مروری بر حوادث ایران در جمعه 21 مرداد 1390

آتش سوزی در خط لوله گاز ایران به ترکیه مهار شد

 ایرنا نوشت: خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه که بامداد روز جمعه بر اثر خرابکاری در خاک ترکیه دچار انفجار و آتش سوزی شدید شده بود، ساعتی پیش با تلاش مامورین اطفای حریق این کشور مهار شد.
با بسته شدن شیرهای گاز در منطقه ' الشکریت ' در نزدیکی استان آغری ترکیه و قطع جریان گاز، آتش سوزی در خط لوله نیز مهار شد. انتظار می رود با مهار آتش سوزی، عملیات تعمیر و بازسازی خرابی در خط لوله نیز شروع شود.
در اولین ساعات بامداد امروز جمعه، در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه بر اثر یک اقدام خرابکارانه در داخل خاک ترکیه، انفجاری رخ داد. انفجار در دو کیلومتری شهر آغری واقع در 150 کیلومتری مرز جمهوری اسلامی ایران رخ داد. 

 

 

انهدام شبکه بزرگ گلدکوئست/ دستگیری لیدرها

 

خبرگزاری مهر نوشت: ماموران انتظامی‌شرق استان تهران با اجرای یک عملیات گسترده اطلاعاتی و عملیاتی موفق شدند چهار لیدر و 46 عضو شرکت هرمی گلدکوئست را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران در تشریح این خبر گفت: مأموران انتظامی شهرستان ورامین با انجام کار اطلاعاتی و پلیسی از فعالیت دو نفر به نامهای " اسماعیل - ر و فرزاد- الف" در یک شرکت هرمی مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ "فتحی " افزود: طی بررسی های بعمل آمده برای ماموران محرز شد، افراد مذکور با اجاره چندمنزل مجردی در شهرستان ورامین آمده و به بهانه استخدام در یکی از کارخانجات بزرگ ورامین به شرط داشتن مبلغ "20 میلیون ریال " جهت رهن خانه، در سطح وسیعی از کشور اقدام به جذب افراد ساده لوح کرده و بعد از مدتی برنامه هایی جهت توجیه اعضاء در پاتوق های مورد نظر ترتیب می دهند.
با روشن شدن موضوع و شناسایی مخفیگاه های متهمان ،ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در چند عملیات ضربتی موفق شدند 50 عضو اصلی باند بزرگ شرکت گلدکوئست را دستگیر و در بازرسی از محل تعدادکثیری" کیس کامپیوتر- سی دی و جزوات آموزشی " را کشف و ضبط کنند.
در تحقیقات گسترده مشخص شد، در مواردی که اعضای جدید پس از ورود به شهرستان پی به چگونگی فعالیت این شرکت می بردند سرشاخه های اصلی شرکت با ترفند خاصی وجوهات نقدی این قبیل افراد را به سرقت برده و سپس با دست خالی آنان را راهی شهر ودیار خود می کردند.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران در خاتمه هر گونه فعالیت در اینگونه شرکت ها را غیر قانونی دانست و خاطرنشان کرد: عضویت در آنها جرم محسوب می شود و در صورت عضویت در این قبیل شرکت ها، افراد تحت پیگیرد قانونی قرار می گیرند.
گفتنی است متهمان به بزه انتسابی خود اعتراف و به همراه پرونده مقدماتی به دادسرا معرفی شدند.

 

 

هکرهای حساب شخصی شهروندان اصفهانی دستگیر شدند

خبرگزاری مهر نوشت: رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: دو هکر حرفه‌ای که اقدام به سرقت 21 میلیون ریالی از حساب یک شهروند اصفهانی و هک شماره حساب عده ای دیگر کرده بودند دستگیر شدند.
سرهنگ ستار خسروی افزود: دو هکر حرفه‌ای که با نفوذ در رایانه یکی از شهروندان بالغ بر 21 میلیون ریال وجه نقد را از حساب وی به طور غیر مجاز برداشت کرده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.
در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه بالغ بر 21 میلیون ریال وجه نقد وی از طریق هک کردن رایانه و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به سرقت رفته است تحقیقات از سوی کارشناسان و کاراگاهان پلیس فتای استان اصفهان آغاز شد.
در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد هکر یا هکرها فایل یا ایمیل‌هایی را برای فرد شاکی ارسال نموده و به محض دریافت این ایمیل‌ها تمام اطلاعات شخصی و شماره حساب‌های بانکی و هر نوع عملیات بانکی وی برای آنها ارسال شده است.
هکرها پس از اینکه به شماره حساب و رمز عبور دست یافتند در یک اقدام سریع مبلغ 21 میلیون ریال را از حساب بانکی شاکی برداشت کرده‌اند.
کارآگاهان سرانجام با استفاده از اطلاعات و ابزارهای نوین پلیسی دو هکر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در منزلشان دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهمان تعداد بسیار زیادی حساب بانکی و رمز عبور افراد مختلف کشف شد، ادامه داد: با انجام این عملیات به نوعی از ارتکاب جرم‌های متعدد دیگر توسط هکرهای مذکور و وارد آمدن میلیاردها ریال خسارت مالی به مردم پیشگیری شد زیرا متهمان علاوه بر هک کردن حساب بانکی شخص شاکی حساب‌های بانکی چندین شهروند دیگر را نیز هک کرده و به رمز عبور آنها دسترسی پیدا کرده بودند و این در حالی صورت گرفته است که خود این اشخاص از این موضوع بی‌اطلاع بودند.
در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان چند توصیه هم به کاربران اینترنت داد و گفت: به کاربران توصیه می‌شود از دانلود و دریافت فایل‌های ناشناس به جد خودداری کنند، به ایمیل‌های ناشناس پاسخ ندهند و حتی آنها را باز نکنند، شماره حساب بانکی خود را مرتب کنترل کرده و رمز عبور اول و دوم خود را در یک جدول زمانی تغییر دهند، رایانه‌های خود را به انواع آنتی ویروس مجهز کنند و از انجام خریدهای اینترنتی از طریق کافی‌نت‌ها و رایانه‌های عمومی خودداری کنند.

 

 

شرور پارک ولیعصر دستگیر شد

خبرگزاری مهر نوشت: رئیس کلانتری 105 سنایی از دستگیری امید ساطور شرور پارک ولیعصر خبر داد.
سرهنگ امید بهمنیاری رییس کلانتری 105 سنایی تهران اظهار داشت: ماموران این کلانتری طی چند روز گذشته با کسب خبری مبنی بر اینکه فردی به نام " فرامرز " در پارک ولیعصر مخل نظم و امنیت عمومی می شود، بلافاصله وارد عمل شدند.
در این راستا با انجام یک سری کنترل های نامحسوس متهم شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد.
سرهنگ امید بهمنیاری با اشاره به کشف یک عدد ساطور و یک چوب دستی از متهم بیان داشت : فرامرز ضمن انتقال به کلانتری در بازجویی هابه جرم خود مبنی بر ایجاد رعب و وحشت برای رهگذران این پارک اعتراف کرد.
رییس کلانتری 105 سنایی در خاتمه از تحویل متهم جهت سیر مراحل قانونی پرونده اش به مراجع قضایی خبر داد.

 

 

بازداشت عوامل تیراندازی به دادگستری ملکشاهی در ایلام

ایسنا نوشت: عوامل تیراندازی به دادگستری ملکشاهی از توابع استان ایلام دستگیر و روانه زندان شدند.
رییس دادگستری شهرستان ملکشاهی تایید کرد، افرادی که به ساختمان دادگستری این شهرستان تیراندازی کرده بودند، بازداشت شد‌ه‌اند.
روابط عمومی دادگستری استان ایلام درباره این خبر اعلام کرده است که حسب گزارش «نوربخش» رئیس دادگستری شهرستان ملکشاهی با پیگیری‌های قضایی و انتظامی عوامل تیراندازی سال 87 به سوی ساختمان دادگستری شهرستان ملکشاهی شناسایی، دستگیر و با قرار مقتضی روانه بازداشت شده‌اند.
دادگستری استان ایلام درباره تعداد افراد بازداشتی و هدف آنها از انجام این کار توضیحی نداده است.

 

 

کلاهبردار با تابعیت غیرایرانی در چنگ قانون افتاد

 

 

فارس نوشت: فردی که با تابعیت غیر ایرانی و با استفاده از یک شناسنامه مفقود شده اقدام به سوء استفاده‌های متعدد کرده بود در خوسف دستگیر شد.
یک فرد کلاهبردار با تابعیت غیر ایرانی که با استفاده از شناسنامه مفقود شده یکی از هموطنان موفق به دریافت کارت ملی، ثبت ازدواج در محضر اسناد رسمی، دریافت وام ازدواج از سیستم بانکی و نیز ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی شده بود در چنگ قانون اسیر شد.
این فرد کلاهبردار تاکنون به استفاده از سند مجعول (کارت پایان خدمت) نیز اعتراف کرده است.

 

 


نجات معجزه آسای کارگر جوان پس از سقوط از طبقه هشتم

خبرگزاری مهر نوشت: کارگر جوانی که به علت بی احتیاطی از ساختمان 8 طبقه در حال ساخت سقوط کرده بود از این حادثه جان سالم برد.
وقوع این اتفاق توسط کارگران به سامانه 125 اطلاع داده شد که بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 61 به محل حادثه در منطقه کامرانیه جنوبی اعزام شدند.
اسماعیل گشایش فرمانده آتش نشانان گفت: بنا به اظهار سایر کارگران و شاهدان این حادثه، «علیرضا-م» کارگر 36 ساله در بالای ساختمان 8 طبقه در حال ساخت مشغول کار بود که ناگهان به پایین سقوط کرد.
این کارگر به طرز ناباورانه ای در طبقه چهارم افتاد و دچار جراحات جدی شد ولی از مرگ حتمی نجات یافت.
گشایش تصریح کرد: اگرسقوط این شخص تا پایین ساختمان ادامه پیدا می کرد به طور قطع جان خود را از دست می داد. مصدوم بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل و بستری شد.
وی سهل انگاری، بی احتیاطی و عدم رعایت موازین ایمنی حین انجام کار و هم چنین نداشتن تجهیزات مناسب و ویژه کار در ارتفاع را از علل بروز این حادثه دانست.

 

 

دستگیری دختر پسرنما / کشف 38 گرم شیشه از متهم

خبرگزاری مهر نوشت: دختر جوانی که با تغییر قیافه خود را شبیه پسران در آورده و اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می کرد با تلاش ماموران پلیس دستگیر شد.
چندی پیش ماموران کلانتری 25 اصفهان حین گشت زنی در یک پمپ بنزین به پسر جوانی مشکوک شدند. ماموران پس از دستگیری و انتقال متهم به کلانتری توانستند از پسر جوان 38 گرم شیشه و 9 گرم هروئین کشف کنند. در بررسی های بیشتر ماموران متوجه شدند پسر جوان، دختر بوده و با تغییر قیافه اقدام به فروش مواد مخدر در سطح شهر می کند.
با روشن شدن موضوع الهام 24 ساله که راز خود را برملاء شده می دانست لب به اعتراف گشود و مدعی شد: در یک خانواده فقیر در یکی از شهرهای جنوبی کشور به دنیا امدم. برادر کوچکم سرپرستی من و مادرم را برعهده داشت اما پس از چند سال به علت بیماری جان خود را از دست داد.
وقتی دیگر سرپناهی نداشتیم و نتوانستم کار مناسبی پیدا کنم تصمیم گرفتم برای کار به اصفهان بیایم. ابتدا مادرم مخالفت می کرد اما با اصرار زیاد توانستم او را راضی کنم. چند روز پس از سفر به این شهر در خانه یکی از اقوام دور ساکن شدم. ابتدا به دنبال کار رفتم اما به خاطر نداشتن سواد درست و حسابی کسی مرا استخدام نمی کرد یا از من تقاضای ارتباط نامشروع می کرد.
متهم 24 ساله ادامه داد:تصمیم گرفتم خود را به شکل پسرها در بیاورم تا زودتر صاحب کار شوم اما چه سود که در دام اعتیاد گرفتار شدم. برای اینکه بتوانم خرج خود را در بیاورم مجبور به خرید و فروش مواد مخدر شدم. روزها با پرسه در خیابانها و محلات اقدام به فروش مواد مخدر می کردم تا اینکه در پمپ بنزین دستگیر شدم.
سرهنگ بختیاری فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با تائید این خبر گفت: زنان و دخترانی که اینگونه در دام اعتیاد گرفتار می شوند ممکن است برای تامین مواد دست به خودفروشی، روسپیگری و سرقت بزنند.
56282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =