عکسl اختلاف قیمتی ۳۰۰ میلیون تومانی آخرین مدل ماکسیما با مدل محبوب ایرانیان

دیجیاتو نوشت: نیسان ماکسیما بالاخره به آخر خط رسید. نیسان با معرفی مدل ۲۰۲۳ این سدان پرچمدار محبوب، توقف تولید آن را اعلام کرد. آخرین نسخه از ماکسیما تغییرات چندانی نسبت به نسل قبلی ندارد، و نیسان ...

نیسان ماکسیما بالاخره به آخر خط رسید. نیسان با معرفی مدل ۲۰۲۳ این سدان پرچمدار محبوب، توقف تولید آن را اعلام کرد. آخرین نسخه از ماکسیما تغییرات چندانی نسبت به نسل قبلی ندارد، و نیسان فقط لوگوی قدیمی آن را با طرح مینیمالیستی جدید عوض کرده است. البته شاهد تغییراتی در نسخه بالارده پلاتینیوم هستیم که دارای صندلی‌های چرمی نیمه ‌آنیلین است.

همچنین قیمت تمام نسخه‌ها افزایش یافته است. قیمت نسخه پایین‌رده SV از ۳۹۲۳۵ دلار و قیمت نسخه میان‌رده SR از ۴۴۳۹۵ دلار شروع می‌شود. بنابراین هردو نسبت به مدل ۲۰۲۲ افزایش قیمت ۳۰۰ دلاری داشته‌اند. در عین حال نسخه بالارده پلاتینیوم افزایش قیمت ۱۰۰۰ دلاری داشته و قیمتش از ۴۵۳۴۵ دلار آغاز می‌شود. تمام این مبالغ شامل هزینه تحویل اجباری ۱۰۹۵ دلاری هستند.

عکسl آخرین مدل نیسان ماکسیما وارد بازار شد؛ پایانی برای عرضه یک سدان محبوب و موفق

تولید نیسان ماکسیما از سال ۱۹۸۱ به عنوان مدلی از داتسون آغاز شد که قدرت موتور شش سیلندر خطی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. نسل دوم آن در سال ۱۹۸۵ با موتور V۶ و سیستم دیفرانسیل جلو و لوگوی نیسان عرضه شد. ماکسیما از آن زمان تاکنون با همین فرمول تولید شد. مدل کنونی آن دارای موتور ۳.۵ لیتری V۶ با توان ۳۰۰ اسب بخار است که قدرت آن از طریق یک جعبه‌دنده متغیر پیوسته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

سخنگوی نیسان درباره توقف تولید نیسان ماکسیما گفته است:

ماکسیما یکی از محبوب‌ترین مدل‌های نیسان در آمریکای شمالی است. ما در تاریخ ۳ اوت به کارکنان و نمایندگی‌های خود اعلام کردیم که ماکسیما ۲۰۲۳ آخرین نسخه از این مدل خواهد بود. به عنوان بخشی از برنامه جاه‌طلبانه نیسان تا سال ۲۰۳۰، ما تولید مدل‌های برقی و استفاده از فناوری‌های پیشرفته را در اولویت قرار خواهیم داد، و تا سال ۲۰۳۰، ۴۰% از فروش خودروهای نیسان شامل مدل‌های تمام برقی خواهد شد. علاوه بر این، اوایل امسال نیسان دو مدل تمام برقی کاملاً جدید را در کارخانه مونتاژ کنتون میسیسیپی معرفی کرد.

عکسl آخرین مدل نیسان ماکسیما وارد بازار شد؛ پایانی برای عرضه یک سدان محبوب و موفق

نیسان ماکسیما یکی دیگر از سدان‌های بی‌شماری است که تولید آن‌ها در نتیجه محبوبیت شاسی بلندها و کراس‌اوورها متوقف خواهد شد. تولید کرایسلر ۳۰۰ و دوج چارجر در سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید. شایعاتی نیز درباره توقف تولید شورلت مالیبو و هیوندای سوناتا شنیده می‌شود. فورد فروش مدل‌های سدان در آمریکا را از سال‌ها پیش متوقف کرده است، اما فروش تویوتا کمری و هوندا آکورد به خوبی ادامه دارد و هنوز افت نکرده است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1676339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =