عکس | لیست اپلیکیشن های فیلتر شده روزهای اخیر در ایران + دلیل فیلتر

دستور محدودیت اپلیکیشن های ارتباطی و شبکه های اجتماعی متصل به اینترنت بین الملل مصوبه شورای عالی امنیت کشور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای گذشته ، قطع پهنای باند اینترنت بین الملل در ساعاتی از روز بر روی اپراتورهای تلفن همراه ، محدودیت هایی را برای بعضی از اینترنت های خانگی هم ایجادکرده است . محدودیت هایی که وزیر ارتباطات ، خبرگزاری تسنیم و وزیر کشور تاکید کرده اند موقتی هستند اما کارشناسان معتقدند ژمان پایان این محدویت ها مشخص نیست زیرا رفع آنها در گرو تصمیم مجدد شعام ( شورای عالی امنیت ملی) است که متناسب با فضای سیاسی کشور خواهد بود.

عکس | کدام اپلیکیشن ها فیلتر شدند؟ چرا؟

نگاهی به فهرست اپلیکیشن های دچار محدودیت شده نشان می دهد اپلیکیشن هایی که قابلیت های ارتباطی تکست محور ، صوتی و تصویری داشته اند چون واتساپ، بوتیم ، ایمو و … در فهرست هستند. این محدودیت ها حتی شامل شبکه های اجتماعی کاربردی چون اینستاگرام شده است.

در کنار این ها البته بازی های پر مخاطبی که در حالت استریم و آنلاین قابلیت چت همزمان داشته اند چون کال آف دیوتی ، کلش آف کلنز و … هم در لیست فیلترینگ موقت قرار گرفته اند. ساند کلاود آخرین گروه از این محدودیت هاست و پیش از آن هم قابلیت گوگل چت بلافاصله پس از خروج از لیست تحریم های آمریکا در ایران فیلتر شد.

همزمان البته اپ استور، گوگل پلی و نرم افزارهایی که قابلیت دانلود اپلیکیشن های این چنینی را می دادند در فهرست محدودیت ها قرار گرفتند و در نهایت برای اپلیکیشن های داخلی چون مایکت و کافه بازار فروش این نرم افزارها را ممنوع کرده اند.

۴۱۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1677888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =