هشدار پاکستان نسبت به انزوای طالبان

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه پاکستان ضمن درخواست از جامعه جهانی برای تعامل با طالبان افغانستان، هشدار داد که منزوی شدن دوباره حاکمان افغانستان، عواقب خطرناکی خواهد داشت.

«بلاول بوتو زرداری» در مصاحبه ای که خبرگزاری فرانسه با وی به هنگام سفر به واشنگتن انجام داد، نسبت به تشکیل یک حکومت موازی در افغانستان اعلام خطر کرد.

وی افزود: معتقدم نگرانی های ما در مورد فروپاشی اقتصادی، سیل مهاجرت پناهجویان، تهدید استخدام نیرو برای سازمان هایی چون شاخه خوراسان داعش و غیره بیش از نگرانی هایی است که ممکن است در مورد موسسات مالی آنها وجود داشته باشد.

اظهارات وزیر امور خارجه پاکستان درباره افغانستان درحالی است که چند روز قبل شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در سخنرانی در سازمان ملل نسبت به تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه گروه های تروریستی ابراز نگرانی کرده بود اما حکومت طالبان این سخنان شهباز شریف را قویا رد کرده است.

طالبان افغانستان سال گذشته در پی پایان اشغالگری آمریکا در افغانستان، روی کار آمد.

برخلاف برخی مقام های سابق پاکستان، وزیر امور خارجه این کشور الفاظ صمیمی در ارتباط با طالبان به کار نبرد، اما در عین حال گفت که این گروه به فضای سیاسی در ارتباط با مسائلی چون حقوق زنان نیاز دارند.

بلاول بوتو زرداری که دانش آموخته آکسفورد است، پنج ماه پیش پس از آشفتگی سیاسی در پاکستان درپی رای عدم اعتماد به عمران خان نخست وزیر وقت این کشور به قدرت رسید.

مصاحبه وی در حالی منتشر شد که پاکستان با وقوع سیل و میلیون ها بی خانمان دست به گریبان است.

در همین حال، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به حمایت طولانی مدت از پاکستان وعده داد، پیامی که با استقبال کمی از سوی اسلام آباد همراه شد.

دیپلمات ارشد آمریکا همچنین از اسلام آباد خواست از چین بخواهد بدهی های انباشه شده را احیا کند.

بوتو زرداری در مورد توضیح سخنان بلینکن گفت که با چین مکالمات بسیار سازنده ای داشته و نسبت به ارسال کمک ها پس از سیل تاریخی پاکستان امیدوار است.

وی اضافه کرد: مطمئن هستم که آمریکا مایل است ما در مورد مسائل داخلی چین بیشتر اظهارنظر بیشتری کنیم.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1678372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =