دلایل افزایش سرسام‌آور هزینه سرویس مدارس چیست؟

تسنیم نوشت: هزینه سرویس مدارس در مقایسه با سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است همچنین ۵۰ درصد هزینه برگشت نیز محاسبه و به رانندگان پرداخت می‌شود.

در کنار تمام مشکلات پیش روی خانواده‌ها از یافتن مدرسه خوب، عدم ثبت‌نام در مدارس دولتی عادی به بهانه محدوده‌بندی، شهریه مدارس دولتی و شهریه‌های گزاف مدارس غیردولتی این بار نرخ بالای سرویس مدارس، دردسر جدید خانواده‌ها شده است.

نرخ سرویس مدارس حتی برای مسافت‌های کوتاه 5 یا 10 دقیقه‌ای رقمی معادل 7 تا 9 میلیون تومان است.

این رقم برای مسافت‌های طولانی‌تر تا 18 میلیون تومان از سوی خانواده‌ها گزارش شده است.

در همین ارتباط محمدرضا ولی‌زاده؛ رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت نرخ سرویس مدارس گفت: سال 98 آخرین سال ارائه آموزش حضوری بود و اینگونه نیست که در سال 1401 به نرخ اعلامی شورای شهر در سال 98، 25 درصد اضافه شود بلکه باید سه سال رشد در بخش نرخ نامه مورد توجه باشد.

ولی‌زاده ادامه داد: نماینده اولیا در کارگروه ماده 18 باید در پیشنهاد نرخ به شورای شهر نقش‌آفرینی و مطالبات والدین را مطرح کند.

همچنین احمد محبی؛ دبیر کارگروه ماده 18 در این رابطه گفت: با تصمیم کارگروه ماده 18 امسال شاهد افزایش 35 درصدی نرخ سرویس مدارس نسبت به سال گذشته هستیم که این موضوع هفته گذشته به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

وی افزود: افزایش نرخ سرویس مدارس براساس هزینه خودرو و حقوق و دستمزد راننده محاسبه می‌شود و شاید براین اساس میزان افزایش باید بیش از 35 درصد هم باشد.

دبیر کارگروه ماده 18 در یک برنامه رادیویی در واکنش به افزایش بیش از 100 درصدی هزینه سرویس مدارس متذکر شد: در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش 35 درصدی هستیم. سال‌های گذشته رانندگان و شرکت‌ها اعتراض داشتند که فقط هزینه رفت دریافت و هزینه برگشت دریافت نمی‌شود به عنوان مثال اگر از منزل تا مدرسه 3 کیلومتر مسیر باشد فقط هزینه آن محاسبه و دریافت می‌شود به همین دلیل در کارگروه ماده 18 تصمیم بر آن شد تا 50 درصد قیمت برگشت به رانندگان پرداخت شود.

پیش از این محمدرضا ولی‌زاده؛ رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سامانه سپند گفته بود: این سامانه توسط وزارت کشور ایجاد و این امکان را به خانواده‌ها می‌دهد تا در پایان هر روز نمره ارزیابی به راننده بدهند و میزان رضایت خود را از عملکرد اعلام کنند.

بیشتر بخوانید:

کرایه سرویس مدارس دردسر جدید خانواده ها/ وقتی تحصیل مجانی به افسانه دوری تبدیل شده است

۴٧۴٧

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1675679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =