وجود موسسه رازی در البرز مایه فخر و مباهات است/  موسسه رازی پاتوق علم و پژوهش شود

نماینده عالی دولت در استان البرز در بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به قدمت صد ساله این موسسه گفت: حضور موسسه رازی با این قدمت و قدرت مایه فخر و مباهات البرز است.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ عصر سه‌شنبه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی میزبان «مجتبی عبداللهی» استاندار البرز و هیئت همراه بود.

مجتبی عبداللهی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این موسسه طی نشستی با مدیران و معاونان این مجموعه، در جریان آخرین اقدامات و دستاوردهای این موسسه و چشم‌انداز پیش روی آن قرار گرفت.

استاندار البرز با اشاره به قدمت قریب به یک قرن موسسه رازی گفت: فکر نمی‌کنم هیچ موسسه تحقیقاتی در کشور و حتی در خاورمیانه وجود داشته باشد که چنین متمرکز و منسجم روی موضوعات مهمی که این قدر در زندگی بشریت تاثیرات مهم داشته، تحقیق و پژوهش کرده و دستاورد علمی ارزشمند داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از تحقیقات پژوهشگران این مجموعه، وجود موسسه رازی در البرز را مایه فخر و مباهات دانست و گفت: این میزان محبوبیت و قدرت در دنیا امکان‌پذیر نبود و نیست مگر با دلسوزی و تلاش محققانی که در طول سالیان به ویژه در این مقطع زمانی حساس در این موسسه فعالیت کرده‌اند.

عبداللهی با بیان اینکه بسیاری از جوانان و محققان کشور آرزو دارند در چنین موسسه‌ای آموزش ببینند و فعالیت کنند، پیشنهاد داد با برگزاری گعده‌های علمی و دوره‌های آموزشی شرایط برای حضور موثرتر پژوهشگران به‌ویژه جوانان در این موسسه فراهم شود تا موسسه رازی پاتوق علم و پژوهش شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تمرکز مجموعه‌های علمی و فناوری در البرز گفت: هم اکنون به واسطه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، موسسات و مراکز تحقیقاتی - پژوهشی در این استان، البرز به پایلوت و پایتخت علم و فناوری بدل شده و زیبنده‌تر است که موسسه رازی به عنوان سرآمد این موسسات زمینه را برای رقابت و همکاری موثرتر با آنان فراهم کند.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به برخی مشکلات زیست محیطی مبتلابه جامعه از محققان موسسه رازی خواست با رویکردی جدید پا در عرصه حل چنین مشکلاتی گذاشته و همانطور که جامعه را عمری از شر بیماری‌هایی نظیر طاعون و وبا نجات دادند، امروز نیز در این عرصه به تحقیق و پژوهش پرداخته و دستاوردهای موثری از خود به یادگار بگذارند.

وجود موسسه رازی در البرز مایه فخر و مباهات است/  موسسه رازی پاتوق علم و پژوهش شود

نماینده عالی دولت در استان البرز در پایان این بازدید پس از شنیدن دغدغه‌ها، چالش‌ها و مشکلات مدیران عالی‌رتبه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ضمن آرزوی موفقیت روزافزون برای محققان و دست اندرکاران این مجموعه، قول مساعد داد در اولین فرصت نشست مشترکی با مجموعه‌های ذیربط از جمله شهرداری کرج در جهت رفع این مشکلات برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1676309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =