وکیل دادگستری ایرانی در مسابقات مخترعین ۲۰۲۲ سوئیس مدال طلا گرفت

دکتر وحید صالحی، وکیل دادگستری، دارای درجه دکتری حقوق از دانشگاه بین المللی امارات متحده عربی( دبی)، عضو فدراسیون مخترعین ایران، عضو فدراسیون بین المللی مخترعین جهانی، مخترع سیستم ارائه خدمات حقوقی با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی است.

این اختراع که در سال ۲۰۲۱ تحت عنوان Smart Assistant Legal System در سازمان مالکیت های معنوی جهانی WIPO به ثبت رسیده است، سیستمی است که با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی بر پایه شبکه عصبی زبانی، داده های قانونی وحقوقی را کد گذاری، ادغام و بازیابی می کند. این پلتفرم بصورت یک آپ APP قابلیت نصب بر موبایل، تبلت و کامپیوتر را دارد و بدینوسیله کاربر می تواند با طرح مسئله قانونی وحقوقی خود، پاسخ هوشمند را دریافت نماید. در دومین مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری های ۲۰۲۲ کشور سوئیس که در شهر ژنو از ۱۰ الی ۱۲ Agust ۲۰۲۲ با ثبت نام ۷۴۰ مخترع از ۳۲ کشور جهان از جمله ایران، کانادا، استرالیا، انگلستان، چین، آمریکا، روسیه بصورت مجازی برگزار گردید، هریک از شرکت کنندگان از جمله این وکیل مخترع، موضوع اختراع خود را طی ۳ الی ۵ دقیقه ارائه کرده و در نهایت با بررسی واعلام نظر هیات داوران مسابقه بین المللی، مذکور شایسته مدال طلا تشخیص و گواهینامه بین المللی طلا را از این مرجع بین المللی دریافت کرد.
دکترصالحی در خصوص اهداف و معیارهای این اختراع گفت: با توجه به تنوع و پیچیدگی مسائل ومشکلات حقوقی و قانونی در کشور و نیز عرصه های بین المللی که حتی برای متخصصین امر قضا و قانون از جمله وکلاء، تسریع و دقت در پاسخگویی به موضوعات حقوقی را با چالش مواجه کرده است، هدف اصلی از این اختراع یاری وخدمت رساندن به آحاد مردم و نیز حقوقدانان، وکلا، قضات و سایر دست اندرکاران امر حقوق وقانون در بهره مندی از پاسخ به مسائل قانونی وحقوقی روزمره است. سرعت در پاسخگویی، دقت، بهبود توانایی فنی و تخصصی، تقلیل قابل توجه هزینه خدمات حقوقی و ایجاد امنیت روانی برای کاربر در دریافت پاسخ دقیق، از اهم معیارهای این طرح خلاقانه است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1677280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =