بازنشر توئیت جنجالی ایلان ماسک توسط آذری‌جهرمی

محمد جواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات که بارها سیاست‌های سلبی و فیلترینگ را یک اشتباه بزرگ دانسته به توئیت جنجالی ایلان ماسک واکنش نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، محمد جواد آذری جهرمی که از منتقدان طرح های صیانت است و در دوره وزارتش برای ایستادگی برابر فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی پرونده‌های قضایی مختلفی را تجربه کرد و پیشتر در اوج طرح های صیانت گفته بود اگر این طرح ادامه پیدا کند، با چالش استفاده از اینترنت ماهواره ای مواجه خواهیم شد. اینترنتی که دیگر هیج دسترسی حاکمیتی بر آن قابل انجام نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

طعنه آذری جهرمی به «صیانت پیشه»‌ها با استناد به فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین

حالا در واکنش به توییت جنجالی ایلان ماسک درباره احتمال ارائه اینترنت ماهواره‌ای‌ در ایران، آذری‌جهرمی در کانال تلگرامی‌اش نوشته است: «ایلان ماسک می‌گوید برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به ایرانیان [از دولت آمریکا] در خواست مجوز خواهد کرد. او اظهار کرده است که دلیل این درخواست مجوز، معاف شدن از تحریم‌هاست. او در توییتی نوشته است پوشش استارلینک هم اکنون برای همه کشورها فراهم است.»

او پیش از این نیز درباره احتمال فراگیر شدن اینترنت ماهواره‌ای با پیشرفت فناوری همین کانال نوشته بود: «بنا بر اخبار منشر شده، بزودی گوشیهای نسل جدید آیفون و اندروید، به طور مستقیم و بدون هیچ تجهیزات اضافی، قادر به اتصال به اینترنت ماهواره‌ای (مانند StarLink) خواهند بود. به نظر می‌رسد زنجیره‌های این اتفاق تا سال ۲۰۲۵ نهایی و کامل خواهند شد، هر چند تا آن زمان هم این خدمات در برخی مکانها به صورت آزمایشی بهره‌برداری خواهند شد.

البته اینکه این خدمات را به صورت رومینگ با اپراتورهای محلی ارائه کنند و یا سیم‌کارتی مستقل صادر کنند و یا شکل دیگری از ارائه‌ی خدمت را پیش بگیرند، هنوز آنچنان روشن نیست. تلفیق این تکنولوژی جدید با سیاست اعلامی دولت‌های سابق ایالات متحده آمریکا برای ایجاد اینترنت چمدانی، می‌تواند باعث ارائه‌ی نوعی جدید و متفاوتی از خدمات در برخی کشورها شود.

موانع زیاد بر سر راه توسعه 5G، بالا بودن قیمت اینترنت همراه و همچنین فیلترینگ گسترده از عواملی است که می‌تواند ضریب نفوذ این خدمات ماهواره‌ای در کشورهای هدف ایالات متحده را تقویت کند.»

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1676043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • FR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    مجوز رو که میدن بهش، فقط اقای آذری ، همه میدونن که هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیره....قطعا اینارنت بدون فیلتر یکی از بهترین راه های وارد کردن فساد به زندگی افراد یک جامعه دیندار هست
    • hamid US ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      شما مشکلت خانواده های دیندار نیست ، مشکل امثال شما لو رفتن فساد و دزدی هاست، شما از این که مردم اسایش و در ارتباط باشن مشکل دارید
    • هموطن IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      یعنی الان با اینترنت داخلی فساد وارد نشده!؟!؟! انقد کوته فکر نباشید. هر کس اهل این بداخلاقی ها باشد راه و روشش را پیدا میکند و ان کسی که دنبال استفاده ی درست هست با هیچ ترفندی، از راه راست خود منحرف نمیشود
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      قطعا طرح صیانت هم برای چپاول همان جامعه دیندار است که حتی ندانیم که آقایان و فرزندانشان در کدام کشور مشغول به توسعه دانش بنیان هستند
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      هر تازه ای اومد به شدت مخالفت کردید. اما جامعه مسیر خودش رو میره و مثل شما فریز شده باقی نمی مونه.
    • نامدار IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      شما اول برو مدرسه که اینترنتو درست بنویسی بعد اظهار نظر کن
  • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    خود ایلان ماسک به 3 چیز اشاره کرده مجوز، هزینه دستگاه گیرنده و هزینه سرویس. بعید می دونم وسع ما برسه برای چنین اینترنتی. به هر حال رایگان نیست و اونجوری که فک می کردید مستقیم نیست.
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      به نظر میاد مطلب را کامل نخوندی. ایشون فرمودن از سال 2025 مستقیم و بدون تجهیزات میتوان از این نت استفاده کرد
  • محمد IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    نظری راجب جهت گیریشون ندارم،اما فکر میکنم اگه قدرشون رو بدونن میتونه خیلی کارهای مفید انجام بده.خیلی باهوشتر از بقیه است
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    تکنولوژی روزبروز درحال پیشرفته وهیچ کسی نمیتونه جلوشو بگیره . هنوز یادمون نرفته ، کمیته جلوی ماشین مردمو بخاطر داشتن نوار کاست تو ماشین میگرفت و ویدئو که جرمی بدتر بود و بعدها هرروز رو پشت بومها با انداختن دیشهای ماهواره سعی میکردن جلوی تکنولوژی رو بگیرن . الانم که اینترنتو قطع میکنن ولی این نیز بگذرد .
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    وزیر محترم اشتباه کرده و نشون میده نه سوادی داره باید بداند نزد خیلی ها اعتبار ندارد