هم شاگردی امین تارخ و داغی که در دلش ماند

ایسنا نوشت: رضا بابک که در دوره دانشجویی چند همکاری با امین تارخ داشته است، با ابراز تاسف فراوان از درگذشت این هنرمند، از خاطرات خوش دوران دانشجویی‌شان سخن گفت؛ از دورانی که دکتر محمد کوثر، ریاست گروه تئاتر را بر عهده گرفت و از روزگاری که امین تارخ با بازی درخشانش، ستاره‌ای در دنیای بازیگری به‌شمار می‌آمد.

بابک با به یاد آوردن روزهای پر تب و تاب دانشکده هنرهای زیبا گفت: من و امین تارخ هم‌دانشکده‌ای بودیم. البته ایشان از ما جوان‌تر بود و سال پایینی ما بود ولی از همان دوران با هم چند نمایش در خدمت دکتر محمد کوثر ـ استاد شناخته شده تئاتر ـ کار کردیم.

رضا بابک از امین تارخ به عنوان بازیگری قدرتمند یاد کرد و گفت: متاسفم که بازیگری توانا را از دست دادیم که هم در کار بازی چیره‌دست بود و صدای زیبا و چهره دوست‌داشتنی‌اش، حضورش را گرم‌تر هم کرده بود. زمانی که زنده‌یاد دکتر کوثر آموزش را در دانشکده هنرهای زیبا بر عهده گرفت و کارهایی متفاوت در زمینه تئاتر را آغاز کرد، با امین تارخ در دو نمایش «لورنزاچیو» و «هنری چهارم» که برای تلویزیون ضبط کردیم، در خدمت ایشان بودیم. امین تارخ بسیار بازیگر خوبی بود، خوش‌برخورد، باهوش و توانمند. او از آن بازیگرانی بود که صحنه را از آن خود می‌کرد و حضورش چه روی صحنه و چه مقابل دوربین، تماشایی بود.

بابک از تلاش‌های امین تارخ در پرورش بازیگران جدید هم به‌خوبی یاد کرد: او در زمینه آموزش هم بسیار فعال بود و در مؤسسه آموزشی خود بازیگرانی خوب و توانا تحویل جامعه داد. امین تارخ همواره در کار هنر بسیار زنده و پویا بود، چه در مقام بازیگری و چه در حیطه آموزش. یادش خوش!

بابک درگذشت امین تارخ را به خانواده این هنرمند، جامعه هنری و مردم کشورمان تسلیت گفت و ابراز تاسف کرد: به همسر و فرزندان این هنرمند تسلیت می‌گویم و به مردم ایران درود می‌فرستم که این غم بزرگ را به همراه دیگر غم‌های بزرگی که به ما هجوم آورده، تحمل می‌کنند.

۵۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1677430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    89 4
    روحش‌شاد بازیگر‌توانایی‌بود
  • بیتا IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    66 6
    خدا رحمتشون کنه،میدونم از دست دادن هنرمند خاص و پیشکسوتی مثل آقای تارخ برای خانواده و مردم فهیم ایران بسیار متآثر کننده هستش، خدایش بیامرزد ،تسلیت.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    81 3
    آخی خدا رحمتش نماید یک بازیگر توانمند و قوی در عرصه بازیگری. واقعا حیف بودن سرمایه مهمی بودن در عرصه بازیگری سینما تعاتر تلویزیون خداوندمتعا ل او را مورد رحمت و غفران واسعه اش بفرماید و علو درجات بهشتی الهی برای این عزیز سفرکرده به دیار باقی. چقدر مرد نجیب و باحیا و با وقار و در عین حال عزتمند وباخدا بودن خدا رحمتشون نماید
  • شیرین IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    91 4
    واقعا حیف و صد حیف که آقای آمین تارخ عزیز هنرمند رو از دست دادیم،خدا به خونواده ی محترمشون صبر بده،خیلی ناراحت شدم
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    خدا رحمتش کنه واقعا فوق العاده بودن بازی ایشون در بوعلی سینا و سربداران و مادر و.....فراموش نشدنی است