دو تن از اعضای شورای عالی سینمای ایران با اشاره نبود مشکل بر سر راه این شورا از ادامه برگزاری جلسات خبر دادند.

سمیه علیپور: شورای عالی سینمای ایران دی ماه سال 1389 با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور، اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور، محمد حسینی وزیر ارشاد،‌ جواد شمقدری معاون سینمایی وزیر ارشاد، احمد نجفی بازیگر، مسعود ده‌نمکی کارگردان، جمال شورجه کارگردان و تهیه‌کننده، شهریار بحرانی کارگردان، محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده و داود میرباقری کارگردان و برخی از چهره‌های مدیریتی حوزه فرهنگ تشکیل جلسه داد.

جلسات این شورا در ماه‌های گذشته با حضور و بدون حضور رئیس آن چند باری برگزار شد تا اینکه از نزدیک به یک ماه قبل دیگر جلسات برگزار نشد. فاصله‌ای که در برگزاری جلسات به وجود آمده ذهنیتی در مورد به تعلیق رفتن شورای عالی سینما به وجود آورده که در این مورد محسن علی‌اکبری و مسعود ده‌نمکی دو عضو این شورا نظراتی متفاوت از این ذهنیت دارند.

علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره جلسات شورای عالی سینما گفت: «تا جایی که من از وضعیت شورای عالی سینما خبر دارم، هیچ موضوعی درباره منحل شدن شورا و یا تشکیل نشدن جلسات مطرح نشده است.»

او ادامه داد: «در ماه مبارک رمضان جلسه‌ای با حضور آقای رئیس‌جمهور خواهیم داشت که در قالب یک مراسم افطاری برگزار خواهد شد.»

د‌ه‌نمکی نیز در این زمینه به خبرآنلاین گفت: «همواره در جریان جلسات شورای عالی سینما من وارد جزئیات نمی‌شوم و فقط کار خودم را به عنوان یکی از اعضا انجام می‌دهم. روال در مورد جلسات شورای عالی سینما چنین است که از سوی ارشاد نامه‌ای ارسال می‌شود و ما هم در جلسات حضور پیدا می‌کنیم.»

او در مورد آخرین جلسه شورای عالی سینما گفت: «در آخرین جلسه شورا که حدود یک ماه قبل و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، مسائل مهمی در مورد سینمای ایران به میان آمد و حرف‌های مهم مطرح شد. اگر همین حرف‌ها و مسائل عملی شود یک‌سال سینمای ایران را تامین خواهد کرد. اگر هم مصوبات جلسات اجرایی نشود که برگزاری مجدد ده‌ها جلسه هم دیگر موضوعیت نخواهد داشت.»

ده‌نمکی از سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد به عنوان نایب شورا و جواد شمقدری معاون امور سینمایی به عنوان دبیر جلسه نام برد که مسئولیت پیگیری مصوبات مشخصا برعهده آنان است.

او گفت: «شورا کار خودش را کرده مصوبات کاربردی برای سینما ارائه داده است. حالا در حلقه اجراست که باید وزارت ارشاد وارد عمل شود و اقدامات مهمی صورت دهد.»

او همچنین در مورد وجود اختلاف نظر بین اعضای شورا گفت:‌ «همواره در شورای عالی سینما مسائل کلان مطرح می شود که اختلافی بر سر این موضوعات وجود ندارد. اصرار من بر این است که این شورا وارد جزئیات نشود و بحث آن سیاست‌گذاری و ارائه راهکار کلان باشد. در عین حال معتقدم نگاه در این شورا نباید فقط معطوف به جنبه اقتصادی سینما باشد و بخش تئوریک و نرم‌افزاری حتما باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =