برخورد جدی شهرداری شهرکرد با عوامل سدمعبر در سطح شهر

مدیر واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری شهرکرد گفت: درحال حاضر دو اکیپ از شهرداری به صورت مداوم درحال بررسی سطح شهر هستند و در صورت مشاهده مغازه‌ای که ایجاد سدمعبر کرده است برخوردهای قانونی لازم را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، هادی مهربانی با اشاره به معضل سدمعبر در برخی نقاط شهری و نحوه برخورد شهرداری با این مشکل، اظهار داشت: جهت رفع مشکل سدمعبر در شهر برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که یکی از این موارد ایجاد بازار روز برای فروشندگان سیار است.

وی با اشاره به تاثیر ایجاد بازار روز در کاهش معضل سدمعبر توسط فروشندگان سیار افزود: در برخی مناطق مشکلاتی در زمینه تامین زمین مورد نیاز وجود دارد و شهرداری درحال تلاش برای اجاره زمین و رفع این مشکل است اما براساس قانون باید راه و شهرسازی زمین در اختیار شهرداری قرار دهد تا در آن‌ها بازارچه‌های دائمی ایجاد شود، به این ترتیب مردم و فروشندگان نیز دچار مشکل و سردرگمی نخواهد شد.

مهربانی ادامه داد: امیدواریم با تامین زمین اجاره‌ای توسط شهرداری شهرکرد و ایجاد یک بازار روز به صورت موقت مشکل سدمعبر توسط افرادی که با ماشین و در کنار خیابان‌های شهر اقدام به فروش اجناسی همچون میوه می‌کنند، رفع شود و در آینده نیز با تامین زمین یک بازارچه دائمی برای این افراد ایجاد شود.

مدیر واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری شهرکرد درخصوص ورود مغازه‌داران به حریم پیاده‌روها و ایجاد سدمعبر، عنوان کرد: مغازه‌داران باید اجناس خود را درون مغازه قرار دهند و از ایجاد سدمعبر در پیاده‌روها پروهیز کنند،

مهربانی با بیان اینکه برخوردهای قانونی نیز با مغازه‌دارانی که اقدام به مسدود کردن پیاده‌روها می‌کنند صورت می‌گیرد، ادامه داد: تاکنون نیز مواردی بوده که حتی برای پلمپ این گونه مراکز اقدام شده اما متاسفانه همچنان در سطح شهر شاهد این موضوع هستیم، درحال حاضر نیز دو اکیپ از شهرداری به صورت مداوم درحال بررسی سطح شهر هستند و در صورت مشاهده مغازه‌ای که ایجاد سدمعبر کرده است برخوردهای قانونی لازم را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: افرادی که در سطح شهرکرد اقدام به دست‌فروشی می‌کنند باعث سدمعبر و ایجاد مشکلاتی برای شهروندان می‌شوند به همین دلیل با این افراد برخوردهای قانونی لازم انجام می‌شود، البته تلاش شده با ایجاد بازار روز در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و... این افراد ساماندهی شوند تا علاوه‌بر اینکه معظل سدمعبر در سطح شهر کاهش پیدا می‌کند دست‌فروشان نیز امکان کسب درآمد داشته باشند اما متاسفانه همچنان در سطح شهر این مشکل مشاهده می‌شود.

مهربانی درخصوص ایجاد سدمعبر با مصالح ساختمانی، تصریح کرد: زمانی که پروانه ساخت برای ساختمانی صادر می‌شود به فرد اجازه داده می‌شود برای انجام کار از یک سوم معابر استفاده کند چراکه به صورت طبیعی برای ساخت ساختمان افراد نیاز دارند مصالح مورد نیاز خود را در معبر قرار دهند البته شخص باید این کار را بدون ایجاد مزاحمت برای سایر شهروندان انجام دهد و درصورتی که بیش از یک سوم معابر توسط این افراد مسدود شود برخوردهای قانونی توسط نیروهای شهرداری انجام خواهد شد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1677187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =