۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
رشته های کم متقاضی حذف می‌شوند؟

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: رشته های کم متقاضی را حذف نمی کنیم؛ بلکه آن ها کنار گذاشته می شوند تا هر زمانی که متقاضی داشتند دانشگاه مجدد از طریق سوابق تحصیلی در آن رشته ها دانشجو پذیرش کند.

به گزارش خبرآنلاین، قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در شورای گسترش آموزش عالی برنامه ریزی داریم تا رشته هایی که جنبه فردی و اجتماعی دارند و کم متقاضی هستند را حذف نکنیم؛ بلکه آن ها را کنار بگذاریم تا هر زمانی که متقاضی داشتند مجدد دانشگاه ها در آن رشته ها دانشجو جذب کنند.

عموعابدینی با بیان این که پذیرش در این رشته ها با سوابق تحصیلی تعیین می شود، تاکید کرد: این رشته ها به هیچ وجه کنکور ندارند.

وی تاکید کرد: باید نیاز صنعت ، جامعه و دستگاه های اجرایی را شناسایی کنیم و سرفصل، محتوا و نوع دروس دانشگاهی را تغییر دهیم تا رشته ها متناسب با نیاز صنعت و جامعه باشند؛ چرا که اقبال به رشته ها جنبه فردی ندارد، بلکه متقاضی آن یک کشور است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: وزیر علوم دستور داد تا بورس صنعتی شکل بگیرد و امسال برای اولین بار در کنکور سراسری در استان یزد انجام شد. طبق گزارش های اعلام شده استقبال بسیار خوبی در رتبه های زیر هزار برای آن رشته بوده است؛ چرا که این بورس به صورتی است که شغل را برای صنعت و جامعه تضمین می کند.

وی گفت: در گذشته رتبه های ۴ تا ۵ هزار رشته بورس صنعتی را انتخاب می کردند؛ اما هم اکنون رتبه های کمتر از ۵۰۰ آن را انتخاب و در مصاحبه هم شرکت کرده اند.

بیشتر بخوانید:

جمعیت دانشجویی کشور آب رفت!/ علوم انسانی همچنان پردانشجوترین؛ فنی و مهندسی مغضوب دانشجویان

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1675556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =