۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۰۸

روزنامه کیهان نوشت:

چند روز پس از افشاگری روزنامه فایننشال تایمز، روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور تأیید کرد: تعداد زیادی از مقامات سابق آمریکایی که در سخنرانی هایی خواستار حذف نام این سازمان از فهرست گروه های تروریستی شده اند، هر کدام ده ها هزار دلار از سازمان پول گرفته اند. این افراد بسیار به ندرت در مورد گذشته خشن و ضدآمریکایی این گروه سخن می گویند و تصویری که از آنها ارائه می دهند نه تصویر تروریستی بلکه تصویر جنگجویان آزادی که «دارای ارزشهایی مانند ارزشهای ما» می باشند مقامات رسمی مطلع می گویند میلیونها دلار پول برای این کار پرداخت شده است.

سازمان می گوید که در سال 2001 خشونت را نفی کرد و این بعد از پذیرفتن 350حمله در سالهای 2000 و 2001 می بود ولی اف بی آی در گزارش 2004 خود می گوید «در حال حاضر این گروه به گونه ای فعال مشغول ریختن طرح و اجرای عملیات تروریستی می باشد.» این اطلاعات از طریق ردیابی مکالمات این گروه در مراکز فرماندهی عراق و فرانسه و لس آنجلس بدست آمده است و سازمانهای اطلاعاتی فرانسه و آلمان نیز بر اطلاعات اف بی آی صحه گذاشته اند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا درباره چگونگی سخنرانی های برخی مقامات سابق به نفع منافقین می گوید: آژانس سخنرانی سازمان به فرد مورد نظر تلفن می کند و می گوید شما برای 20 دقیقه سخنرانی، 20هزار دلار می گیرید. آنها یک تیم می فرستند تا به شما بگویند در سخنرانی چه بگویید. برخی افراد حتی تا صدهزار دلار هم دریافت کرده اند. در نیمه ماه ژوئن به همین شیوه پول خرج کردن، عده ای را در پاریس جمع کردند که بادکنک و کاغذرنگی در دست داشتند لی هامیلتون، مسئول مشترک کمیسیون یازده سپتامبر، در مصاحبه با ساینس مونیتور تایید کرد پول خوبی از سازمان مجاهدین گرفته است. او می گوید: می دانید که قول و قرارهای دموکراتیک سازمان فقط در روی کاغذ وجود دارد و من قاضی نیستم. فرماندار سابق پنسیلوانیا، اد رندل که از طریق ماهواره ده دقیقه پیام به گردهم آیی مجاهدین فرستاده بود، پذیرفت که برای آن بیست هزار دلار دریافت کند.

کریستین ساینس مانیتور این را هم نوشت که لیست کسانی که پول از سازمان برای سخنرانی گرفته اند طولانی است؛ کسانی مانند ژنرال پیتر پترائوس، رئیس سابق ستاد مشترک آمریکا، وسلی کلارک، فرمانده سابق ناتو و جیمز جونز، مشاور سابق امنیتی اوباما. سخنرانانی مانند رئیس سابق سیا، جیمز ووسلی، پورتر گاس، مایکل هیدن و چند نفر دیگر تایید کردند که از سازمان برای سخنرانی پول گرفته اند.

روزنامه آمریکایی در عین حال تصریح می کند: مجاهدین [منافقین] بعد از رفتن به عراق به سرعت جزء ماشین جنگی صدام درآمدند و در حملات گسترده به ایران شرکت داشتند و نیز بعد از حمله بوش پدر به عراق و قیام مقاومت شیعیان و کردها بر ضد ارتش عراق، صدام از این نیرو در سرکوبی شیعیان و کردها کمک گرفت. علت اصلی دشمنی پایدار مردم عراق با این سازمان به علت همین شرکت در این کشتار و سرکوبی می باشد. در سال 2003 نیروهای آمریکایی کمپ اشرف را تصرف کردند ولی آن را از بین نبردند. علت این بود که بازهای دولت بوش بر این نظر بودند که از آنها میتوانند برای حمله به ایران استفاده کنند.

این روزنامه همچنین فاش کرد 23 تن از اعضای سازمان تروریستی منافقین به بهانه جمع آوری کمک مالی برای زلزله زدگان بم اقدام به اخاذی در آمریکا کرده بودند که حساب 17 نفر از آنها بسته شد.

/29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    2 0
    مرگ بر سرکرده این گروهک مسعود رجوی
  • مهدی IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    این خبر قدیمیه . ولی من نمیدونم این مزاحمین خلق این همه پول رو از کجا اوردن