فارس نوشت:

ضیافت افطار شب گذشته نمایندگان ادوار مجلس که قرار بود با حضور علی لاریجانی رئیس قوه مقننه برگزار شود، به دلیل کسالت لاریجانی با حضور محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس برگزار شد.

محمد محمدرضایی نماینده سابق مردم بیجار با بیان اینکه در این جلسه هم نمایندگان اصولگرای ادوار مجلس و هم نمایندگان اصلاح‌طلب ادوار مانند موسوی تبریزی، یعقوبی و آزادمنش، حضور داشتند، گفت: برخی از نمایندگان ادوار در این جلسه نسبت به استفاده نکردن از پتانسیل، تجارب، توانایی و تخصص آنان در مجلس انتقاداتی را مطرح کردند. آقای نمازی نماینده مردم لنجان در مجلس ششم در این جلسه نسبت به حذف اصلاح‌طلبان از صحنه انتخابات انتقاد کرد.

گزیده مطالب مطرح شده در این جلسه را به نقل از رضایی بخوانید:

  • برخی از نمایندگان ادوار نسبت به کوتاه‌ آمدن مجلس در برابر دولت انتقاداتی داشتند و گفتند که تأسیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا، ناشی از کوتاهی و ضعف مجلس هشتم در برابر دولت بوده است.
  • باهنر نایب گزارشی از اخبار انتخابات مجلس نهم ارائه داد و گفت که اصولگرایان برای حضور در انتخابات مجلس نهم به چند گروه تقسیم شدند و اختلاف‌نظراتی بین اصولگرایان به وجود آمده است.وی اشاره‌ای هم به فتنه 88 داشت و اعلام کرد که «نمی‌توان همه اصلاح‌طلبان را با یک دید نگاه کرد چرا که عده‌ اندکی از اصلاح‌طلبان در فتنه 88 نقش داشتند اما عده‌‌ای از آنان نقشی نداشتند.»
  • اصلاح‌طلبان خارج از کشور بر طبل تحریم انتخابات مجلس نهم می‌کوبند و نظرشان بر این است و اصلاح‌طلبان داخلی نیز به سه گروه تقسیم می‌شوند، گروه اول افرادی هستند که می‌خواهند با چراغ خاموش و موتور روشن از مهره‌های سفید استفاده کنند و در انتخابات حضور یابند، گروه دوم نیز خودشان اعلام کردند که رسماً با عنوان و با تابلو و به صورت شفاف می‌خواهند در انتخابات مجلس نهم شرکت کنند و گروه سوم اصلاح‌طلبان افراطی هستند که همسو و هم‌صدا با اصلاح‌طلبان خارج‌نشین، نمی‌خواهند در انتخابات مجلس نهم حضور یابند.
  • کاشانی فرزند آیت‌الله کاشانی از نمایندگان دوره اول و دوم مجلس، نسبت به نحوه برگزاری انتخابات در تهران و شهرهای بزرگ و به صورت لیستی ارائه شدن اسامی داوطلبان انتقاد کرد و گفت که بهتر است حوزه‌های انتخابیه در تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از یکدیگر تفکیک شوند.
  • تعدادی از نمایندگان ادوار اصلاح‌طلبان نسبت به مواضع آیت‌الله یزدی که عضو شورای نگهبان است نیز انتقاداتی را مطرح کردند. که باهنر در پاسخ گفت که «بعضی از انتقادات مطرح شده کم‌وبیش وارد است.»

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عدالت علی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    آقای باهنر شما که دنیا را با یک چشم میبینید اصلاح طلبان که سهلند.