جزئیات گزارش صحن علنی فردای مجلس درباره علت فوت مهسا امینی

مستندات ارائه شده، گویای آن است که خانم مهسا امینی فاقد هرگونه آثار ضرب، جرح، کبودی و شکستگی بوده و آنچه اتفاق افتاده به دلیل بیماری زمینه‌ای است که ایشان (مهسا امینی) داشتند. یعنی بر اثر شوک و استرسی که به این خانم وارد شده، بیماری به یکباره عود کرده و این حادثه اتفاق افتاده است.

گروه سیاسی: درگذشت مهسا امینی (ژینا) دختر اهل شهر سقز، استان کردستان هنگامی که در بازداشت نیروهای گشت ارشاد یا همان پلیس امنیت اخلاقی بود، قلب مردم ایران را به درد آورد و واکنش های زیادی در این چند روز در سراسر کشور ایجاد کرد، به گونه ای که در بسیاری از شهرها و دانشگاه های ایران تظاهرات اعتراضی در اعتراض به عملکرد گشت ارشاد و برخود نامناسب ضابطان قانون حجاب با زنان، برگزار شد.

در این میان ، 29 شهریور ماه جاری رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ماموریت داد تا همه ابعاد حادثه رخ داده برای «مهسا امینی» را با قید فوریت و دقت بررسی کرده و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.


احمد علیرضا بیگی در گفت و گو با خبرآنلاین ضمن اعلام آماده شدن این گزارش گفت: در جلسه امروز، کمیته حقیقت‌یاب گزارش خود را آماده کرد و قرار است چهارشنبه در صحن علنی مجلس قرائت شود. البته در این جلسه نمایندگان پزشکی قانونی، اورژانس، و آقای رشیدی کوچی به عنوان مسئول کمیته حقیقت یاب، گزارش خود را ارائه کردند.همچنین نیروی انتظامی نیز مدارک و مستندات خودش را در این رابطه ارائه کرد.

او در پاسخ به این سوال که جمع بندی شما از دو جلسه برگزارشده چیست و تاکنون چه نتایجی و مستندانی مطرح شده ، گفت: در این دو جلسه ، مستندات ارائه شده، گویای آن است که خانم مهسا امینی فاقد هرگونه آثار ضرب، جرح، کبودی و شکستگی بوده و آنچه اتفاق افتاده به دلیل بیماری زمینه‌ای است که ایشان (مهسا امینی) داشتند. یعنی بر اثر شوک و استرسی که به این خانم وارد شده، بیماری به یکباره عود کرده و این حادثه اتفاق افتاده است.

علیرضا بیگی در رابطه با گزارش پزشکی قانونی گفت: طبق گزارش پزشکی قانونی ، هیچ آثار ضرب و جرح و کبودی در بدن خانم امینی مشاهده نشده است. همچنین تمامی فیلم‌ها از زوایای مختلف مورد بازبینی قرار گرفت . نمایندگان استان های کردنشین به طور خاص و با دقت و وسواس موضوع را دنبال می کردند تا مبادا عارضه ای سبب فوت این مرحوم شده باشد،

وی افزود : آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، فقط موضوع فوت خانم امینی نیست، مساله مهم فراهم آوردن فضایی است که سبب شوک و استرس می شود؛ شیوه و روشی که سال های سال، زیانبار بودن خود را به اثبات رسانده و در داخل کشور ،بی اعتمادی ایجاد کرده و در عرصه بین المللی، تاثیر زیادی در فضاسازی ها علیه جمهوری اسلامی داشته است و اکنون نیز تا جایی که حتی سفر رییسی به نیویورک را تحت الشعاع قرار داده است. از این رو ، دلیل منطقی و محکمی برای ادامه این روش وجود ندارد.

جزئیات گزارش صحن علنی فردای مجلس درباره علت فوت مهسا امینی

بیشتر بخوانید:

علیرضا بیگی ادامه داد: حتما باید ارزیابی دقیق علمی درباره این موضوع انجام شود. دستگاه های تبلیغاتی و فرهنگی عریض و طویل هم با بودجه و اعتبارات هزاران میلیاردی نتوانسته اند تاثیری در حوزه بدحجابی داشته باشند. آن وقت ،انتظار داریم کلاس توجیهی نیم ساعته پلیس بتواند تاثیرگذار باشد؟ یافته های ما گویای آن است ، افرادی که به این کلاس ها برده می شوند، به هیچ وجه ، متنبه نشده اند. بنابراین باید ضمن بازبینی در موضوع، درپی راهکاری غیرپلیسی و موثری باشیم و سپس خروجی آن را ارزیابی کنیم و درباره ادامه یا توقف روش جایگزین ، تصمیم گیری کنیم.


۲۱۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1676210

برچسب‌ها