واکنش رسانه شورای عالی امنیت ملی به آماده سازی پوشش اینترنت ماهواره ای (استارلینک) برای ایران

نورنیوز نوشت : ورود آمریکا به این سطح از مداخله در امور داخلی ایران، موضوعی نیست که قابل اغماض باشد و به طور قطع با پاسخ لازم از سوی کشورمان همراه خواهد شد.

طی روزهای اخیر و با توجه به رخدادهای جاری در کشور، اقدامات پیدا و پنهانی از سوی کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا و چند کشور اروپایی در راستای ایجاد و توسعه اغتشاش در کشور انجام شده که عمدتا تحت رصد و اشراف نهادهای ذیربط در کشور است و در جای خود به آن پاسخ مناسب ارائه خواهد شد.

هدایت فعال اغتشاش‌گران از سوی رسانه‌های غربی، تلاش برای فعال‌سازی شبکه ارتباطی برای حوزه سرزمینی ایران به صورتی که خارج از مدیریت حاکمیت باشد، اقدامات خارج از قواعد دیپلماتیک توسط برخی کارکنان سیاسی سفارت‌خانه‌ها، حملات سایبری به سامانه‌های مختلف و برخی از اقدامات دیگری که در وقت مناسب بیان خواهد شد، نشان‌دهنده عزم کشورهای معاند برای ضربه زدن به کیان جمهوری اسلامی ایران است.

اخبار رسیده به «نورنیوز» حاکیست که برخی تحرکات از سوی کشورهای غربی برای استفاده از ابزارهای تجاری به منظور تحت فشار قرار دادن ایران نیز در دستور کار است که البته هنوز در مرحله بررسی است.

در این میان تصمیم آمریکا برای صدور گواهی عمومی D-۲ در زمینه رفع تحریم از پاره‌ای خدمات اینترنتی و فناوری‌محور برای ایران که به درخواست شرکت اسپیس ایکس برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به کاربران ایرانی انجام شد در نوع خود موضوعی است که از ابعاد مختلف جای توجه و بررسی دارد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در واکنش به این اقدام گفت: اگر بخواهند خدمات به ایران بدهند باید ضوابط کشورمان را رعایت کنند. بعید می‌دانم به این زودی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران فعال شود.

صرف نظر از پیچیدگی‌های فنی حاکم بر اجرای پروژه فعال‌سازی اینترنت ماهواره‌ای برای کاربران ایرانی و عواقب حقوقی که این اقدام می‌تواند برای شرکت ارائه‌دهنده این خدمات به‌دنبال داشته باشد، ورود آمریکا به این سطح از مداخله در امور داخلی ایران، موضوعی نیست که قابل اغماض باشد و به طور قطع با پاسخ لازم از سوی کشورمان همراه خواهد شد.

به نظر می‌رسد، غربی‌ها مجددا با دریافت مشاوره‌های جهت‌دار و غیر واقعی در مورد محیط داخلی ایران، دچار اشتباه محاسباتی شده و بر اساس آن در پی ایفای نقش فعال برای بر هم زدن امنیت، ثبات و آرامش کشور هستند.

جای تعجب است که سوابق گذشته که طی آن برخی جریانات معاند با تصویرسازی‌های متوهمانه، کشورهای غربی را نسبت به تحولات داخلی ایران دچار انحراف جدی در تصمیم‌گیری کرده بودند، درس عبرتی برای آنها نشده و هنوز به ظرفیت‌های مردمی کم‌نظیر جمهوری اسلامی که بخشی از آن طی روزهای اخیر بروز و ظهور پیدا کرد واقف نشده‌ و اسیر ذوق‌زدگی‌های بچه‌گانه در مورد وقوع احتمالات غریب در ایران هستند.

این در حالی است که آنها باید به این واقعیت واقف شده باشند که توانمندی ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه در مقابله موثر با هر شرارتی از سوی دشمنان، اثبات شده و آنها نباید فضا را به گونه‌ای به پیش ببرند که یک‌بار دیگر خود را در شرایط بازنده قرار دهند.

بیشتر بخوانید :

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1677373

برچسب‌ها