اگر همواره ماه یک نقطه سفید در عکس هایتان می افتد، این مطلب را بخوانید

ماه همیشه یک موضوع محبوب برای عکاسان بوده است؛ اما چه بخواهید از آن در نمای ساده عکس بگیرید یا در طول ماه گرفتگی، عکاسی از آن می تواند بسیار دشوار باشد. ماه معمولاً مانند یک دایره سفید صاف به نظر می رسد و آنقدر دور است که کانون تصویر شما قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حتی با یک دوربین DSLR یا بدون آینه، ممکن است هنوز برای گرفتن هر چیزی نزدیک به آن عکس های باشکوه نزدیک از ماه که اغلب در گالری های هنری، مجلات و در نمونه کارهای عکاسان حرفه ای دیگر می بینید، مشکل داشته باشید. ابتدا باید تجهیزات لازم را داشته باشید و درک بهتری از زوم و عکاسی در شب به دست آورید تا به عکسی با نوردهی خوب برسید.

در حالی که بسیاری از عکاسان روش های ترجیحی خود را برای گرفتن عکس از ماه دارند، مانند عکاسی در حالت دستی و استفاده از فوکوس دستی، تنظیمات و تجهیزات زیر به شما یک امکان برای شروع می دهد.

اگر همواره ماه یک نقطه سفید در عکس هایتان می افتد، این مطلب را بخوانید

در وهله اول برای عکاسی از ماه باید تجهیزات مناسبی داشت؛ تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی از ماه دقیقا شبیه به تجهیزات مورد استفاده برای عکاسی از طبیعت می باشد؛ یک دوربین DSLR و حتی کامپکتی که قابلیت زوم داشته باشد، سه پایه محکم، لنز واید یا هر یک از لنز های تله فتو (برای مثال یک لنز ۳۰۰-۷۰ میلیمتری) و یک ریموت شاتر برای از بین بردن هرگونه لرزش های احتمالی در دوربین، از جمله ابزار های مورد نیاز برای عکاسی از ماه می باشند.

لنز مناسب برای عکاسی از ماه یکی دیگر از ابزار ضروری است و از این لنز باید در موقعیت و زمان مشخصی استفاده کرد و از همه مهمتر تنظیم دستی دوربین است؛ عکاسان برای عکاسی از ماه باید دوربین خود را به صورت دستی تنظیم کنند چراکه حالت خودکار عکاسی از ماه قادر به نورسنجی یک شی کوچک در آسمان نخواهد بود.

گفتنی است که بهترین زمان برای عکاسی از ماه در هوای گرگ و میش است که ماه نزدیک به افق است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1674813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =