌اش را درگیر ساخته، پرداخت.

مارکوس جونیور در مصاحبه با شبکه ALLTV در پاسخ به این سوال که آیا از اشاره رسانه‌ها به او به عنوان پسر دیکتاتور تحت تاثیر قرار گرفته، پاسخ داد: "خیر. اگر حق با آنها بود این من را ناراحت می کرد، اما آنها اشتباه می‌کنند."

او در این مصاحبه که در محل کاخ ریاست جمهوری فیلیپین در شهر مانیل انجام داد بیان کرد: "می‌دانید چند دفعه من اینجا در این اتاق در حالی که او با گروه‌های مختلف مشورت می‌کرد حضور داشتم؟ دیکتاتور مشورت نمی‌کند. یک دیکتاتور فقط می‌گوید باید این کار را چه دوست داشته باشی چه نداشته باشی انجام دهی!"

مارکوس جونیور با تکرار توجیه پدرش مبنی بر اینکه هدف از حکومت نظامی اعلامی او در سال ۱۹۷۲ مبارزه با شورش های رو به رشد آن زمان بود، از آن تصمیم دفاع کرد. او گفت: "از نظر پدرم در آن زمان لازم بود که حکومت نظامی اعلام شود، زیرا در آن زمان واقعاً جنگ در جریان بود."

مارکوس جونیور در پاسخ به این سوال که چرا مبنای پدرش برای اعلام حکومت نظامی به طور گسترده منتشر نشد، گفت: "دولت او سقوط کرد. بنابراین، فاتحان این تاریخ را نوشتند."

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1673992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =