روایت رئیس کمیسیون امنیت ملی از پاسخ رئیسی به حامل پیام آمریکا برای ایران

فارس نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: روسای جمهور سوئیس و فرانسه در نیویورک حامل پیام‌هایی از آمریکا برای ایران بودند.

وحید جلیل زاده رئیس کمیسون امنیت ملی که در سفر رئیس جمهور به نیویورک، هیات ایرانی را همراهی می‌کرد، امشب در برنامه صف اول شبکه یک با اشاره به دیدارهای رئیس جمهور کشورمان در نیویورک با سران کشورهای مختلف گفت: مکرون، رئیس جمهور فرانسه در دیدار با رئیس جمهور خیلی علاقه مند به مذاکره هسته‌ای بود و حامل پیام‌هایی نیز بود و می‌گفت اگر ایران روش‌هایی را اتخاذ کنید ما می‌توانیم طرف آمریکایی را برای احیای برجام راضی کنیم.

وی تاکید کرد: ️رئیس جمهور در دیدار با مکرون بر این مسئله تاکید کرد که یک بار خسارت دیدن از برجام کافی است و ار ما نخواهید مجددا خسارت ببینیم.

جلال‌زاده تصریح کرد: رئیس جمهور سوئیس هم حامل پیام آمریکا برای ملاقات دو جانبه با ایران بود و رئیسی در پاسخ گفت که آیا ما تا کنون از ملاقات های دوجانبه قبلی سودی بردیم؟، آمریکایی ها مذاکره را برای مذاکره می‌خواهند و این درحالی است که اشخاص حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی مکرر درحال تحریم شدن هستند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: آقای رئیسی همچنین در دیدارهایی که داشت قاطعانه گفت ما از پادمان عقب نشینی نمی کنیم.

وی تصریح کرد: آقای رئیسی ملاقاتی هم با نخست وزیر ارمنستان داشت که به صراحت گفت که هیچ گونه تغییری در مرزها را نمی‌پذیریم و آقای امیرعبداللهیان هم این پیام را به طرف آذربایجانی منتقل کرد.

وی درباره اولویت جمهوری اسلامی ایران که در دیدارهای وزیر خارجه در نیویورک مطرح شد، گفت: محور اول گفت‌وگوهای وزیر خارجه در این سفر مسائل دوجانبه و همکاری های اقتصادی بود.

جلال‌زاده با اشاره به درخواست برخی کشورهای اروپایی از ایران برای حل مسئله اوکراین گفت: غربی‌ها وقتی بحث جنگ در اوکراین را مطرح کردند رئیس جمهور به سران کشورهای دیگر تاکید کرد که جنگ در همه جا بد است، در یمن، در سوریه، در افغانستان و....

وی گفت: رئیس جمهور در این سفر دیدارهای مهمی هم با گروه‌های مختلف داشت. در برخی دیدارها بحث فوت خانم امینی مطرح شد و این فرصت بی‌نطیری بود تا آقای رییسی موضوع را شفاف کند و بگوید چه کارهایی برای پیگیری این موضوع شده است و برخی از فعالان رسانه ای آمریکا از اینکه آقای رئیس جمهور با خانواده خانم امینی تماس گرفته تعجب کردند و فکر نمی‌کردند رئیس جمهور تا این حد پیگیر موضوع باشد.

این نماینده مجلس در باره حوادث اخیر هم گفت: فوت خانم امینی اتفاق تلخی بود و از همان لحظه اول مسئولان مختلف پیگیر موضوع شدند، رئیس جمهور در ازبکستان بود که دستور پیگیری داد. رئیس مجلس، کمیسیون داخلی کشور را مامور رسیدگی به موضوع کرد و پیگیری ها در بخش های مختلف آغاز شد که اینها بسیار قابل توجه است.

وی تصریح کرد: بعد از فوت خانم امینی ابتدا در سقز تجمعی صورت گرفت و مطالبه اصلی مردم رسیدگی دقیق به پرونده خانم امینی بود که خواسته به حقی هم بود. اما در ادامه اتفاقاتی رخ داد که نشان داد برخی جریانات به دنبال چیزی غیر از موضوع خانم امینی هستند.

جلال زاده گفت: هر روز در مقابل مجلس تجمعات مختلفی صورت می گیرد و اقشار مختلف مردم خواسته خود را مطرح می کنند بدون اینکه اتفاقی رخ دهد، اما در ماجرای تجمعات بعد از فوت خانم امینی یک سری عناصر دشمن وارد شدند و دست به اغتشاش زدند. اینها از مردم نبودند.

روایت رئیس کمیسیون امنیت ملی از پاسخ رئیسی به حامل پیام آمریکا برای ایران

بیشتر بخوانید:





وی تصریح کرد: قطعا دولت، مجلس و قوه قضائیه بدون توجه به حواشی، پرونده خانم امینی را با دقت بررسی می کنند و تا کنون نیز پیگیر موضوع بوده اند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مطالبه مردم پیگیری ماجراست اما اینهایی که دست به جنایت می زنند و مامور پلیسی که به دنبال برقراری امنیت است را به شهادت می‌رسانند، از مردم نیستند.

وی با اشاره به برخوردهای دوگانه غرب و برخی کشورها با موضوع حقوق بشر تاکید کرد: حکومت عربستان خبرنگار این کشور در ترکیه را قطعه قطعه کرد و بدن آن را با اسید سوزاند، اما امروز از حقوق بشر دم می‌زدند. از آن سو می بینیم گروهک منافقین که ۱۷ هزار نفر را ترور کردند و دست به جنایات بسیاری زدند، امروز در آمریکا شعار حقوق بشر سر می دهن!

این نماینده مجلس با تقدیر از راهپیمایی روز جمعه مردم اظهار داشت: باید از نیروی انتظامی برای برقراری امنیت تشکر کنیم، همچنین از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که امروز یک گوشمالی به تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق داد.

وی در پایان گفت: از دستگاه قضایی و مسئولان می‌خواهیم همانگونه که پرونده خانم امینی را با جدیت پیگیری کرد، پرونده اغتشاشگران را هم با جدیت تمام پیگیری کند.

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1677419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =